هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 02:10
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 26 اسفند 1402 ساعت 01:00
شنبه 26 اسفند 1402 00:55 ساعت
2024-3-16 01:00:26
شناسه خبر : 377375
همزمان با تصویب قطعنامه‌ای از سوی نمایندگان مجلس پاکستان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نخست وزیر پاکستان در دیدار با سفیر آمریکا در اسلام‌آباد تحولات مرتبط با غزه و دریای سرخ را مورد بررسی قرار داد.
همزمان با تصویب قطعنامه‌ای از سوی نمایندگان مجلس پاکستان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نخست وزیر پاکستان در دیدار با سفیر آمریکا در اسلام‌آباد تحولات مرتبط با غزه و دریای سرخ را مورد بررسی قرار داد.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: محمد شهباز شریف امروز در اسلام‌آباد با دونالد بلوم سفیر ایالات متحده در اسلام‌آباد دیدار کرد.
 
به گزارش رجانیوز، این دیدار درحالی انجام می‌شود که نمایندگان مجلس ملی پاکستان در جلسه علنی امروز خود به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را برای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و همچنین گرامیداشت روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی تصویب کردند.
 
نمایندگان مجلس پاکستان ضمن محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه، از دولت اسلام‌آباد خواستند تا گام‌های موثرتری برای هماهنگی با جامعه بین المللی در راستای کمک به مردم غزه و برقراری فوری آتش بس بردارد.
 
براساس این گزارش، نخست وزیر پاکستان در دیدار با سفیر ایالات متحده مسائل فی مابین، وضعیت افغانستان و آخرین تحولات مرتبط با غزه و دریای سرخ را مورد بررسی قرار داد.
 
اواخر دی ماه امسال پاکستان هرگونه اخبار درباره کشتی‌های نظامی پاکستان در آب‌های بین المللی و ارتباط دادن آن با ائتلاف آمریکایی را بی اساس دانست و منابع آگاه تاکید کردند ‌که اسلام‌آباد به پیشنهاد واشنگتن در این خصوص پاسخ منفی داده است.
 
منابع امنیتی پاکستان افزودند که این کشور به هیچ ائتلافی که مخالف فلسطین باشد، ملحق نخواهد شد.
 
روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان طی نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در واکنش به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه و تشدید حملات به آوارگان در ماه مبارک رمضان، گفت: حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به مرکز امدادرسانی وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) وحشیانه بود.‌
 
وی با ابراز نگرانی عمیق نسبت به عمق فاجعه انسانی در نوار غزه، خواستار نقش آفرینی جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و برقراری فوری آتش بس در غزه شد.
 
ممتاز زهرا ادامه داد: رویکرد ظالمانه رژیم اشغالگر اسرائیل مبنی بر کشتار عامدانه فلسطینی‌ها و تداوم ساخت و سازهای غیرقانونی در کرانه باختری است، از این رو پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل مطالبه می‌کند که مقامات این رژیم را پاسخگو کند.
 
انتهای پیام/