هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 7 ارديبهشت 1403
ساعت 19:27
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 9 دى 1397 ساعت 09:07
يكشنبه 9 دى 1397 08:55 ساعت
2018-12-30 09:07:49
شناسه خبر : 302691
فتنه 88 را به تعبیری می‌توان «جنگ احزاب» نامید، احزاب مدعی اصلاحات از مدت‌ها پیش به میانه میدان آمده بودند تا با استفاده از امکانات عظیمی که از طرق گوناگون از جمله زمین خواری و پول‌شویی و... دستشان رسیده بود قدرت از دست رفته را بار دیگر به کف آورند
فتنه 88 را به تعبیری می‌توان «جنگ احزاب» نامید، احزاب مدعی اصلاحات از مدت‌ها پیش به میانه میدان آمده بودند تا با استفاده از امکانات عظیمی که از طرق گوناگون از جمله زمین خواری و پول‌شویی و... دستشان رسیده بود قدرت از دست رفته را بار دیگر به کف آورند
گروه سیاسی-رجانیوز: بی‌شک هشت ماه شهرآشوبی سران فتنه در سال 88 صدمات جبران‌ناپذیری به کشور از جهات گوناگون زد که در این مجال فرصت پرداختن به آن نیست، مردم ناباورانه هشت ماه شاهد قدرت‌طلبی فتنه‌گران و حضور  اراذل و اوباش در خیابان‌ها و آسیب زدن آن‌ها به اموال عمومی بودند و هر روز انتظار داشتند که این روند متوقف شده و فتنه‌گران به خود آیند ولی نه تنها این گونه نشد که به ناگاه مردم با هتاکی اصحاب فتنه به عاشورای حسینی‌(ع) مواجه شدند.
 
«جنگ احزاب» برای «امپراطوری دروغ»
فتنه 88 را به تعبیری می‌توان «جنگ احزاب» نامید، احزاب مدعی اصلاحات از مدت‌ها پیش به میانه میدان آمده بودند تا با استفاده از امکانات عظیمی که از طرق گوناگون از جمله زمین خواری و پول‌شویی و... دستشان رسیده بود قدرت از دست رفته را بار دیگر به کف آورند. در این مختصر خواهیم کوشید به عملکرد احزابی چون « مجاهدین انقلاب»، « مشارکت»، «کارگزاران» و «مجمع روحانیون مبارز» در فتنه 88 پرداخته و همسویی عملکرد این احزاب با گروهک‌های ضد انقلاب و معاندی چون «منافقین» را نشان دهیم.  مدعیان اصلاحات در فتنه 88 با دامن زدن به یک «جنگ احزاب» علیه نظام اسلامی به فکر سیطره «امپراطوری دروغ» بر همه ارکان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بودند که این تلاش‌ها با حضور میلیونی مردم در یوم‌الله 9 دی ناکام ماند.
 
اتهام زنی پیش از برگزاری انتخابات!
با ورود موسوی به عرصه انتخابات و کناره‌گیری خاتمی حزب مشارکت با انتشار بیانیه‌ای که در خروجی سایت رسمی این حزب قرار گرفت از موسوی حمایت کرد. 
در بیانیه ‌این حزب همسو با بنگاه‌های خبرپراکنی بیگانه که همیشه در تلاشند تا چهره‌ای منزوی از ایران اسلامی ارائه دهند آمده بود: «در عرصه سياست خارجي نيز انزواي كم نظير ايران كه در هيچ دوره‌اي از تاريخ پس از انقلاب سابقه نداشته است حاصل بي‌تدبيري، خام‌انديشي، گفتار و كردارهاي غيرمنطقي و بر خلاف منافع ملي بوده است.»
 
موسوی که اینک حمایت حزب مشارکت را پشت سر خود داشت این بار در نخستین روزهای اردیبهشت ماه 88 و در جمع تعدادی از اعضای موثر حزب مشارکت گفت: «ديدگاه‌هاي من با شما بسيار نزديک است» و با این اظهارات بود که رسما چشم‌پوشی خود از ساختارشکنی‌های گذشته حزب مشارکت را اعلام کرد. 
 
