هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 06:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 10 فروردين 1403 ساعت 15:53
جمعه 10 فروردين 1403 15:47 ساعت
2024-3-29 15:53:49
شناسه خبر : 377613
حال و هوای نهمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن به یاد مردم فلسطین بود و با روشن کردن شمع یاد و خاطره کودکان غزه را زنده نگه داشتند.
حال و هوای نهمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن به یاد مردم فلسطین بود و با روشن کردن شمع یاد و خاطره کودکان غزه را زنده نگه داشتند.
گروه فرهنگ-رجانیوز: نهمین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن اتفاق‌ها و رویدادهای متنوعی به همراه داشت. در این روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن اعلام شد، مراسم تجلیل از خادمان قرآن روز شنبه قبل از اذان مغرب و عشاء ساعت ۱۵ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
 
به گزارش رجانیوز، علی سرابی دبیر انجمن خادمان قرآن کریم در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن اعلام کرد که طبق اطلاع معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم تجلیل از خادمان قرآن روز شنبه ۱۰ فروردین قبل از اذان مغرب و عشاء ساعت ۱۵:۰۰ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
 
بنا به اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خادمان قرآن حضور دارند.
 
فروش نرم‌افزارهای دینی با تخفیف
غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در سی یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن اقدام به فروش نرم افزارهای دینی با تخفیف ویژه کرده است.
 
محمد قربانی معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و مسئول غرفه این مرکز گفت: ما بر اساس دو موضوع در نمایشگاه قرآن امسال اقدام به ارایه خدمات به مراجعه کنندگان‌ کرده ایم. اولین هدف معرفی نسخه چهارم از نرم افزار جامع تفاسیر است. هدف دوم معرفی و توضیح کاربست هوش مصنوعی در علوم انسانی و علوم اسلامی به مراجعه کنندگان می باشد.
 
مرکز نور سال ۱۳۶۸ به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شده است و حدود ۳۵ سال است که در حوزه های مختلف علوم اسلامی فعالیت می کند.
 
شب‌های قدر در نمایشگاه قرآن
دوستداران شرکت در مراسم شب‌های قدر باید توجه داشته باشند، در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
 
مراسم احیای لیالی قدر همچون سال‌های گذشته از ساعت ۲۲ در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 
شبستان ۴ و ۵، شبستان و رواق شرقی و صحن مرکزی مصلی آماده میزبانی از خانواده‌ها است.
 
در زمان برگزاری مراسم، شهروندان می‌توانند برای حضور از ورودی‌های شماره ۱۹ و ۲۰ واقع در بزرگراه شهید سلیمانی، شماره ۷ و ۱۵ واقع در خیابان شهید قنبرزاده و شماره ۱، ۲ و ۳ واقع در خیابان شهید بهشتی، استفاده کنند.
 
همچنین به جز ورودی شماره۱، دیگر ورودی‌های ذکر شده برای تردد و پارکینگ خودروهای شخصی باز است .ایستگاه مترو شهید بهشتی و مصلی در خط یک تا پایان مراسم آماده ارائه خدمات به شهروندان گرامی است.
 
متاحسینیه در نمایشگاه قرآن
امسال در بخش نوجوانان نمایشگاه قرآن بخش متفاوتی تحت عنوان خیمه شکل گرفت و هدف از برپایی این خیمه هم این بود که گوشه‌ای از رخدادهای عصر عاشورای سال ۶۱ هجری قمری به صورت سه بعدی برای علاقمندان به نمایش گذاشته شود.
 
متاحسینیه نمایشگاه قرآن در هفته اول نمایشگاه با حجم استقبال بالای بازدیدکنندگان مواجه شد، در این خیمه دو کلیپ سه بعدی با عناوین وداع حضرت زینب (س) با امام حسین (ع) و رسیدن حضرت اباالفضل العباس (ع) به شریعه فرات و گوشه‌ای از رخدادهای مرتبط به تصویر کشیده شده است.
 
بازدیدهای نهمین روز نمایشگاه قرآن
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین و حسن زمانی مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور مذاهب اسلامی با حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از بخش حوزوی این نمایشگاه بازدید کردند. رستم‌نژاد و زمانی با حضور در غرفه های بخش حوزوی از نزدیک در جریان فعالیت ها و دستاوردهای قرآنی آنها قرار گرفتند.
 
همچنین در نهمین روز نمایشگاه قرآن کریم یادبوی برای کودکان غزه برپاشد. مسئولان با روشن کردن شمع یاد و خاطره کودکان غزه را زنده نگه داشتند. در این رویداد شماری از کودکان نیز با کشیدن نقاشی آن را تقدیم کودکان غزه کردند. شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ تن افزایش یافته است.
 
سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ابتدای فروردین کار خود را آغاز کرد و تا ۱۴ فروردین مصادف با ۲۲ ماه رمضان از ساعت ۱۷ تا نیمه شب میزبان علاقه‌مندان در مصلای امام خمینی(ره) است؛ به جز شب‌های احیا که تا ساعت ۲۲ برگزار می شود.
 
انتهای پیام/