هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 14 ارديبهشت 1403
ساعت 02:27
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 2 ارديبهشت 1403 ساعت 18:49
يكشنبه 2 ارديبهشت 1403 18:42 ساعت
2024-4-21 18:49:44
شناسه خبر : 379873
سپاهان پس از برد در شهرآورد اصفهان، عصر امروز در انزلی برای تثبیت جایگاه سوم و جبران شکست دور رفت به مصاف ملوان رتبه پنجمی می رود که در سودای کسب سهمیه آسیاست.
سپاهان پس از برد در شهرآورد اصفهان، عصر امروز در انزلی برای تثبیت جایگاه سوم و جبران شکست دور رفت به مصاف ملوان رتبه پنجمی می رود که در سودای کسب سهمیه آسیاست.
گروه ورزش-رجانیوز: عصر امروز ۲ تیم اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان در آخرین بازی‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور، به ترتیب در ورزشگاه‌های فولادشهر و مرحوم سیروس قایقران بندر انزلی به مصاف تیم‌های آلومینیوم و ملوان می‌روند.
 
به گزارش رجانیوز، سپاهان در دیدار عصر امروز بدنبال جبران شکست دور رفت، حفظ و تثبیت جایگاه سومی است و نیم نگاهی نیز به بالای جدول دارد تا در صورت لغزش حریفان تهرانی در ۶ بازی پیش رو بتواند به رتبه های بالاتر دست یابد.
 
سپاهان و ذوب‌آهن چهارشنبه هفته پیش در شهرآورد هفتاد و چهارم اصفهان در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در آن دیدار طلایی پوشان مانند ۲ شهرآورد قبلی فوتبال اصفهان موفق شدند سبزپوشان را شکست دهند تا هم در برد شهرآورد هت تریک (سه گانه) کرده باشند و هم تا حدودی از بحران کسب نتایج ضعیف در لیگ خارج شوند.
 
برد روحیه بخش سپاهانی‌ها در شهرآورد اصفهان، که یکی از آخرین فرصت‌های طلایی پوشان برای کسب دست‌کم جایگاه سومی در جدول رقابت‌ها بود برای سهمیه آسیایی و بهبود رابطه با هواداران بود به طوری که فردای بازی شهرآورد، باشگاه سپاهان از طرفداران خود قدردانی کرد.
 
البته هنوز تعداد زیادی از طرفداران سپاهان هستند که با توجه به هزینه‌ها و ترکیب تیم مورد علاقه‌شان در فصل جاری تنها با قهرمانی زردپوشان در جام حذفی از این تیم راضی خواهند شد، البته سپاهان برای این اتفاق نیز مسیری سخت پیش روی دارد. سپاهان در گام بعدی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باید به مصاف تیم دسته اولی «استقلال آبی پوش ملاثانی» در زمین حریف برود.
 
سپاهان که هم اکنون با ۲۳ بازی و ۴۲ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد در سال جدید شرایط پرنوسانی را تجربه کرده است. این تیم در سال ۱۴۰۳ بدنبال شکست ۲ بر یک مقابل صنعت نفت آبادان و پیش از آن توقف صفر بر صفر مقابل قعرنشین لیگ برتر، نساجی مازندران، اولین برد روحیه بخش در سال جدید را مقابل همشهری خود در شهرآورد اصفهان بدست آورد تا با یک بازی کمتر، از سه تیم صدرنشین و به لطف بازی‌های بد تراکتور در سه هفته اخیر بازهم جایگاه سومی را بدست آورد.
 
نتیجه بازی امروز سپاهان در مصاف با ملوان برای تثبیت شرایط خروج از بحران تیم اصفهانی بسیار پر اهمیت است به ویژه آنکه زردپوشان اصفهانی در ادامه لیگ دیدارهای دشواری مقابل پرسپولیس، استقلال خوزستان، مس رفسنجان، هوادار، آلومینیوم و شمس آذر پیش رو دارند.
 
سپاهان که به لطف شکست تراکتور مقابل نساجی در قائمشهر، جایگاه سومی خود را دست کم برای یک بازی حتی در صورت شکست در بازی امروز تضمین شده می‌بیند با استرس کمتری مقابل ملوانی قرار می گیرد که در سودای کسب رتبه سوم سپاهانی هاست و این موضوع را سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از بازی بیان کرد.
 
بدون تردید سپاهان امروز بازی آسانی پیش رو ندارد و ملوان که در بازی رفت، اولین شکست فصل را در ورزشگاه نقش جهان به سپاهانی ها و با نتیجه ۴ بر ۲ تحمیل کرد، با برنامه مقابل طلایی پوشان قرار خواهد گرفت.
 
