هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 14 ارديبهشت 1403
ساعت 15:30
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 ساعت 18:37
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 17:48 ساعت
2024-4-22 18:37:57
شناسه خبر : 379953
واکاوی آمارهای وزارت راه و شهرسازی حاکی است  عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۵۸ میلیون تن بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱  (۱۵۲ میلیون تن)، چهار درصد افزایش داشته است.
واکاوی آمارهای وزارت راه و شهرسازی حاکی است عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۵۸ میلیون تن بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (۱۵۲ میلیون تن)، چهار درصد افزایش داشته است.
گروه اقتصاد-رجانیوز: با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص می‌شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در سال ۱۳۹۶ و به میزان ۱۵۷ میلیون تن ثبت شده است.
 
به گزارش رجانیوز، همچنین مقایسه عملکرد سال ۱۴۰۲ با سال ۱۳۹۶، افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد.
 
بیشترین میزان تخلیه و بارگیری در بنادر شهید رجایی و امام خمینی به ترتیب به میزان ۸۴ و ۴۸ میلیون تن و کمترین میزان مربوط به بنادر اروند کنار و تیاب به ترتیب به میزان چهار و هشت‌هزار تن است.
 
عملیات کانتینری بنادر
عملیات کانتینری بنادر در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲ میلیون و ۶۱۴ هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) بوده که در مقایسه با سال پیش از آن (۲ میلیون و ۳۸۷ هزار TEU) ۱۰ درصد افزایش داشته است.
 
با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات کانتینری بنادر مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات کانتینری بنادر در سال ۱۳۹۶ و به میزان سه‌میلیون و ۷۷۰ هزار TEU ثبت شده است.
 
بیشترین میزان عملیات کانتینری در بنادر شهید رجایی و لنگه به ترتیب به میزان ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار TEU و ۱۷۰ هزار TEU کمترین میزان مربوط به بنادر نوشهر و آستارا به ترتیب به میزان ۶۱ و ۹۰۰ TEU است.
 
رشد ۲۶ درصدی جابه‌جایی مسافر
برپایه این گزارش، تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۴ میلیون نفر بوده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (۱۹ میلیون نفر) ۲۶ درصد افزایش داشته است.
 
بررسی روند ۱۰ ساله عملیات جابه جایی مسافر حاکی است که بیشترین میزان عملیات جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۱ و به میزان ۱۹ میلیون نفر ثبت شده است.
 
بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در بنادر «پهل» و «لافت» به ترتیب به میزان ۶ و ۸.۵ میلیون نفر و کمترین مربوط به بنادر سیری (۴۴۹ نفر) و بوموسی (۱۷ هزار و ۹۶۱ نفر) است.
 
انتهای پیام/