یک روز قبل از انتخابات و در حالی که اکثر رسانه‌های خبری داخل کشور در فضایی آرام، مردم را تنها به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت می‌کردند و رسما نیز مهلت هرگونه تبلیغات برای کاندیداهای انتخابات به اتمام رسیده بود، سایت نوروز ارگان رسمی اینترنتی حزب مشارکت در خبری عجیب به نقل از یکی از سایت‌های ضد انقلاب، از «آمادگي اطلاعاتي و امنيتي وزارت كشور براي تغيير آراي مردم»خبر داد و در سرتاسر این خبر بدون ‌اشاره به استنادات ادعای خود، رسما پروژه تقلب در انتخابات را کلید زد.
 
با آغاز زمان رای‌گیری، سایت نوروز، نقش مهمی در‌ اشاعه اخبار دروغ و گمانه‌زنی‌های محفلی این حزب به عنوان «اخبار رسمی» را داشت. این سایت در خبری با عنوان «اکثر رای‌دهندگان به موسوی رای داده‌اند» نوشت: «به گزارش خبرنگاران از سطح کشور و شهر تهران، در این استقبال بی‌سابقه در ساعات ابتدایی رای‌گیری؛ تاکنون اکثر رای‌دهندگان آرای خود را به نام مهندس میر حسین موسوی به صندوق‌ها ریخته‌اند» و در ادامه این خط خبری که القای پیروزی میرحسین موسوی بر مخاطبین خود را دنبال می‌نمود در خبری به نقل از تاج زاده عفو مشترک سازمان مجاهدین و حزب مشارکت از «پیروزی سبزپوشان بر کفن‌پوشان»خبر داد. 
 
سعید شریعتی و عموزاده خلیلی و محسن گودرزی نیز از دیگر افرادی بودند که در گفت‌و‌گوهای جداگانه‌ای با این سایت از پیروزی حتمی میرحسین موسوی خبر دادند و اوج دروغ پراکنی ارگان اینترنتی حزب مشارکت نیز آنجایی بود که در خبری بدون ذکر منبع نوشت: «براساس اخبار واصله تا این لحظه انتخاب مردم تهران، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، آذریابجان غربی، اردبیل، خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، بوشهر، خوزستان و قم میرحسین موسوی است» و این در حالی بود که پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات، تنها در استان‌های اردیبل و سیستان و بلوچستان میرحسین موسوی توانست رای بیشتری کسب کند و در 28 استان دیگر ناکام ماند.
 
با پایان انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن منتخب ملت موجی از اغتشاشات در چندین شهر کشور و به خصوص تهران آغاز شد که در این اغتشاشات نیز نمی‌توان نقش محوری حزب مشارکت و اعضای آن را نادیده گرفت.
 
حزب مشارکت در بیانیه‌ای بعد از انتخابات، بدون ارائه مستندات تقلب در انتخابات، در حرکتی فرار به جلو مدعی شد: «با شرائط و حوادثی روبرو هستیم که بیش از هر چیز نشان‌دهنده عزم گروهی اندک، متکی به قدرت برای هدم پایه‌های جمهوریت و مردم‌سالاری و ایستادن در برابر خواست مشروع و قانونی ملت است»
 
در همین راستا در تجمعات غیرقانونی که بدون مجوز وزارت کشور برگزار شده بود، جمعی از هم‌وطنان و نیروهای انتظامی و بسیج در درگیری با اراذل و اوباش به شهادت رسیدند اما آنچه که در این بین مشهود بود، حضور پر رنگ تعدادی از عناصر باسابقه احزاب دوقلو در تجمعات غیرقانونی بود به گونه‌ای که محمدرضا خاتمی برادر رئیس‌جمهور اسبق و دبیرکل اول حزب مشارکت، با حضور در راهپیمایی غیرقانونی 25 خرداد در خیابان آزادی، حتی در جمع شرکت کنندگان به سخنرانی نیز پرداخت و دولت را به تقلب و دستکاری آرای مردم متهم کرد و گفت: «ما تا زمان ابطال نتایج و برگزاری انتخاباتی تازه به حرکت خود ادامه خواهیم داد»
 
