هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 03:14
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 26 اسفند 1402 ساعت 20:13
شنبه 26 اسفند 1402 20:08 ساعت
2024-3-16 20:13:36
شناسه خبر : 377457
خانم «لیندیو زولو» وزیر توسعه آفریقای جنوبی با تاکید بر مواضع کشورش در حمایت از مردم غزه و قدردانی از حمایت کشورها از مواضع این کشور گفت: برقراری صلح جهانی در راستای منافع ملی کشورها خواهد بود و برای دستیابی به دنیایی عاری از جنگ و خشونت، نیازمند به اراده کشورها هستیم.
خانم «لیندیو زولو» وزیر توسعه آفریقای جنوبی با تاکید بر مواضع کشورش در حمایت از مردم غزه و قدردانی از حمایت کشورها از مواضع این کشور گفت: برقراری صلح جهانی در راستای منافع ملی کشورها خواهد بود و برای دستیابی به دنیایی عاری از جنگ و خشونت، نیازمند به اراده کشورها هستیم.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده، در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن در سازمان ملل و پیش از ترک نیویورک، با خانم «لیندیو زولو» وزیر توسعه اجتماعی آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد.
 
به گزارش رجانیوز، در ابتدای این دیدار، معاون رئیس جمهور اسلامی ایران از کشور آفریقای جنوبی به خاطر طرح دعوی علیه رژیم غاصب صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری قدردانی کرد و این اتفاق را مایه ماندگاری آفریقای جنوبی در اذهان جهانیان خواند و ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی عملی سایر کشورها نجات مردم فلسطین از شرایط رقت‌بار موجود حاصل شود.
 
خزعلی با اشاره به روابط حسنه بین دو کشور گفت: با اتمام تشریفات رسمی و امضای تفاهمنامه‌ ارائه شده از سوی دو کشور، اقدامات عملی در بهبود وضعیت زنان تسریع خواهد شد و در زمینه‌های اقتصادی، آموزش هنر و صنایع دستی، آموزش خانواده و تبادل تجارب موفق به‌خصوص در زمینه مشاغل دیجیتال و کسب و کار خانگی همکاری‌های مشترکی خواهیم داشت.
 
نظر به عضویت آفریقای جنوبی در کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا که معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ایران، ریاست دوره‌ای آن را بر عهده دارد پروژه‌های مشترک ذیل این اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت.
 
خانم «لیندیو زولو» وزیر توسعه آفریقای جنوبی از دیدار با معاون رئیس‌ جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده ابراز خرسندی و با تاکید بر مواضع کشورش در حمایت از مردم غزه تصریح کرد: در سالگرد رهایی از آپارتاید و استقرار مردم سالاری در آفریقای جنوبی، مخالفت خود را با آپارتاید اسراییل اعلام کرده و از حمایت کشورهایی که در دادگاه بین‌المللی دادگستری اعلام حمایت کردند، سپاسگزارم.
 
وزیر توسعه آفریقای جنوبی افزود: برقراری صلح جهانی در راستای منافع ملی کشورها خواهد بود و برای دستیابی به دنیایی عاری از خشونت و جنگ نیازمند به اراده کشورها هستیم.
 
او با اشاره به تکثر و تنوع فرهنگ‌ها، ادیان و مذاهب در آفریقای جنوبی، اهمیت و چالش‌های موجود در مسیر ارتقای اقتصادی خانواده، توانمندسازی زنان، خشونت علیه زنان را برشمرد و گفت: ما بر این باوریم که بسیاری از مسائل امروز نشات گرفته از نهاد خانواده می‌باشد چرا که خانواده‌های امروز سبک و سیاق خانواده‌های گذشته را ندارند و این موضوع اقدامات و سیاست‌گذاری نوینی را ایجاب می‌کند.
 
وزیر توسعه اجتماعی آفریقای جنوبی با ابراز علاقه نسبت به سفر به ایران گفت: پس از سفر هیات فنی وزارت زنان، جوانان و معلولین آفریقای جنوبی به جمهوری اسلامی ایران و دریافت گزارش پیشرفت زنان در ایران، بسیار مایلم بازدیدی از ایران داشته باشم تا از نزدیک شاهد دستاوردهای زنان ایرانی و پیشرفت آنها باشم.
 
معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در امور زنان و خانواده روز یکشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرد و جمعه شب به وقت محلی نیز به سفر شش روزه خود پایان داد و شهر نیویورک را ترک کرد. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.
 
نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهادها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» آغاز به کار کرده است. امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت.
 
در جهان امروز ۱۰.۳ درصد از زنان در فقر شدید زندگی می کنند و فقیرتر از مردان هستند. سازمان ملل متحد پیش بینی می کند برای پایان دادن به این فقر تا انتهای دهه پیش رو، پیشرفتی ۲۶ برابر سریعتر به سمت پایان دادن به فقر لازم است.
 
همچنین داده های ۴۸ اقتصاد در حال توسعه نشان می دهد که برای دستیابی به توانمندسازی زنان و پایان دادن به فقر و گرسنگی بیش از ۱۰۰ میلیون دختر و زن در جهان، به سرمایه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار اضافی در سال نیاز است.
 
دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخدادهایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ اسرائیل است.
 
انتهای پیام/