هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 02:19
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 26 اسفند 1402 ساعت 01:02
شنبه 26 اسفند 1402 00:55 ساعت
2024-3-16 01:02:46
شناسه خبر : 377376
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در روزهای اخیر در سخنانی جنجال‌ برانگیز رژیم صهیونیستی را به استفاده از «گرسنگی به‌عنوان سلاح» در جنگ غزه متهم کرده، هشدار داد که این رژیم در حال قتل‌عام مردم غزه است.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در روزهای اخیر در سخنانی جنجال‌ برانگیز رژیم صهیونیستی را به استفاده از «گرسنگی به‌عنوان سلاح» در جنگ غزه متهم کرده، هشدار داد که این رژیم در حال قتل‌عام مردم غزه است.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: جوسپ بورل در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی پی‌بی‌اس از تغییر نگاه افکار عمومی نسبت به جنگ غزه و کاهش حمایت جهانی از رژیم صهیونیستی سخن گفت‌ و افزود: مردم بیشتری نگران چیزی هستند که من مطمئناً می‌توانم آن را قتل عام بنامم. حدود ۳۰ هزار غیر نظامی کشته شده‌اند و این رقم بسیار بالایی است.
 
به گزارش رجانیوز، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما در اتحادیه اروپا اولویت‌هایی را (درباره قضیه فلسطین) تعریف کرده‌ایم. یکی از اولویت‌ها این است که به دنبال راه‌حل دو دولتی باشیم و به فلسطینی‌ها این حق را بدهیم که سرزمین و دولت خودشان را داشته باشند. مطمئناً ما ترجیح می دهیم (در اسرائیل) رهبری روی‌کار باشد که با این رویکرد سازگار باشد.
 
وی در پاسخ به این سوال که «به نظر می رسد شما فکر نمی کنید بنیامین نتانیاهو با این رویکرد سازگار است»، اظهار داشت: نتانیاهو می‌گوید که او قاطع‌ترین مخالف این راه‌حل است.
 
اسرائیل با کنترل مرزها مانع ورود کمک‌های امدادی می‌شود
بورل در ادامه این مصاحبه، به بحران انسانی در غزه پرداخت و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاح در جنگ استفاده می‌کند.
 
وی ادامه داد: صدها هزار نفر به معنای واقعی کلمه از گرسنگی می میرند، از جمله بسیاری از کودکانی که بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند.
 
بورل با طرح این پرسش که چرا در غزه گرسنگی وجود دارد؟، توضیح داد: زیرا کمک‌های امدادی کافی وارد غزه نمی شود و اسرائیل با کنترل مرزها مانع آن شده است. بنابراین این نتیجه‌گیری (که اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح در جنگ استفاده می‌کند) منطقی است، این طور نیست؟ شما از آمدن حمایت های بشردوستانه جلوگیری می کنید و مردم از گرسنگی می میرند، آیا این علت و معلول منطقی نیست؟
 
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعای رژیم صهیونیستی درباره مقصر خواندن آژانس‌های سازمان ملل متحد برای انتقال کمک‌های امدادی به غزه را رد کرد و گفت: شواهد زیادی وجود دارد که کنترل‌های مرزی مانع از ورود حمایت‌ها می‌شود. به نظرم اسرائیل نمی‌تواند بگوید که هر کاری برای حمایت از ورود کمک‌ها به غزه انجام می‌دهد.
 
انتهای پیام/