هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 6 مرداد 1403
ساعت 14:13
به روز شده در :

یادداشت اقتصاد

گزارش رجانیوز از عملکرد سه ساله دولت شهید رئیسی در حوزه اقتصاد؛
دولت چهاردهم در چه شرایطی سکان کشور را به دست می‌گیرد؟/ رشد بی‌نظیر اقتصادی در مدت سه سال/ از رکوردزنی در کاهش نرخ بیکاری تا افزایش چشمگیر صادرات
بازگشت از بن‌بست چین‌ستیزی انتخاباتی
مسعود پزشکیان در حالی مواضع چین‌ستیزانه خود در مناظرات انتخاباتی را اصلاح کرد که هم‌اکنون چین با وجود شرایط تحریمی و فشارهای آمریکا، دو برابر زمان اجرای برجام از ایران نفت خریداری کرده و بزرگترین شریک اقتصادی و سرمایه‌گذار خارجی در ایران است.
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛
وزیر اقتصاد: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول ۱۴۰۳، ۱۲ تُن ثبت شده است
وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه واردات شمش طلا در ۴ماهه اول ۱۴۰۳، ۱۲ تُن ثبت شده است، گفت: این عدد پارسال ۳ تُن بود و سال ۱۴۰۱ بسیار ناچیز و نزدیک به صفر بود.
گزارش پیشرفت و رشد در دولت سیزدهم؛
کاهش ۱۲ درصدی تورم نقطه به نقطه در تیرماه ۱۴۰۳
رئیس‌کل بانک مرکزی ایران گفت: مطابق آمار مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه حدود ۱۲ درصد کاهش یافت و به ۳۲.۴ درصد رسید، یعنی نه تنها سیاست های دولت سیزدهم مانع افزایش تورم شد، بلکه موجب کاهش آن به کانال ۳۰ درصد شد.
گزارش پیشرفت و رشد در دولت سیزدهم؛
وزیر نفت خبر داد: افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم/تحقق رویای خاموشی گازهای مشعل
وزیر نفت گفت: تولید نفت از ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۹۹ به اکنون به ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است؛ همچنین در حوزه گازهای مشعل تاکنون ۱۶ میلیون مترمکعب جمع‌آوری شده که به ۳۰ میلیارد متر مکعب نیز خواهد رسید.
مسکو: کارت‌های بانکی روسیه در آینده نزدیک در ایران قابل استفاده است
معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت:‌ مسکو انتظار دارد که کارت‌های شبکه بانکی روسیه موسوم به میر در آینده نزدیک در ایران قابل استفاده باشد.
ثبت کمترین تورم ماهانه ۱۶ ماه اخیر در تیر ماه/ سقوط تورم نقطه‌ای به کانال ۳۰ درصد
مرکز آمار در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد شاخص قیمت مصرف کننده در تیرماه امسال به ۱۹۳ واحد رسیده که این موضوع نشان می‌دهد نرخ تورم ماهانه در تیر ماه با ثبت عدد ۱.۹۵ درصد، کمترین تورم ماهانه ۱۶ ماه اخیر را به خود اختصاص داده است.
جزییات فروش ارز اربعین اعلام شد/ دریافت ارز از طریق شعب منتخب ۷ بانک عامل
بر اساس اعلام بانک مرکزی، زائران اربعین امسال می‌توانند از هفتم مردادماه تا سوم شهریورماه به دو صورت آنلاین و حضوری برای خرید ارز اقدام کنند که برای هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار اختصاص یافته است.
رئیس بانک مرکزی اعلام کرد؛
دستاورد تاریخی دولت سیزدهم/ پایین ترین ضریب جینی تاریخ ایران در سال ۱۴۰۲ ثبت شد
رئیس بانک مرکزی گفت: اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ رشد ۵ درصدی (بر اساس قیمت های بازار) را تجربه کرد در حالیکه نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی و رشد پول با روندی نزولی به روندهای بلندمدت بازگشته است و تورم مصرف کننده و تولیدکننده نیز با تداوم روند کاهشی کنترل...
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛
رشد ۱۴ درصدی ساخت مسکن در دولت سیزدهم/ ۲.۶ میلیون واحد نهضت ملی در حال ساخت است
وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از ۲.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، گفت: آمارهای بانک مرکزی نشان‌دهنده رشد تولید و ساخت مسکن از منفی ۶.۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ (در مجموع رشد ۱۴ درصدی) است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه:
سال ۱۴۰۲ حدود ۶ درصد رشد اقتصادی را تجربه کردیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در سه سال گذشته، رشد اقتصادی کشور بالای ۵درصد بوده است، گفت: در سال اول دولت ۵.۵ درصد رشد داشتیم، در ۱۴۰۱ بیش از ۵درصد رشد اقتصادی ثبت شد و در ۱۴۰۲ نیز حدود ۶درصد رشد را تجربه کردیم که نشان‌دهنده جهش در اقتصاد...
اوجی: توافق انتقال گاز روسیه به ایران، شاهکار دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم است
وزیر نفت امضا سند توافق انتقال گاز روسیه به جمهوری اسلامی ایران را شاهکار دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: این توافق وابستگی تامین امنیت انرژی منطقه و کشورهای همسایه به ایران را در پی خواهد داشت.
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛
وزیر کار: رکورد کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار شکسته شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، رکورد کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار شکسته شد و به ۷/۷ رسید.