درباره عملکرد حزب مشارکت در فتنه 88 بسیار بیشتر از این می‌توان نوشت و در این مختصر به این بسنده کرده و به «مجاهدین انقلاب» برادر دوقلوی حزب مشارکت می‌رسیم!
 
امپراطوری دروغ!
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از موسوی حمایت کرد.
 
در آخرین روزهای اردیبهشت 88، سازمان مجاهدین انقلاب با صدور بیانیه‌ای نسبت به آنچه که آن را «خرید رای مردم با توزیع سیب زمینی» می‌نامید، انتقاد کرد و این گونه سلامت انتخابات را پیش از برگزاری آن زیر سؤال برد!
 
سازمان مجاهدین انقلاب در بیانیه‌ای سراسر اهانت‌آمیز همچنین 22 خرداد را روزی دانست که «ملت آگاه ايران، سقوط امپراطوري دروغ و تزوير را از عرصه فرهنگ و سياست اين كشور جشن خواهد گرفت.»
 
مجاهدین انقلاب رسماً در این بیانیه نوشت: «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران به عنوان اولین تشکل سیاسی اصلاح‌طلب حامی کاندیداتوری آقای میرحسین موسوی، روند شتابناک امواج سبز انسانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم به نفع کاندیدای مورد حمایت خود را نشانه آشکار و قاطع صحت و حسن انتخاب خویش می‌داند و ایمان راسخ دارد که ملت آگاه ایران در روز 22 خرداد سقوط امپراتوری دروغ و تزویر را از عرصه فرهنگ و سیاست این کشور جشن خواهد گرفت.» 
 
مجاهدین انقلاب در 24 خردادماه و در بیانیه‌ای که در ارگان اینترنتی خود، «سایت امروز» منتشر ساخت نتیجه انتخابات را «مهندسی آرا و کودتایی نرم علیه مردم سالاری» نامید و در پایان ادامه اعتراضات و حمایت از میرحسین موسوی را اعلام کرد.
 
مجاهدین انقلاب در بیانیه‌ای برگزار کنندگان انتخابات را «کودتاگران» نامید و اعلام کرد: «در طول این مدت کودتا گران با اعمال تبلیغات استالینیستی همه‌جانبه کوشیده‌اند اذهان جامعه را از مسئله اصلی یعنی کودتا علیه مردمسالاری منحرف ساخته، موضوع را به اعتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی از سوی اجانب تقلیل دهند» (15)و این در حالی بود که این سازمان طی روزهای قبل نیز به مناسبت‌های مختلف با صدور بیانیه‌های گوناگون، با تکرار ادعاهای واهی و فاقد استناد خود، عملا سعی در نهادینه سازی گفتمان جدیدی در فضای سیاسی کشور را داشت و آن هم القای ادعای تقلب و کودتای سیاسی از سوی برگزارکنندگان انتخابات و در نتیجه توجیه شکست نامزد مورد حمایت خود بود.
 
به دنبال عملکرد خیانت بار دو حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب در فتنه 88 کمیسیون ماده 10 احزاب در نشست 23 فروردین 1389 خود ، در خواست انحلال دو تشکل سیاسی فوق را به دادگاه ارسال کرد.
 
در این جلسه با بررسی سوابق و عملکرد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، با صدور دستور توقف کلیه فعالیت‌های سیاسی این دو تشکل، اعضای کمیسیون با ارسال نامه‌ای به دادسرای عمومی و انقلاب تهران، خواستار صدور حکم قضایی برای انحلال آن شدند.
 
