هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 7 ارديبهشت 1403
ساعت 22:55
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 1 خرداد 1401 ساعت 13:14
يكشنبه 1 خرداد 1401 13:06 ساعت
2022-5-22 13:14:35
شناسه خبر : 357805
سرودی که در وصف امام زمان سروده شده، هر روز با استقبال بیشتر از سوی جامعه مواجه می‌شود. اما رسانه های فارسی زبان بیگانه این رویداد فرهنگی را تحمل نکرده و برخی رسانه‌های داخلی نیز همسو با این هجمه‌ها، به این سرود مردمی حمله می‌کنند.
سرودی که در وصف امام زمان سروده شده، هر روز با استقبال بیشتر از سوی جامعه مواجه می‌شود. اما رسانه های فارسی زبان بیگانه این رویداد فرهنگی را تحمل نکرده و برخی رسانه‌های داخلی نیز همسو با این هجمه‌ها، به این سرود مردمی حمله می‌کنند.
گروه سیاسی-رجانیوز: سرودی که در وصف امام زمان و انتظار و آمادگی برای فرج سروده شده، هر روز با استقبال بیشتر از سوی جامعه مواجه می‌شود. اکنون این سرود از مرزهای ایران نیز خارج شده است. نه تنها در شهرهای مختلف ایران که در کشورهای اسلامی این اثر مورد اقبال مردمی واقع شده است. اما رسانه های فارسی زبان بیگانه این رویداد مهم فرهنگی را تحمل نکرده و سعی دارند با حملات مختلف آن را تخریب کنند. برخی رسانه‌های داخلی نیز همسو با این هجمه‌ها، به این سرود مردمی حمله می‌کنند.  
 
در تازه ترین تخریب‌ها، سایت «جماران» که به عنوان ارگان رسمی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) فعالیت می‌کند، در مطلبی به عنوان «امام زدایی از همین‌جا شروع می‌شود» در قالب نامه‌های وارده به این سایت به تخریب صداوسیما پرداخته و نماهنگ «سلام فرمانده» را مصداق جسارت و اجحاف به امام‌خمینی دانسته است.
در بخشی از این مطلب آمده است: «شعر را که خواندم بر خودم و صدا و سیمای کشورم گریستم یعنی در این سرود که خطاب به امام زمان است نباید نام مبارک امام خمینی آورده شود؟»
 
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و سایت جماران در حالی گریستن به این مصیبت! را جایز می‌دانند که در توهین‌ها و تعرض‌های پیشین به امام بزرگوار از جانب هم‌جناحی‌های خود سکوت پیشه کرده و یا نهایتا به نوشتن مطلبی دوپهلو کفایت کرده بودند.
 
سابقه کسانی که امروز نگران امام شده‌اند!
دوستداران انقلاب قضایای فتنه 88 را فراموش نکرده‌اند که پس از قضایای 16 آذر و هتک حرمت به تمثال نورانی امام، قائم مقام موسسه به جای محکوم کردن این حرکت و تبری جستن از فتنه‌گران، علیه صداوسیما موضع گرفت و در نامه‌ای نوشت: « 16آذر ماه، تلویزیون جمهوری اسلامی در چند بخش خبری تصویری را پخش کرد که حاوی حرمت شکنی نسبت به امام عظیم الشان بوده است. بر فرض آنکه آنچه که در تصاویر تنظیم شده و نامرتبط نشان داده شده است، در گوشه ای از تجمعات آن روز، توسط فردی مجهول و مغرض انجام یافته باشد، توسعه آن به گونه ای که گویی جو غالب چنان بوده است، دروغی بیّن و مسلم می‌باشد»
این استاندارد دوگانه نشان می‌دهد این جریان سیاسی در زمانی که منافع جناحی خود درگیر باشد حتی بر روی توهین به امام راحل نیز سرپوش می‌گذارد.
 
در بخش انتهایی مطلب مذکور آمده است: « ... وای بر ما اگر خیال کنیم که می‌توانیم بدون امام، انقلاب و اسلام جمهوری اسلامی را ترویج کنیم. شرم بر ما اگر شرمنده روح الله شویم. دوستان اصولگرا آیا از روی امام خجالت نمی‌کشند که در مقابل این انحراف‌های مهم ساکت‌اند؟ دوستان اصلاح‌طلب که خود را خط امامی می‌خواندند آیا نباید در مقابل چنین جسارت‌هایی فریاد کنند؟ آیا صداوسیما از نیروهایی که نسبت به امام خمینی غیرت دارند خالی است؟ آیا نمایندگان مجلس و صاحبان قلم نباید این اجحاف را پیگیری کنند؟»
 
نکته جالب آن‌است که کسانی از انحراف مهم دم می‌زنند که در همه پیچ‌های تاریخی که موجب انحراف عده‌ای از راه امام شد سکوت کرده بودند. مشخص نیست زمانی که مرحوم هاشمی رفسنجانی در تحریفی آشکار امام را موافق حذف مرگ بر آمریکا دانست موسسه چه واکنشی نشان داد؟ بلکه پس از چند روز در مطلبی دوپهلو مساله حذف شعار مطرح شده از سوی هاشمی را موضع شخصی وی و نه به نقل از امام(ره) معرفی کرد.
 
