هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 15 ارديبهشت 1403
ساعت 02:36
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 ساعت 11:41
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 11:29 ساعت
2024-4-25 11:41:04
شناسه خبر : 380110
تیم والیبال هورسان به تصمیم مدیریت باشگاه از حضور در رقابت‌های لیگ برتر والیبال کشور کناره‌گیری کرد و رامسری‌ها که طی سال‌های اخیر از داشتن یک تیم لیگ برتری در سطح کشور خوشحال بودند با شنیدن این خبر واکنش‌های زیاد، توام با تلخی و ناراحتی را در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با این شهرستان ابراز کردند.
تیم والیبال هورسان به تصمیم مدیریت باشگاه از حضور در رقابت‌های لیگ برتر والیبال کشور کناره‌گیری کرد و رامسری‌ها که طی سال‌های اخیر از داشتن یک تیم لیگ برتری در سطح کشور خوشحال بودند با شنیدن این خبر واکنش‌های زیاد، توام با تلخی و ناراحتی را در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با این شهرستان ابراز کردند.
گروه ورزش-رجانیوز: اردیبهشت سال ۱۳۹۹ بود که تیم والیبال هورسان رامسر توانست از ۱۸ بازی لیگ با کسب ۳۵ امتیاز جواز صعود به رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاههای ایران را کسب کند. خبری که شور و شعفِ غیرقابل وصفی را در میان رامسری‌ها برانگیخت. آنها برای نخستین بار لذت هواداری یک تیم لیگ برتری را می‌چشیدند و این شهرستان قرار بود میزبان تیم‌های برتر والیبال ایران باشد.
 
به گزارش رجانیوز، هورسان از همان ابتدا بازی‌های لیگ را با فراز و فرودهای زیادی آغاز کرد. از نداشتن سالن استاندارد والیبال که این تیم را بارها تا کناره‌گیری از لیگ برتر هدایت کرد تا مشکلات مربوط به جذب بازیکنان. معضل سالن استاندارد هورسان در نهایت با درخواست و فشارِ هواداران و پیگیری‌های بسیار زیاد با تجهیز سالن شهید صدر ساداتشهر برطرف شد. تیمِ محبوب رامسری‌ها جان گرفت و به مرور در دل هوادارن و ورزش‌دوستان رامسری خانه کرد.
 
گاهی لقبِ شگفتی‌سازِ لیگ را بدست می‌آورد و مایه فخرِ هوادارن می‌شد، گاهی هم برای فرار از قعر تلاش می‌کرد. با همه این فراز و فرودها سرخوشی رامسری‌ها از داشتن تیم در لیگ برتر والیبال عمر کوتاهی داشت. هورسان رامسر درحالیکه فصل‌های پر شور و نشاط والیبالی را برای ورزش‌دوستان رامسری رقم زده بود و می‌رفت که به هویت ورزشی این شهر تبدیل شود، به دلیل آنچه که از سوی مدیریت باشگاه مشکلات مالی و حمایت نشدن از سوی مسوولان عنوان شده از لیگِ برتر خداحافظی کرد.
 
جای خالی چهارشنبه‌های والیبالی رامسر
امتیاز تیم محبوب رامسری‌ها به تیم سایپا تهران واگذار شد. تصمیمی که به زعمِ کاربران در شبکه‌های اجتماعی و صفحات مجازی مرتبط با رامسر به رویداد تلخِ اردیبهشتی ورزش رامسر تبدیل شده و شک بزرگی برای هواداران است. در همین پیوند یک کاربر در شبکه‌های اجتماعی رامسر در ارتباط با خداحافظی هورسان از لیگ برتر، واگذاری این تیم را به خداحافظی تلخ «هورسان» رامسر توصیف می‌کند و می‌گوید: در این ۲ دهه اخیر؛ هیچ مدیری در سطح استانی و شهرستان؛ ارزش و قیمت و قدرت نفوذ یک تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال یا والیبال را درک نکرد، در غیر این صورت برای ماندگاری اش تلاش می‌کرد. حیف شد! این فرصت خوب که با همت عالی بخش خصوصی درست شده بود دو دستی به تهران تقدیم شد”
 
یکی از دیگر از صفحه‌های مجازی شهرستان رامسر نیز با بازنشر تصویر بازی‌های هورسان و جمعیت پرتعداد هوادارانی که در حال تشویق تیم هستند، نوشته است “خداحافظی تیم والیبال هورسان به این معنی است که شما این همه عشق مردم رامسر به تیم محبوبشان را نادیده گرفتید" "تیم والیبال هورسان باعث شور و نشاط در میان مردم رامسر شده بود، تیمی که بدون هیچ حمایتی موفق شد به جایگاه مهم در لیگ برتر برسه…. یادتون باشه شما چیزی رو از مردم شهر گرفتید که به عشقش از کار و زندگیشون می‌زدند تا ازش حمایت کنند. "
 
یک کاربر نیز در واکنش به بازنشر تصاویر هوادارن و خداحافظی تیم نوشته است که " یک دلخوشی داشتیم و آن را هم از ما گرفتید" کاربر دیگری می‌گوید" چقدر کیف کردیم، چه احساس غروری داشتیم که رامسر در لیگ برتر تیم دارد، دلخوشی‌های چهارشنبه‌مان رفت"
 
یکی از شهروندان رامسری در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا می‌گوید: رامسر اگرچه به واسطه برخورداری از اردوگاه‌های ورزشی متعدد میزبان تیم‌های بسیاری بوده است. اما راهیابی تیم والیبال هورسان به لیگ برتر نخستین رویداد ورزشی بود که رامسر را در سطح اول ورزش کشور مطرح می‌کرد.
 
صابر اعتمادی می‌گوید: تا پیش از حضور تیم هورسان در لیگ برتر هیچ وقت لذت هواداری از یک تیم لیگ برتری را تجربه نکرده بودیم، هورسان این فرصت را برای ما فراهم کرد که یک جو متفاوت و شور و نشاط اجتماعی ورزشی متفاوتی را تجربه کنیم. چهارشنبه‌های والیبالی رامسر فضایی پرنشاط بود که بعید به نظر می‌رسد به این زودی جای خالی‌اش پر شود.
 
شاهین فلکی دیگر شهروند رامسری نیز معتقد است با حضور تیم والیبال هورسان رامسر در لیگ برتر والیبال برای نخستین بار این شهر در کانون توجه ورزشی کشور قرار گرفت، ستاره‌های مطرح والیبال کشور به این شهر آمدند که همین موضوع سبب شد نوجوانان و جوانان به ورزش والیبال علاقه‌مند شوند.
 
سرمایه‌گذاری برای تیم‌های ورزشی و در ادامه کناره‌گیری از چنین فعالیت‌هایی امری مرسوم به‌شمار می‌رود، پیش از این نیز شرکت‌هایی نظیر کاله و هراز آمل تیم‌های والیبال به لیگ برتر فرستاندند و پس از مدتی به دلایل گوناگون انصراف دادند. با این وجود به دلیل اینکه این تیم‌ها ظرفیت‌ و فرصت خوب برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه محسوب می‌شوند نیاز با ارایه راهکارهای تشویقی و حمایتی برای تداوم این فعالیت‌ها اندیشیده شود.
 
انتهای پیام/


4
پسندیدم