هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 7 ارديبهشت 1403
ساعت 17:16
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 6 مهر 1399 ساعت 12:54
يكشنبه 6 مهر 1399 12:51 ساعت
2020-9-27 12:54:55
شناسه خبر : 340271
در حالیکه نشان جدید این وزارتخانه بدون هویت و هرگونه پیامی است که وزارت خارجه در توضیح این لوگو مدعی شده این نشان، ستاره هشت پر اسلامی و آرم جمهوری اسلامی است.
در حالیکه نشان جدید این وزارتخانه بدون هویت و هرگونه پیامی است که وزارت خارجه در توضیح این لوگو مدعی شده این نشان، ستاره هشت پر اسلامی و آرم جمهوری اسلامی است.
گروه سیاسی-رجانیوز: نشانی که به عنوان نماد وزارت امورخارجه رونمایی شد در تراز وزارت خارجه‌ای است که تیم ظریف در هشت سال اخیر آن را سامان‌دهی و به دنیا معرفی کرده است. وزارت‌خانه‌ای که کمتر رنگ و بویی از آرمان‌های انقلاب در حوزه سیاست خارجی دارد و با اشتباهات و کپی‌برداری از بیرون انگشت اتهام را به سمت خود برده است.
 
به گزارش رجانیوز: هفته گذشته به مناسبت دویستمین سال تاسیس وزارت امور خارجه از نشان و پرچم جدید این وزارتخانه رونمایی شد. این نشان به سرعت مورد انتقادات فراوان قرار گرفت.
 
 
نشان منتشر شده به لوگوی چند شرکت خارجی شباهت دارد که شائبه‌ها در مورد کپی بودن آن را برانگیخته است.
آرم نوا بیلدینگز ژاپن
 
 آرم شرکت آمبر بریتانیا
 
در حالی نشان جدید این وزارتخانه بدون هویت و هرگونه پیامی است که وزارت خارجه در توضیح این لوگو مدعی شده این نشان، ستاره هشت پر اسلامی و آرم جمهوری اسلامی است و برخوردار از شخصیت‌های معاصر و هویتی به روز شده از فرهنگ اسلامی و ایرانی است. همچنین در این نشان عناصری، چون تعامل با شرق و غرب عالم و تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری به پاخاسته، مستقل و مقاوم وجود دارد.
 
البته این توضیحات کسی را قانع نکرده و نتوانسته بی هویتی لوگوی منتشر را از دیده‌ها مخفی کند.
در توضیحات نوشته شده توسط وزارت خارجه غلط املایی «کشوری به پاخواسته» نیز به جای «کشوری به خاسته» قابل توجه است. 
 
این نشان جدید وزارت خارجه که توسط محمدجواد ظریف نیز استفاده شده است بیشتر از آنکه با دیدگاه‌های ایرانی اسلامی و یا اهداف عالیه انقلاب اسلامی در دفاع از مظلومان و مبارزه با مستکبران و شعار نه شرقی نه غربی و یا اصول سه گانه عزت و حکمت و مصلحت سازگار باشد با دیدگاه‌های جریان غرب گرا و غیرانقلابی داخل نظام هم‌خوانی دارد. این نشان که فاقد معنای لازم است یک کپی ناشیانه از طرح‌های مرسوم برای شرکت‌های ارائه دهنده کالا و یا خدمات صنعتی است.
 
 


57
پسندیدم

دیدگاه کاربران

رای منفی!
-17
شبیه خطوط پرچم آمریکاست تا پرچم ایران