هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 02:14
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 26 اسفند 1402 ساعت 18:09
شنبه 26 اسفند 1402 17:35 ساعت
2024-3-16 18:09:52
شناسه خبر : 377444
رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: روزه گرفتن باعث هوشیاری در رانندگی می شود.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: روزه گرفتن باعث هوشیاری در رانندگی می شود.

گروه اجتماعی-رجانیوز: سرهنگ رابعه جوانبخت روز شنبه افزود: تحقیقات نشان داده است که بیشترین عامل بروز تصادفات در کل دنیا بحث خطاهای انسانی است از این رو اگر راننده ای هوشیار و حواسش به رانندگی باشد، قطعا احتمال تصادف کاهش می یابد.

 

به گزارش رجانیوز، وی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد وقتی که شما روزه هستید به خاطر سطح هورمون هایی که در بدن ترشح می شود، انسان به تمرکز و هوشیاری خاصی دست پیدا می کند.

 

به گفته سرهنگ نوبخت، این نشان می دهد که اگر راننده می خواهد سفری را آغاز کند و روزه دار است نباید ترس از خستگی و خواب آلودگی داشته باشد چراکه هوشیاری راننده در حین روزه داری دقیقا چند برابر فردی است که غذای سنگین و پرحجمی را خورده است.

 

وی گفت: به همین خاطر توصیه می شود که اگر رانندگان می خواهند مدیریت زمان سفر را داشته باشند از غذاهای سنگین استفاده نکنند و بعد از صرف سحری و یک استراحت کافی زمان بسیار مناسبی برای شروع سفر می باشد

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: اگر سفر شما طولانی است و می خواهید استراحت کنید، پیشنهاد می شود یک فنجان قهوه بنوشید تا شادابی، نشاط بیشتری داشته باشید.

 

خطرناک ترین زمان سفر ۳۰ کیلومتر مانده به شهرها

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: خطرناک ترین زمان سفر ۳۰ کیلومتر مانده به شهرها است.

 

سرهنگ علی اصغر شریفی با اشاره به پیش بینی هواشناسی درخصوص بارندگی در روزهای آینده افزود: رانندگان قبل از سفر و حتی قبل از تردد در سطح معابر شهری حتما از سلامت برف پاک کن، سیستم ترمزها وعملکرد آنها مطمئن شوند.

 

وی ادامه داد: رانندگان حتما زاپاس خودرو را بررسی کرده و از پر بودن باد آن مطمئن شوند و در سفرها و درصورت خرابی ماشین در سطح معابر بزرگراهی حتما از مثلث شبرنگ جهت اطلاع دیگر رانندگان استفاده کنند و هیچ گاه در حاشیه معابر بزرگراهی توقف نکنند.

 

سرهنگ شریفی گفت: وقتی راننده خودرو خود را در جای ناایمن پارک کرده و منتظر حضور امداد خودرو است باید از مثلث خطر استفاده کند و اگر هم در جایی توقف کرده که در حاشیه بزرگراه است مثلث خطر را در فاصله ۷۰ متری از خودرو و در معرض دیدسایر رانندگان قرار دهد.

 

وی یادآور شد: اکثر تصادف ها در انتهای سفر و حدود ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد و رانندگان باید حتما خواب و استراحت کافی و لازم را داشته باشند تا حادثه ای روی ندهد.

 

انتهای پیام/