هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 06:24
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 14 بهمن 1402 ساعت 14:24
شنبه 14 بهمن 1402 14:18 ساعت
2024-2-3 14:24:26
شناسه خبر : 374956
 رجب ماه بزرگی است که خداوند در آن ماه پاداش‌‏ها را دو چندان می‌کند و گناهان را پاک می‌سازد. هر کس روزی از ماه رجب را روزه بدارد، دوزخ به اندازه مسافت صد سال از او دوری گزیند و هر که سه روز از ماه رجب را روزه بدارد بهشت بر او واجب می‌شود.
رجب ماه بزرگی است که خداوند در آن ماه پاداش‌‏ها را دو چندان می‌کند و گناهان را پاک می‌سازد. هر کس روزی از ماه رجب را روزه بدارد، دوزخ به اندازه مسافت صد سال از او دوری گزیند و هر که سه روز از ماه رجب را روزه بدارد بهشت بر او واجب می‌شود.
گروه معارف - رجانیوز: رجب ماه بزرگی است که خداوند در آن ماه پاداش‌‏ها را دو چندان می‌کند و گناهان را پاک می‌سازد. هر کس روزی از ماه رجب را روزه بدارد، دوزخ به اندازه مسافت صد سال از او دوری گزیند و هر که سه روز از ماه رجب را روزه بدارد بهشت بر او واجب می‌شود.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از مبلغ، با توجه به تعالیم و آموزه‌های دین اسلام که نشان از رحمت و بخشش دارد، و ماه‌هایی؛ مانند رجب، شعبان و رمضان که ماه‌های رحمت‌اند، صحت موضوع مطرح شده، بعید به نظر می‌رسد.
 
متن سوال و پاسخ آن به این شرح است: ظاهرا روایتی از امام ھفتم (ع) نقل شده است که مجازات گناهان در ماه رجب دو برابر می‌شود. آیا این روایت درست است؟
 
۱. با توجه به تعالیم و آموزه‌های دین اسلام که نشان از رحمت و بخشش دارد، و ماه‌هایی؛ مانند رجب، شعبان و رمضان که ماه‌های رحمت‌اند، صحت موضوع مطرح شده در پرسش، بعید به نظر می‌رسد.
 
رسول خدا (ص) فرمود ماه رجب شهر اللَّه الاصب است و آن‌را اصب گویند از این جهت که رحمت خدا در این ماه بر بندگان می‌ریزد و در ماه شعبان خیرات منشعب و پراکنده شود و شیوع یابد؛ و در روز اول ماه مبارک رمضان لشکر‌های شیاطین در غل و زنجیر شوند و در هر شبی از شب‌های ماه مبارک رمضان هفتاد هزار بنده را خدا بیامرزد و، چون شب قدر شود حق تعالی به قدر آنچه در ماه رجب و شعبان و رمضان تا آن شب قدر آمرزیده است بیامرزد، به غیر آن مردی که میان او و برادر دینی او عداوتی باشد، پس به فرشتگان بفرماید به او مهلت دهند تا اصلاح کند. [۱]۲. اما دقیقاً بر عکس آنچه در پرسش ادعا شد، روایتی از امام موسی بن جعفر (ع) وجود دارد که اعلام می‌کند حسنات و خوبی‌ها در ماه رجب دو برابر شده و گناهان نه تنها دو برابر نمی‌شوند، بلکه پاک می‌شوند:
 
 
«رَجَبٌ شَهْرٌ عَظِیمٌ یُضَاعِفُ اللَّهُ فِیهِ الْحَسَنَاتِ وَ یَمْحُو فِیهِ السَّیِّئَاتِ مَنْ صَامَ یَوْماً مِنْ رَجَبٍ تَبَاعَدَتْ‏ عَنْهُ‏ النَّارُ مَسِیرَةَ سَنَةٍ وَ مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّة»؛ [۲]رجب ماه بزرگی است که خداوند در آن ماه پاداش‌‏ها را دو چندان می‌کند و گناهان را پاک می‌سازد. هر کس روزی از ماه رجب را روزه بدارد، دوزخ به اندازه مسافت صد سال از او دوری گزیند و هر که سه روز از ماه رجب را روزه بدارد بهشت بر او واجب می‌شود.
 
انتهای پیام/