هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 02:11
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 13:49
جمعه 25 اسفند 1402 13:31 ساعت
2024-3-15 13:49:13
شناسه خبر : 377315
راکت بزرگ و نیرومند «استارشیپ» شرکت «اسپیس‌ایکس» پس از اینکه سومین پرواز آزمایشی را تقریبا تکمیل کرده بود در راه بازگشت به زمین نابود شد.
راکت بزرگ و نیرومند «استارشیپ» شرکت «اسپیس‌ایکس» پس از اینکه سومین پرواز آزمایشی را تقریبا تکمیل کرده بود در راه بازگشت به زمین نابود شد.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: این سیستم ۱۲۰ متری که در حالت انباشت سوخت کامل در حدود ۵ هزار تن وزن دارد ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی شرق آمریکا از پایگاه هوایی «استاربیس» شرکت اسپیس‌ایکس در «بوکا چیکا» ایالت تگزاس در سواحل خلیج مکزیک پرتاب شده بود. اسپیس‌ایکس قصد دارد از این فضاپیما در آینده برای اعزام فضانوردان به کره ماه و همچنین به سیاره مریخ استفاده کند.
 
به گزارش رجانیوز، شناور کروز این فضاپیما برای اولین بار به دور کره زمین پرواز کرد اما تماس با آن در آخرین مراحل آزمایش درست پس از ورود دوباره به درون اتمسفر زمین قطع شد. این راکت در زمان ورود دوباره به جوّ زمین احتمالا منهدم شده یا سوخته است.
 
«ایلان ماسک» بنیانگذار میلیاردر شرکت اسپیس‌ایکس در شبکه «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که «اسپیس ایکس» راه درازی را پیموده است.
 
 

171004647_480p.mp4 | دانلود فیلم 
 
دو تلاش قبلی نیز به انفجار هر دو بخش بوستر (تقویت کننده) ۳۳ موتوری فضاپیما و نیز شناور کروز آن منجر شده بود. این راکت برای آن طراحی شده که در نهایت بتواند تا حد ۱۰۰ نفر فضانورد را حمل کند. این بخشهای راکت در کنار هم ۱۰ متر بلندتر از راکت «ساتورن ۵» (Saturn V) هستند که در سال ۱۹۶۹ انسان‌ها را به کره ماه برده بود.
 
انتهای پیام/