هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 02:18
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 26 اسفند 1402 ساعت 01:13
شنبه 26 اسفند 1402 00:55 ساعت
2024-3-16 01:13:56
شناسه خبر : 377382
سخنگوی شهرداری تهران ویژه‌ برنامه‌های شهرداری تهران برای نوروز را تشریح کرد و گفت: در ایام نوروز مشاوره گردشگری به مسافران ارایه می‌شود.
سخنگوی شهرداری تهران ویژه‌ برنامه‌های شهرداری تهران برای نوروز را تشریح کرد و گفت: در ایام نوروز مشاوره گردشگری به مسافران ارایه می‌شود.
گروه اجتماعی-رجانیوز: عبدالمطهر محمدخانی در تشریح برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران با اشاره به تقارن ماه رمضان و سال نو اظهار کرد: تلاش کردیم تا برنامه‌های متناسب و متنوع با این ایام برای شهروندان تهرانی در نظر بگیریم.
 
به گزارش رجانیوز، وی افزود: سامانه‌ای تحت عنوان «مشاوره گردشگری» در قالب سامانه ۱۳۷ راه‌اندازی شده تا پاسخگوی سوالات گردشگران باشد، شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند از طریق تماس با این سامانه و گرفتن کد ۳ از ساعت ۹ تا ۲۱ اطلاعات مورد نیاز خود در مورد جاذبه‌ها، برنامه‌ها و مسیرهای گردشگری شهر تهران را دریافت کنند.
 
وی با اشاره به نصب المان‌های جدید در میدان‌های اصلی پایتخت با همکاری سازمان زیباسازی، اضافه کرد: ۳۱ المان جدید در میادین اصلی شهر نصب می‌شود.
 
به گفته وی، اجرای المان‌های ترکیبی، اکران تبلیغات محیطی نوروز در سازه‌های تعیین شده، استقرار کارهای هنری همچون تخم مرغ‌های رنگی، آذین بندی میادین، معابر، اجرای سفره هفت سین در میادین مهم و شاخص، اجرای فرش گل در میادین و معابر، اجرای عملیات نورپردازی، تعویض پرچم‌های بزرگ و پرچم‌های الوان در معابر و رمپ و لوپ‌ها، اجرای تم رنگ در مناطق ۲۲ گانه، رنگ آمیزی المان‌های شهری در معابر، فضاهای عمومی و بوستان‌ها، توزیع نهال به شهروندان و عملیات کاشت درخت در منازل از جمله دیگر اقدامات شهرداری تهران در روزهای پایانی سال است.
 
محمدخانی ادامه داد: شستشوی جداول، گاردریل‌ها، نرده‌ها، مخازن، ایستگاه‌های سرپناه اتوبوس و تاکسی، پاکسازی جداره‌های معابر از تبلیغات غیرمجاز و برچسب‌ها، حذف زوائد فیزیکی در معابر و جداره‌های شهری، رفع نقص برج‌های نوری و روشنایی سطح معابر شهری، اجرای عملیات ایمن سازی فضاهای عمومی شهر و رفع مخاطرات برابر دستورالعمل‌ها از دیگر برنامه‌های این ایام است.
 
وی یادآور شد: رسیدگی و رفع نقص کلیه سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر، ترمیم و رفع نقص همه المان‌های موجود در بوستان‌ها و معابر شهری نظیر ست‌های ورزشی، پیگیری به منظور رفع نقص موجود در کفپوش معابر شهر (پیاده و سواره‌رو) هم از جمله اقداماتی است که در طرح استقبال از نوروز (طرح بهاران) در حال اجرا است.
 
وی تاکید کرد: همچنین نقشه‌های گردشگری تهران در اختیار دیگر استان‌ها قرار گرفته و آنها در مبادی خروجی شهرهایشان به مسافران ارائه می‌دهند بدین ترتیب مردم دیگر استان‌ها با جذابیت‌های تهران در مورد امکانات گردشگری پایتخت نیز آشنا خواهند شد.
 
محمدخانی از افزایش ساعت کاری مراکز تفریحی و گردشگری در پایتخت خبر داد و گفت: از آنجایی که معمولا شهروندان تا هنگام سحر بیدار هستند، دستورالعمل خاصی برای افزایش ساعات فعالیت موزه‌های زیر مجموعه شهرداری تهران و مراکز گردشگری در ماه رمضان و عید نوروز تنظیم شده که به محض نهایی شدن، آنها را اعلام می‌کنیم.
 
سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مسیرهای گردشگری پیاده در مناطق ۱، ۱۲ ۱۱، ۵، ۶، ۱۳ و ۱۴ طراحی شده است، ادامه داد: همچنین ۲۴ مسیر برای گردشگری پیاده شناسایی شده که در این مسیرها راهنمای گردشگری مستقر و مردم به صورت رایگان می‌توانند از آنها استفاده کنند.
 
وی یادآور شد: همچنین مسیرهای دوچرخه‌سواری در مناطقی مانند ۱۲، ۱۱، ۶ در نظر گرفته شده و برای بخش‌های تاریخی در محدوده شهر ری واقع در منطقه ۲۰ نیز درشکه سواری پیش بینی شده است.
 
رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از برگزاری کنسرت به مناسبت عید فطر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه ایام نوروز امسال با ماه رمضان تلاقی دارد، در برج میلاد از ۹ صبح تا ۲ بامداد خدمات به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.
 
به گفته وی، برج میلاد یکی از مقاصد گردشگری در تهران است و برگزاری جشنواره نوروزی شامل اجرای موسیقی اقوام، کنسرت‌های رایگان، استیج‌هایی برای خانواده‌ها و کودکان، جنگ شبانه در ساعات مختلف روز در این مکان پیش بینی شده است.
 
انتهای پیام/