هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 7 ارديبهشت 1403
ساعت 17:08
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 19 آذر 1401 ساعت 21:17
شنبه 19 آذر 1401 21:04 ساعت
2022-12-10 21:17:13
شناسه خبر : 363152
برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر و نمایش بی‌نظیر نفرت افکار عمومی دنیا، به خصوص جهان اسلام از رژیم صهیونیستی نشان داد که سیاست عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای منطقه با اسرائیل، کوچک‌ترین حمایتی از سوی ملت‌های منطقه ندارد.
برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر و نمایش بی‌نظیر نفرت افکار عمومی دنیا، به خصوص جهان اسلام از رژیم صهیونیستی نشان داد که سیاست عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای منطقه با اسرائیل، کوچک‌ترین حمایتی از سوی ملت‌های منطقه ندارد.

گروه بین‌الملل-رجانیوز: روزهای پایانی جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در حال سپری شدن است. جدای از اقدام درخورد تحسین دولت قطر در اصرار بر اجرای قوانین اسلامی و مجبور کردن دولت‌های پرمدعای غربی به تبعیت از قوانین دولت میزبان جام جهانی، این کشور به عرصه‌ای برای نمایش همبستگی جهانی با ملت مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. این انزجار که بیشتر از هر مسئله دیگری نشان از شکست پروژه عادی‌سازی صهیونیست‌ها با کشورهای عربی دارد.

 

به گزارش رجانیوز؛ برخی دولت‌های عرب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در قالب توافق‌هایی همچون «معامله قرن» و «صلح ابراهیم»، تکاپوهای زیادی انجام داده‌اند. همچنین جریان رسانه‌ای غربی-عربی در این مدت سعی کرده است که تصویری موفق از این توافقات بازنمایی کند.

 

بیشتر بخوانید:

 «آزاد باد فلسطین» شعاری که در جای جای قطر به گوش می‌رسد

اعتراف خبرنگاران صهیونیست به نفرت مردم سراسر دنیا از اسرائیل

گاردین در گزارشی بررسی کرد؛ در قطر جایی برای صهیونیست‌ها نیست

 

در این میان اما برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر و نمایش بی‌نظیر نفرت افکار عمومی دنیا، به خصوص جهان اسلام از رژیم صهیونیستی نشان داد که سیاست عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای منطقه با اسرائیل، کوچک‌ترین حمایتی از سوی ملت‌های منطقه ندارد.

 

به عنوان مثال دولت مراکش که از جمله دولت‌هایی است که راه سازش را با رژیم‌صهیونیستی را در پیش گرفته و در مسیر عادی‌سازی روابط با این رژیم قرار دارد. اما بازیکنان این تیم بعد از برد کانادا و صعود به مرحله یک/هشتم، ضمن انجام سجده شکر، با اهتزاز پرچم فلسطین خوشحالی خود را به نمایش گذاشتند. 

 


اهتزاز پرچم فلسطین بعد از پیروزی مراکش مقابل کانادا | دانلود فیلم 

 

با وجود اینکه فلسطین تیمی در این مسابقات ندارند، اما به نظر می‌رسد که بیش از هر کشور دیگری در مسابقات جام‌جهانی تشویق می‌شود.

 

شاید برای عده‌ای باور کردنی نباشد اما تقریبا این روزها هر مسابقه فوتبالی که در ورزشگاه‌های دوحه برگزار می‌شود، به صحنه اعلام همبستگی با فلسطین و انزجار از صهیونیست‌ها تبدیل شده و در میانه برگزاری مسابقات، بسیاری از هواداران با چفیه فلسطینی دیده می‌شوند تا همبستگی خود را با این ملت داغدیده نشان دهند.

 

در این میان حتی برخی چهره‌های خاص هم دیده می‌شوند. «آن‌دیدن» رییس جمهور پیشین کرواسی در خلال بازی تیم ملی کشورش با بلژیک در جام‌جهانی فوتبال قطر که به صعود کرواسی انجامید، با در دست گرفتن پرچم فلسطین از این کشور حمایت کرد.

 

 

حمایت از فلسطین در فضای مجازی نیز به صورت ملموسی مشهود است و هواداران، تصاویر خود با پرچم فلسطین در ورزشگاه را منتشر می‌کنند.

 

در عرصه رسانه همچنین خبرنگاران رسانه‌های صهیونیستی که به بهانه پوشش اخبار ورزشی جام‌جهانی در دوحه اقدام به زمینه‌سازی برای سازش و عادی‌سازی روابط می‌کردند، با اعتراض و خشم مردم روبرو شدند. 

 

انتهای پیام/