حزبی که با زاویه گرفتن از ولایت دچار نفاق شد 
هرچند تعدادی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از مهدی کروبی حمایت کردند موضع رسمی این حزب در انتخابات خرداد 88 حمایت از موسوی بود.
 
حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی فرورین ماه 88 گفت: در جلسه شورای مرکزی حزب پس از بررسی شرایط کشور و ضرورت تقویت و ارتقا سطح دولتی که بتواند حداکثر وفاق در نیروهای وفادار انقلاب را عملی سازد و در اجرای سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تسریع ایجاد کرده و رفاه عمومی را افزایش دهد، به این نتیجه رسید که با توجه به ظرفیت‌های بالای مهندس میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم به طور رسمی از وی حمایت کند.
 
با برگزاری انتخابات حزب کارگزاران با فاصله از سایر احزاب اصلاح‌طلب چون مشارکت، مجاهدین انقلاب و مجمع روحانیون نتیجه انتخابات را غیر واقعی خوانده و مدعی شد در انتخابات تقلب شده است. 
 
حزب کارگزاران سازندگی همچنين در بيانيه خود از مسئولان خواست تا «برای تشکيل يک هيئت حکميت ملی و بی‌طرف در بررسی نتايج انتخابات ترتيب اثر دهند.»
عطریانفر و هدایت‌الله آقایی دو نفر از اعضای برجسته کارگزاران بودند که در حوادث بعد از انتخابات دستگیر شدند. دقت در اعترافات محمد عطریانفر در دادگاه و نیز در رسانه ملی نکات زیادی را روشن می‌سازد.
 
عطریانفر عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران با تاكيد بر اينكه به دليل زاويه‌ گرفتن‌ از ولايت فقيه ما دچار نوعي نفاق شديم و در اين نقطه قرار گرفتيم، افزود: با صداي بلند اعلام مي‌‌كنم هر گروهي كه در جريان تضعيف نظام قرار گرفت بايد پايان رفتار سياسي خود را اعلام كند.
 
در مقابل اعترافات صریح عطریانفر سران فتنه و حامیانشان مدعی شدند که وی تحت شکنجه جسمی و روانی وادار به اعتراف شده است. عطریانفر در این زمینه نیز گفت: «بی‌ترديد شرايط زندان انسان را به اعلام صريح مواضع خود ترغيب مي‌كند اما شجاعانه مي‌گويم كه اين مواضع از سر تدبر و تامل است و من معتقد نيستم كه اين كار خيانت است در حالي كه آقاي بهزاد نبوي گفته‌اند كه به آقاي موسوي خيانت نمي‌كنند.»
 
هدايت‌الله آقايي دیگر عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران و از متهمان فتنه 88 نیزسخنان گفتنی زیادی در جلسه دادگاه داشت.
 
آقایی در جلسه دادگاه گفت : بعد از دوم خرداد انحرافي در لايه هاي فکري فعالان سياسي جامعه در زاويه گرفتن از اصل نظام و قرار دادن آن در مقابل دموکراسي غربي به وجود آمد.اتفاقات بعد از انتخابات يک شبه به وجود نيامد. بخشي از آن طرف آب‌ها و بخشي ناشي از ندانم کاري و ضعف مجموعه سياسي کشور است.
 
در ادامه اين متهم فتنه 88 با بيان اين که به لحاظ عقلي و نقلي امکان تقلب در انتخابات رياست جمهوري دهم نبود اظهار داشت: ما اشتباه کرديم ناخواسته عامل آن طرف و هیزم‌کش آتش افروزان شديم.
 
اين متهم فتنه 88 با‌اشاره به حضور 300 هزار عامل اجرايي و ده‌ها هزار نماينده نامزدها پاي صندوق‌هاي راي، امکان تقلب در انتخابات دهم رياست جمهوري را رد کرد و گفت: به لحاظ حضور معتمدين مردم پاي صندوق هاي راي، مردم قبل از اعلام رسمي نتايج آرا اين نتايج را مي دانند.
 
