هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 7 ارديبهشت 1403
ساعت 05:33
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 16 مرداد 1399 ساعت 01:37
پنجشنبه 16 مرداد 1399 01:35 ساعت
2020-8-6 01:37:15
شناسه خبر : 338332
کفپوش ها از گذشته تا کنون تغییرات زیادی کرده اند و کفپوش های جدیدی به صنعت ساختمان سازی معرفی شده اند که هر یک از این کفپوش ها نیز از مزایا و همچنین معایبی برخوردار هستند.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی انواع کفپوش ها و مزایا و معایب آنها بپردازیم. یکی از انواع کفپوش ها که قدیمی ترین کفپوش نیز محسوب میگردد سرامیک و کاشی میباشد که  در رنگ بندی و طرح های مختلفی تولید و به صنعت ساختمان سازی معرفی شده اند و هم اکنون نیز در سازه های جدید کاربرد بسیار زیادی دارند. کاشی و سرامیک ها از بافت بسیار محکمی برخوردار هستند که همین موضوع کیفیت آنها را تحت تاثیر قرار داده و به راحتی و بر اثر هر عاملی با مشکل فرسایش و خوردگی و یا تغییر شکل مواجه نمیشوند. در این بین سرامیک از کاشی نیز کاربرد بیشتری دارد و میتوان آنرا به دلیل ظاهر زیبا و ویژگی های زیادی که دارد در تمامی بخش های منزل و یا سازه های اداری و تجاری مورد استفاده قرار داد. سرامیک ها ضد لک هستند و به راحتی نیز تمیز میشوند و همچنین در صورتی که هر یک از سرامیک ها بشکند و آسیب ببیند به راحتی قابل تعویض میباشد.

کفپوش

معایب استفاده و بکارگیری از سرامیک یا کاشی

کاشی و سرامیک با توجه به اینکه مزیت هایی را ایجاد میکنند از معایبی نیز برخوردار هستند. سرامیک و کاشی از بافتی سخت برخوردار هستند و بسیار سفت میباشند که این سفت بودن از راحتی راه رفتن بر روی آنها تا حد زیادی میکاهد. سطح بسیار صاف و یا حتی صیقلی کاشی و سرامیک ها امکان لیز خوردن فرد را تا حد زیادی بر روی آنها افزایش میدهد که این موضوع نیز میتواند از معایب آنها محسوب گردد. شکنندگی بالای سرامیک ها و کاشی ها از نقاط ضعف آنها محسوب میگردند. در صورتیکه یک جسم فلزی و یا سنگی با شدت زیاد به سطح کاشی و یا سرامیک برخورد کند در نتیجه ممکن است ترک خورده و یا بشکند. همچنین از دیگر معایبسرامیک و کاشی باید به سرد نگاه داشتن فضای خانه اشاره نمود که این موضوع در فضل زمستان مشکلات زیادی را بوجود می آورد و باید از فرش و موکت بمنظور پوشاندن سطح آن استفاده شود.

نوع دیگری از کفپوش هایی که برای پوشاندن کف منازل کاربرد دارند کفپش های چوبی هستند که در ساخت آنها از چوب استفاده شده است. کفپش های چوبی به دلیل اینکه متریال اصلی آنها چوب است میتوانند فضای گرم و دلنشینی را برای منزل ایجاد کنند . همچنین کفپوش های چوبی را در رنگ بندی های متنوعی میتوان خریداری نمود که این رنگ بندی ها میتوانند خود در زیبایی فضای داخلی منزل نقش مهمی داشته باشند. کفپوش های چوبی بسته به نوع چوبی که در ساخت آنها مورد استفاده قرار گرفته از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند و میتوانند تا سالها دربرابر عوامل فرسایش زا مقاومت کنند. تمیز کردن کفپوش های چوبی به راحتی امکان پذیر است و میتوان با ساده ترین روش ها سطح این کفپوش ها تمیز نمود.

رونیا

حساس بودن در برابر آب و رطوبت و همچنین قیمت بالا از معایب کفپوش چوبی

به طور کلی چوب از متریال هایی محسوب میشود که به اب و همچنین رطوبت حساس است و در صورت برخورد آب  و رطوبت اولین مشکلی که برای آن بوجود می آید تعییر شکل است. کفپوش های چوبی در صورتیکه در مجاورت آب و رطوبت قرار گیرند تغییر شکل داده و جلوه بسیار بدی را پیدا میکنند و به مروز نیز فرسوده و پوسیده میشوند. قیمت کفپوش های چوبی بالاست و بودجه زیادی را نسبت به دیگر کفپوش ها باید برای خرید آن کنار بگذارید که این مورد نیز درجزو معایب کفپوش های چوبی محسوب میشوند.

پارکت ها یکی دیگر از انواع کفپوش هایی هستند که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند و جزو محبوب ترین کفپوش های حال حاضر محسوب میگردند. در ساخت پارکت ها از چوب استفاده میشود اما روکشی بر روی آنها قرار میگیرد که این روکش آنرا در برابر زطوبت و آب و همچنین خوردگی و فرسایش و همچنین ضربه تا حد زیادی حفظ میکند. پارکت ها به دو دسته پارکت های معمولی و همچنین پارکت لمینت تقسیم بندی میشوند که در این بین پارکت لمینت از کاربرد بیشتری برخوردار است. پارکت ها و پارکت لمینت ها از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار هستند و کاربرد زیاد آنها بی دلیل نیست. پارکت ها و پارکت لمینت ها اول از هر چیز بسیار زیبا هستند و میتوانند فضا و دکوراسیون داخلی را بسیار زیبا جلوه دهند. روکش پارکت ها محافظت بسیار خوبی را برای آنها ایجاد میکند و نه تنها عایقی برای آب و رطوبت بلکه عایق بسیار خوبی در برابر ضربه محسوب میشود. پارکت ها و پارکت لمینت ها در فصول گرم و همچنین سرد سال نیز از بهترین کفپوش ها محسوب میشوند. این کفپوش ها از خاصیتی برخوردار هستند که میتوانند از انتقال سرما در فصول سرد و همچنین از انتقال گرما در فصول گرم به داخل ساختمان تا حد زیادی جلوگیری بعمل آورند. پارکت ها و پارکت لمنیت ها بخصوص در فصول سرد بسیار ایده آل هستند و کف سازه را بسیار گرم نگاه میدارند که راه رفتن بر روی آنها را تا حد زیادی لذت بخش میکند.

پارکت ها از معایب کمتری به نسبت دیگر کفپوش ها برخوردار هستند

پارکت ها به طور کلی از معایب بسیار کمتری در مقایسه با دیگر کفپوش ها برخوردار هستند و به همین دلیل نیز از محبوبیت زیادی برخوردار میباشند اما این کفپوش ها نیز بی عیب و نقص نیستند. پارکت ها بخصوص پارکت لمنیت ها از قیمت نسبتا بالاتری برخوردار هستند و باید قبل از سفارش پارکت به قیمت آن که میتواند هزینه های شما را افزایش دهند توجه داشته باشید. بخصوص اگر قصد خرید کفپوش خارجی مانند کفپش آلمانی و ترک را داشته باشید هزینه های شما افزایش خواهد یافت. پارکت ها باید بر روی سطحی صاف نصب شوند که این کار نیز میتواند به نوعی جزو معایب آن محسوب شود و باید زیر و کف سازی قبل از اجرای آن صورت گیرد.

کفپوش پی وی سی

برای خرید انواع کفپوش مانند کفپوش پی وی سی به سایت ما مراجعه نمایید:

فروشگاه کفپوش رونیا