حتی سید حسن خمینی برای نرنجیدن هواداران فتنه، بازخوانی نظرات امام در مستند «شاخص» که در دهه فجر سال 88 از صداوسیما پخش می‌شد را «بزرگنمایی غلط و تحریف گونه قضایای گذشته» خواند.
 
به نام امام به کام دشمنان امام
 
این درحالی است که سایت جماران در معرفی‌نامه خود، هدف سایت را پاسداشت و ترویج اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی معرفی کرده است اما تعرض به مهم‌ترین اندیشه سیاسی امام را که حکومت ولی فقیه در جامعه است را نادیده گرفته و در زمانی که فتنه‌گران شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سر می‌دادند سکوت تلخی در پیش گرفت و حال برای نام نبردن از امام در گروه سرودی که هیچ ارتباطی به صداوسیما نداشته است و توسط گروهی خودجوش و جهادی در استان گیلان تولید شده است اشک می‌ریزد و به صدا‌وسیما حمله می‌کند.
به هرحال سابقه جریانات مختلف و کارنامه آنها باعث شده است که هیچ کس این اشک‌ها را نشانه عشق و محبت به حضرت روح‌الله نداند.
 
نگرانی اصلاح طلب از گسترش ادبیات مقاومت
 
حمله عجیب و ناشی از عصبانیت این رسانه باعث شده است این رسانه با استدلال‌های متناقض بار دیگر دست به کار شده و به این اثر فرهنگی از زاویه ای دیگر حمله کند. با اعلام خبر اجتماع بزرگ سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی «جماران» در مطلبی دیگر به عنوان ‌«چرا سلام فرمانده را یک اثر ایرانی نمی‌دانم!» با دلایلی عجیب، همصدا با رسانه‌های بیگانه به تخریب این اثر حماسی پرداخت.
 
در یادداشت فوق آمده است« این سرود از صدر تا ذیل مشحون از ادبیات نظامی و منطق نظامی گری است. عباراتی چون «فرمانده»، «فراخواندن»، «سردار»، «قیام»، «تمام کردن کار» « سربازان گمنام» و... به علاوه ی خط سیر روایت سرود، بازگوکننده ی یک منطق و هدف نظامی است. گویی قرار است نبردی طولانی و دائمی در جریان باشد که در کنار آن، فقر و مشکلات سخت معیشتی این روزهای مردم، مهاجرت نخبگان و حتی موانع اهدافی چون افزایش جمعیت که خود حاکمیت تعریف کرده؛ دیده نمی شود. گویی نمی دانند که «انقلاب گل در برابر گلوله» یکی از وجوه شهرت و اعتبار انقلاب سال 57 بود و رهبرش با حرکت های مبتنی بر نظامی گیری همچون نواب و گروههای چریکی و نظامی هیچ گاه قرابت چندانی نداشت.»
 
رسانه ای که تا چند روز قبل انتقادش نبودن نام امام خمینی در این سرود بود به یک باره رادیکال تر شده و با زیر سوال بردن کامل این اثر محبوب و مردمی تاختن به کلماتی چون «قیام»، «سردار» و «مبارزه» در سلام فرمانده را سرلوحه کار خود قرار داده است. 
مشخص نیست اگر رسانه جماران در زمان حیات رهبر عظیم‌الشان نیز دایر بود؛ سخن امام(ره) در پی شهادت شهید مطهری که فرمود: «... این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست.‌‎ ‏بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از‌‎ ‏مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.» را چگونه تفسیر می‌کرد؟ آیا در یادداشتی با دلایلی مغلوط این کشته شدن و ریختن خون‌ها را به مهاجرت و گرانی گره می‌زد؟
 
نکته عجیب دیگر ماجرا آن است که در زمانه‌ی هجوم همه‌جانبه دشمنان در خطوط مختلف فرهنگی‌ اقتصادی و سیاسی و در زمانه‌ای که دشمن با ساسی‌مانکن‌ها درصدد تسخیر روح و جسم کودکان و نوجوانان این مرز و بوم هستند، رسانه جماران نگران ترویج کلماتی چون قیام، سردار و سربازان گمنام است. اما همین حساسیت در زمان پخش آهنگ‌های مبتذل ساسی‌مانکن در مدارس در رسانه های اصلاح طلب دیده نمیشد.
همانطور که اشاره شد این شباهت‌های پرتکرار در تخریب یک اثر با رسانه‌های ضد‌انقلاب میتواند زنگ خطری برای مسئولان مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) باشد تا نکند دشمن افکارش را به نام نیروهای خودی به گوش برساند.