وي امکان تقلب به لحاظ عقلي و نقلي را ناممکن دانست و گفت: البته نمي گويم که تخلف نبوده؛ کجاست که تخلف نباشد اما پيگيري آن نيز روال قانوني دارد.
 
آقایی زاويه از قانون را فاجعه بار دانست و گفت:‌ اشتباه بزرگي رخ داد و سنگ بناي بدي گذاشته شد که خيلي‌ها از آن استفاده کردند.
 
فرار به جلو برای رهایی از نتایج دعوت به آشوب!
میرحسین موسوی کاندیدای مطلوب مجمع روحانیون مبارز بود چنانچه در انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری نیز روحانیون مبارز ابتدا با موسوی به رایزنی پرداختند و آن هنگامی که از آمدن وی به عرصه انتخابات ناامید شدند خاتمی را به عنوان کاندیدا معرفی کردند. در انتخابات 88 نیز ابتدا شعار یا من و یا میرحسین از سوی خاتمی مطرح و سپس وی حضور خود در انتخابات را اعلام کرد. اما این حضور بیش از 15 روز طول نکشید.
 
به هرحال موسوی آمد و خاتمی به کناری کشید و با انداختن شال سبز بر گردن موسوی حمایت رسمی خود را از وی اعلام کرد و این گونه بود که کروبی نیز همانند انتخابات 84 از این ائتلاف بی‌نصیب ماند و مجمعی که 20 سال کروبی دبیرکل آن بود از رقیب وی یعنی موسوی حمایت کرد.
 
مجمع روحانیون مبارز تمامی تلاش خود را در این انتخابات مصروف آن کرد که نام میرحسین موسوی از صندوق‌ها بیرون آید و آن هنگام که در روز 23 خرداد 88 نتیجه مطلوب آنان نشد بر طبل تقلب در انتخابات کوبید.
 
این مجمع طی بیانیه‌ای که یک روز بعد از انتخابات و در فضای ملتهب جامعه منتشر شد همسو با ضد انقلاب خارج نشین که طیفی از سروش تا گوگوش را در بر می‌گرفت خواهان ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن شد.
 
در بیانیه مجمع روحانیون مبارز که پس از جلسه فوق‌العاده این تشکل منتشر شد ضمن ابراز تاسف از رویکرد مجریان و ناظران انتخابات تصریح شده بود: «مجمع روحانیون مبارز در جلسه‌ای فوق‌العاده به این نتیجه رسید که برای دفاع از جمهوریت اسلامی نظام و بازگرداندن اعتماد عمومی و نگاهبانی از موج آشتی ملی با صندوق‌های رای، ابطال این انتخابات و تجدید آن در فضایی عادلانه‌تر و منطقی‌تر راهکار مناسب است.»(22) واین گونه بود که مجمع روحانیون مباز نیز همانند سایر گروه‌های اصلاح‌طلب و نیز ضد انقلاب خارج از کشور بر طبل شایعه تقلب در انتخابات کوبید و بی‌آنکه متوجه باشد پایه‌های مشروعیت خود را به لرزه درآورد.
 
نماز جمعه 29 خرداد 88 به امامت رهبرمعظم انقلاب می‌توانست فصل‌الخطابی باشد برای تمامی منازعاتی که آگاهانه و یا ناخودآگاه شکل گرفته بود ولی عده‌ای که از پیش برنامه‌ها را چیده بودند و مو به مو اجرایش می‌کردند قرارشان این نبود که به منازعات خاتمه داده شود هر چند تا آن روز ادعای قانونمداری و ولایتمداریشان گوش فلک را کر کرده بود.
 