وزارت اقتصاد گزارش داد؛
یادگار دولت سیزدهم برای دولت جدید/ بدهی نصف شده و رشد اقتصادی پایدار
وزارت امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه بدهی دولت نصف شده و اقتصاد ایران در دولت سیزدهم به رشد پایدار رسیده است، تاکید کرد: آنچه از دولت سیزدهم برای دولت جدید به یادگار مانده یک حرکت رو به رشد اقتصادی است که انتظار می‌رود، در دولت چهاردهم تداوم ی...
گزارش رجانیوز از عملکرد سه ساله دولت شهید رئیسی در حوزه اقتصاد؛
دولت چهاردهم در چه شرایطی سکان کشور را به دست می‌گیرد؟/ رشد بی‌نظیر اقتصادی در مدت سه سال/ از رکوردزنی در کاهش نرخ بیکاری تا افزایش چشمگیر صادرات
یکی از انتقادات به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم، حس نشدن تاثیر اقدامات مثبت این دولت در سفره مردم بود. اما از آنجایی که اکثر دستاوردهای اقتصادی دولت در حوزه شاخص های کلان بوده، بنا به پیش‌بینی کارشناسان تاثیرات این اقدامات به زودی خود را در سفره مردم...
تداوم گرمای بی‌سابقه در خاورمیانه/ چه کشورهایی دچار خاموشی شدند؟
افزایش بی سابقه دما در منطقه خاورمیانه سبب شده است تا برخی کشورها برای جبران کسری برق و حفظ پایداری شبکه، برق را برای ساعاتی از شبانه روز قطع کنند که ترکیه از جمله آنهاست.
وزارت اقتصاد اعلام کرد:
سهم اوراق بدهی از بودجه در دولت سیزدهم نصف شد/ تکذیب آمارهای مخدوش درباره بدهی دولت
از میزان اوراق مالی منتشر شده در دولت سیزدهم معادل ۳۶۲ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان (نیمی از کل اوراق مالی منتشر شده) صرف بازپرداخت اوراق سررسید شده دولت حسن روحانی شده است.
وزیر نفت: تولید نفت تا امروز به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده است
وزیر نفت با بیان اینکه هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت ۲.۸ میلیارد دلار در سال برای کشور درآمدزایی دارد گفت: تولید نفت از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار بشکه در روز به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده است.
وزارت اقتصاد گزارش داد؛
تغییر ریل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم/ رشد ۷.۵برابری طرح‌های سرمایه گذاری
وزارت اقتصاد اعلام کرد: طرح‌های سرمایه گذاری عقد قرارداد شده در مناطق آزاد در سال گذشته از ۱۱۲ همت با رشد سه برابری به ۳۶۳ همت رسیده و طرح های سرمایه گذاری که احداث آن آغاز شده با افزایش بیش از ۷.۵ برابری از ۲۱ همت به ۱۵۷ همت رسیده است.
دلارزدایی و تحریم‌ناپذیری ریال در پیمان پولی ایران و روسیه‌
معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی به تشریح جزئیات پیمان پولی میان ایران و روسیه در راستای تحقق فرایند دلارزدایی پرداخت و گفت: با این اقدام، ریال به سمت تحریم‌ناپذیری حرکت می‌کند.
دستاورد دولت سیزدهم در حوزه مسکن/ تورم ۵۷ درصدی مسکن، تک رقمی شد
بررسی آمارهای منتشره بانک مرکزی در حوزه مسکن حاکی است، تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن در ابتدای دولت سیزدهم ۵۷ درصد بود که در خاتمه کار این دولت به ۹.۷ درصد کاهش یافت و تک رقمی شد.
دولت رئیسی چطور در مبارزه با بحران ناترازی انرژی پیروز شد؟
تامین پایدار آب و برق از طریق توسعه شبکه آبرسانی و نیروگاهی، حاصل تلاش شبانه‌روز و خستگی‌ناپذیر انبوه خدمتگزارانی است که با همت و تدبیر شهید رئیسی به صف شدند تا به بحران‌ها و ناترازی‌هایی از جنس تامین آب و برق و گاز پایان دهند.
تقدیر از حضور مردم و تبریک به رئیس جمهور منتخب؛
وزیر اقتصاد: دولت چهاردهم اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم را ادامه دهد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تقدیر از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات و تبریک به رئیس جمهور منتخب گفت: انتظار ما از دولت چهاردهم ادامه راه دولت سیزدهم در نوع و مدل مالیات ستانی، نظامات مربوط به پرداخت خزانه داری، حوزه تشریفات گمرکی و دیگر اقدامات اق...
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:
امضای نخستین قرارداد پیمان پولی ایران و روسیه/ اتصال شبکه شتاب به پرداخت کارتی «میر»
رئیس‌کل بانک مرکزی از امضای نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه برای تبادلات تجاری میان ایران و روسیه خبر داد و اعلام کرد: زیرساخت معاملات توافقی ریال برون‌مرزی (ریال آفشور) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.
اعلام حمایت قاطع اتحادیه کشوری تعاونی‌های ‎سهام عدالت با ۴۹ میلیون عضو از ریاست جمهوری دکتر سعید جلیلی
در این بیانیه آمده است: پس از بررسی‌ها تعاونی‌ها به اطمینان رسیدند که دکتر جلیلی برای این بخش برنامه مدون و عملیاتی دارد.
حمایت کشاورزان از سعید جلیلی/ حضور دکتر سعید جلیلی، مرد پشتیبان کشاورزی و حامی تولید را فرصتی برای حل مسائل کشاورزی می‌دانیم
تشکل‌های تولیدی کشاورزی: بخش کشاورزی، از طریق تأمین امنیت غذایی، ضامن امنیت ملی است.

صفحات

آخرین اخبار اقتصاد

 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home