ملوان در سودای کسب سهمیه آسیا
ملوان با توجه به شکست تراکتور مقابل نساجی، در صورت کسب پیروزی در بازی عصر امروز می تواند به رتبه چهارم صعود کند و البته کسب رتبه چهارم لیگ برتر امسال از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، زیرا در صورت قهرمانی یکی از سه تیم بالای جدول که هر سه در جام حذفی حضور دارند، تیم چهارم نیز سهمیه آسیا خواهد گرفت.
 
سرمربی ملوان، مهدی تارتار در خصوص شانس سومی ملوان در نشست پیش از بازی ۲ تیم گفت: بازی ملوان با سپاهان بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار است و اگر سپاهان را ببریم، راهمان هموار خواهد شد و ما یک بازی مستقیم هم با تراکتور داریم که آن هم بسیار مهم است البته انتظارات از ما نباید بالا باشد، اما من خودم از تیمم انتظارات زیادی دارم و می‌دانم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.
 
یاران تارتار در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی نیز حضور دارند و در این چارچوب باید هفتم اردیبهشت در خانه به مصاف «سایپا تهران» بروند و از شانس خوبی برای صعود به مراحل نهایی جام حذفی برخوردارند.
 
ملوان هم‌اکنون با ۲۳ بازی و ۳۸ امتیاز در رده پنجم جدول لیگ برتر قرار دارد و در ۶ هفته پایانی لیگ به ترتیب به مصاف تیم های استقلال خوزستان، هوادار، شمس آذر قزوین، مس رفسنجان، تراکتور و آلومینیوم اراک خواهد رفت.
 
یکی از امیدواری های سپاهان در باز حساس امروز مقابل ملوان، بازگشت مصدومان به ترکیب تیم است و آن طور که در آخرین ساعات شب گذشته، مسعود سعیدی، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان در شبکه های مجازی اعلام کرد: پیام نیازمند و آریا یوسفی پس از مدت‌ها غیبت بار دیگر شانس حضور در جمع طلایی پوشان را پیدا کرده‌اند.
 
سپاهان که در شهرآورد اصفهان از داشتن آریا یوسفی محروم بود، می تواند در بازی امروز این وینگر ارزشمند را در اختیار داشته باشد، یوسفی در بازی سپاهان با استقلال تهران دچار مصدومیت شد و هرچند، چند هفته‌ای است که از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده ولی در نیمه اول دیدار برابر نساجی در حالی که روی نیمکت نشسته بود به تصمیم داور مسابقه اعتراض بی مورد کرد و با کارت زرد جریمه شد ولی امروز سپاهان این بازیکن را برای بازی با ملوان در اختیار دارد.
 
پیام نیازمند سنگربان اول سپاهان که در آخرین بازی پارسال سپاهان بدلیل شکستگی از ناحیه استخوان روی پا، بازی های حساس سپاهان مقابل تراکتور، نساجی، صنعت نفت و ذوب آهن و همچنین حضور در اردوی تیم ملی و بازی مقابل ترکمنستان را از دست داد ۲ هفته ای است که حضور پررنگی در تمرینات سپاهان دارد که نشان از پشت سر گذاشتن مصدومیت داشت و به نظر می رسد وی پس از پشت سر گذاشتن یک دوره مصدومیت شرایط بازگشت به ترکیب سپاهان را به دست آورده است.
 
البته مسعود سعیدی، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان شامگاه دیروز به عدم همراهی رضا اسدی بدلیل کشیدگی از ناحیه کشاله ران و محمدجواد حسین‌نژاد بدلیل مصدومیت نیز اشاره کرد که با توجه به این خبر ژوزه مورایس علاوه بر محمد دانشگر، ۲ مهره کلیدی دیگر خود را در دیدار مهم امروز در اختیار ندارد.
 
محمد دانشگر که در بازی سپاهان با صنعت نفت آبادان مصدوم شده است هر چند از یکشنبه هفته گذشته با دست «آتل‌بسته» تمرینات سبکی را جدا از تیم و زیر نظر پزشکان و مربیان سپاهان انجام می دهد ولی بنظر می رسد نه تنها بازی امروز بلکه ۶ بازی پیش روی سپاهان در هفته‌های پایانی لیگ برتر را از دست خواهد داد.
 
بر این اساس ترکیب احتمالی سپاهان برابر ذوب‌آهن شامل پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، برایان دابو، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد کریمی، آریا یوسفی، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری، امید نورافکن و شهریار مغانلو خواهد بود.
 
انتهای پیام/