با توجه به بیانات رهبرمعظم انقلاب درحالی که انتظار می‌رفت مجمع روحانیون مبارز با سرلوحه قرار دادن قانون، راهپیمایی مورد تاکید خود را لغو کنند اما متاسفانه این مسئله روز شنبه و تنها ساعتی مانده به راهپیمایی طی یک اطلاعیه عملی گردید. در حقیقت مجمع روحانیون مبارز با این اقدام هم از بار حقوقی راهپیمایی خود را رهایی داد و هم این اقدام را پس از قطعی شدن سازماندهی برای راهپیمایی انجام داد؛ درست زمانی که کار از کار گذشته بود.
 
روحانیون مبارز به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد وقعی ننهاد و اعلام کرد که 30 خرداد حامیان موسوی در میدان انقلاب تهران گردهم خواهند آمد! لغو دیرهنگام این تجمع از سوی مجمع روحانیون مبارز که لحظاتی پیش از آغاز تجمع از سوی مجمع در سایت‌های خبری قرار گرفت از سوی آگاهان سیاسی فرار به جلوی سران مجمع برای فرار از عواقب تلخ این تجمع تفسیر شد.
 
دعوت مجمع روحانیون مبارز از مخالفان برای حضور در خیابان‌ها صحنه‌هایی تلخ در شنبه بعد از انتخابات آفرید که برشمردن و بررسی آنها در حوصه این نوشتار نیست.
 
علاوه‌بر همه این‌ها روز اول تیر ماه 1388 مجمع روحانيون مبارز با صدور بيانيه‌اي به همان سبك و سياق گروهك‌هاي ضد انقلاب به طور رسمي به اردوگاه ضد انقلاب پيوست و با تاييد ضمني آشوب‌ها و اغتشاش‌ها و تجمع‌هاي خياباني عملا مسئوليت خون هاي ريخته شده را بر عهده گرفت.
 
مجمع روحانيون مبارز با انتشار این بیانیه در حمایت صریح از آشوب‌طلبی و کشتار بی‌گناهان تعجب فراوانی را برانگیخت. در بیانیه فوق علاوه‌بر شهید لقب گرفتن همه کشته شدگان حوادث پس از انتخابات، از همه زندانی‌ها دفاع و خواستار آزادی فوری آنان شد.
 
بدین ترتیب مجمع روحانیون مبارز که مدعی جدا بودن خط فکری خود از افراطیون اصلاح‌طلبی بود، پا در عرصه‌ای گذارد که به اعتقاد بسیاری از فعالان سیاسی فاصله گرفتن از آرمان‌های امام(ره) بود. 
 
مجمع روحانيون مبارز حضور مردم در انتخابات 40 ميليون نفري را ناآگاهانه دانسته و با عدم تسليم در برابر راي مردم نوشته بود: «اگر حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي آگاهانه بوده و امضای سند افتخار جمهوري اسلامي است، پس چرا حضور اعتراضي به توطئه و دسيسه بيگانگان نسبت داده شده و مي‌شود مگر رژيم‌هاي گذشته در ايران و ساير كشورها از اين اباطيل چه طرفي بستند كه امروز همان نسخه پوسيده را كپي كرده و اهانت مي‌كنند.»
 
مجمع روحانيون مبارز با ناديده گرفتن حمايت‌هاي صريح دولتمردان آمريكايي، صهيونيستي، انگليسي و فرانسوي در حمايت از اراذل و اوباش از اين افراد حمايت كرده و تجمع‌هاي غير قانوني، مسلحانه و خشونت آميز آنها را خودجوش نامیده و از سوی دیگر با اين بيانيه بر تخريب مساجد و مراكز اداري و نظامي، سلب آرامش رواني از مردم عادي، خون‌هاي ريخته شده صحه گذاشت!
 
بیانیه‌های دیگر مجمع روحانیون مبارز را نیز می‌توان به بررسی نشست ولی روی سخن اینجا است که چطور می‌شود که یک جمع روحانى تا این درجه سقوط کنند و خود را مدار و محور عالم به حساب آورند و وقتى در یک انتخابات شکست مى‌خورند کل مملکت را در خطر فرض مى‌کنند.
 
 
 
کیهان