هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 27 ارديبهشت 1403
ساعت 04:13
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 ساعت 20:30
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 20:03 ساعت
2024-4-29 20:30:25
شناسه خبر : 380226
معاون اجرایی رئیس جمهور روز دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف، پتروشیمی دهدشت، سد کوهبرد، کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت و سخنرانی در جمع کارگران وارد کهگیلویه شد.
معاون اجرایی رئیس جمهور روز دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف، پتروشیمی دهدشت، سد کوهبرد، کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت و سخنرانی در جمع کارگران وارد کهگیلویه شد.
گروه سیاست-رجانیوز: محسن منصوری  همچنین قرار است علاوه بر این برنامه ها، در اجلاس گرامیداشت یاد و خاطره ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه نیز شرکت کند.
 
به گزارش رجانیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه به ایرنا گفت: این اجلاس ساعت ۲۰ امروز(دوشنبه ۱۰ اردیبهشت) در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار خواهد شد.
 
سید علی احمدزاده افزود: برنامه های سفر ۲ روزه محسن منصری با بازدید از پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف آغاز شده است.
 
وی تاکید کرد: این طرح با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شده است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد.
 
وی با اشاره به بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از سد کوهبرد، افزود: عملیات اجرایی این سد سال ۱۳۹۰ و با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی دیم حومه غربی دهدشت در شهرستان کهگیلویه آغاز شد که پس از سال ها در نهایت ، سال گذشته و در جریان سفر استانی رییس جمهور تکمیل و آبگیری شد.
 
به گفته وی، سد مخزنی کوهبرد به عنوان تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه از پروژه‌های مهم حوزه آب و خاک است که به منظور توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و اشتغالزایی در محدوده دشت‌های اطراف روستاهای کوهبرد تا برج بهمنی بعد از ابگیری با تخصیص ۶۷ میلیارد تومان، شبکه خطوط انتقال آب کشاورزی آن نیز اجرایی خواهد شد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین با حضور معاون اجرایی رییس جمهور عملیات اجرایی پالایشگاه دهدشت آغاز و کلنگ احداث آن به زمین زده می شود، احداث مینی پالایشگاه در شهرستان کهگیلویه در نزدیکی دهدشت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از طرح های مهم اقتصادی و اشتغالزایی استان است.
 
وی افزود: با راه اندازی این طرح افزون بر ۵۰۰  شغل در منطقه محروم کهگیلویه ایجاد می شود، گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از نتایج اجرای این طرح مهم است.
 
شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه های گذشته با محرومیت و توسعه نیافتگی عجین بوده است و جوانان تحصیلکرده بسیار اما بیکار دارد و درپی توسعه و محرومیت زدایی از این منطقه ساخت طرح های مهمی در این شهرستان در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است. این خطه پرظرفیت اگرچه در طول دولت های مختلف و به برکت انقلاب و نظام پیشرفت های چشمگیری داشته و خدمات و طرح های زیربنایی و زیرساختی فراوانی در حوزه های مختلف داشته اما راه های نرفته زیادی نیز دارد که اقدامات امید بخش دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر برای رفع تنگناها و جبران محرومیت های تاریخی این منطقه امید را در دل مردم این دیار زنده کرده است. کهگیلویه وبویراحمد در بسیاری از شاخص های توسعه در ردیف آخر قرار دارد و اجرای این طرح ها، برای زدودن غبار محرومیت از چهره ی این استان برخوردار اما توسعه نیافته ضروری است.
 
انتهای پیام/