هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 7 ارديبهشت 1403
ساعت 11:59
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 4 مهر 1397 ساعت 12:37
چهارشنبه 4 مهر 1397 11:44 ساعت
2018-9-26 12:37:52
شناسه خبر : 292977
درست از زمانی که روحانی چمدان هایش را می بست تا به ایالات متحده برود و در هفتاد و سومین نشست عمومی سازمان ملل حضور یابد، توپ خانه های رسانه ای و روزنامه های اصلاحات عزم خود را جزم کرده بودند تا با پمپاژ واحد ایده مذاکره بازهم جو عمومی و شرایط یک مذاکره جدید را برای دولت مهیا کنند.
درست از زمانی که روحانی چمدان هایش را می بست تا به ایالات متحده برود و در هفتاد و سومین نشست عمومی سازمان ملل حضور یابد، توپ خانه های رسانه ای و روزنامه های اصلاحات عزم خود را جزم کرده بودند تا با پمپاژ واحد ایده مذاکره بازهم جو عمومی و شرایط یک مذاکره جدید را برای دولت مهیا کنند.
گروه سیاسی - رجانیوز: درست از زمانی که روحانی چمدان هایش را می بست تا به ایالات متحده برود و در هفتاد و سومین نشست عمومی سازمان ملل حضور یابد، توپخانه های رسانه ای و روزنامه های اصلاحات عزم خود را جزم کرده بودند تا با پمپاژ واحد ایده مذاکره باز هم جو عمومی و شرایط یک مذاکره جدید را برای دولت مهیا کنند.
 
به گزارش رجانیوز درحالی که دولت قبل از سفر روحانی به نیویورک به رد این مسئله می پرداخت که قرار است دوباره مذاکره ای شکل بگیرد و تاکید می کرد که ایران وارد فاز جدیدی از مذاکرات با امریکا نخواهد شود، شاهد این هستیم که روزنامه های طرفدار دولت هر روز و به بهانه های مختلف به استقبال مذاکره جدید می روند و از آن حمایت می کنند.
 
روز دوشنبه دوم مهرماه روزنامه آرمان در تیتر یک خود مدعی شده بود که «آمریکا آماده امتیاز دهی به ایران» است و در همان روز، روزنامه آفتاب یزد نیز «پیشنهاد جدید آمریکا به ایران» را در صفحه اول خود جا داده بود. تقریبا تشویق دولت به مذاکره جدید و حمایت از این اتفاق در این روزها بحث اصلی رسانه های حامی دولت بوده است.
 
 
آرمان بازهم به دنبال بزک کردن آمریکایی ها
 
 
 
 
آفتاب یزد هم از مذاکره جدید می گوید!
 
 
 
روز سه شنبه، آرمان دست از مذاکره بر نمی دارد! به ستون طنز و شاخه زیتون هم توجه کنید
 
 
 
روزنامه رسمی دولت!
 
 
 
 این درحالی است که مقام معظم رهبری انجام مذاکره جدید را باطرف آمریکایی منع کرده بودند. ایشان فرموده بودند:
«جمهوری اسلامی هر وقت به آن اقتداری برسد که فشار و هوچی‌گری آمریکا رویش تأثیری نگذارد، می‌تواند با آمریکا مذاکره کند. امروز چنین چیزی نیست. بنابراین امام مذاکره با آمریکا را ممنوع کرد و من هم ممنوع می‌کنم.» 
 
از طرف دیگر زمانی که آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان هشدار داده بود که برخی شیطنت ها اتفاق میفتد که روحانی و ترامپ در حاشیه اجلاس سازمان ملل باهم دیدار کنند و باید جلوی این شیطنت ها را گرفت، محمود واعظی رییس دفتر حسن روحانی با ادبیاتی بی ادبانه مدعی شده بود:
« آیت‌الله جنتی گفته اند که برخی به نیویورک می روند تا با ترامپ ملاقات کنند، این موضوع برای من عجیب بود. ممکن است هر کسی در کوچه و بازار چنین حرفی بزند ولی این که رییس مجلس خبرگان رهبری صحبتی مطرح کند که هیچ پایه و اساسی ندارد و هیچ وقت هم مطرح نبوده است برای من جای تعجب دارد. از همه بزرگان کشور می خواهم وقتی می خواهند سخنرانی یا مصاحبه کنند، بیشتر بررسی کنند تا مطالبی که می گویند را مردم بیشتر باور کنند.»
 
این سخنان در صورتی بیان شده است که «نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود که روحانی می تواند در نشستی که قرار است در شورای امنیت به ریاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران برگزار شود، حاظر شده و سخنرانی کند. هیلی گفته بود:
«درباره موضوع ایران، طبق قواعد، این کشور می‌تواند هنگامی که جلسه‌ای در شورای امنیت برگزار می‌شود، صحبت کند. بنابراین، فکر می‌کنم این بستگی به او (روحانی) دارد که بخواهد صحبت کند یا خیر؛ من، این مسئله را به قواعد موجود واگذار می‌کنم و ایشان این حق را [برای سخنرانی] خواهد داشت»
 
هر عقل سلیمی می تواند متوجه شود که حضور روحانی و ترامپ در اجلاسی با موضوع ایران در واقع نمی تواند چیزی جز گفتگوی رییس جمهور ایران با رییس جمهور ایالات متحده باشد. نشستی که ظاهری چندجانبه دارد و در عمل گفتگوی دوجانبه آمریکا و ایران خواهد بود.
 
البته این بازیِ از رسانه ها اصرار و از دولت انکار تا به امروز ادامه دارد. این شوآف تبلیغاتی رسانه های اصلاح طلب برای مذاکره و رد این مسئله از طرف دولت نیز مشکوک است؛ چرا که قبل تر نیز دولت فکت شیت امریکایی و گپ و گفت بر سر مسئله موشکی را نیز انکار می کرد و با گذر زمان مشخص شد که آن گونه که دولتی ها ادعا می کردند نبوده است. در همین راستا ترامپ مدتی قبل از شروع نشست عمومی سازمان ملل در توییتی نوشته بود:
«علی رغم درخواست ها، من قصد ندارم با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کنم. شاید (این دیدار) روزی در آینده باشد. من مطمئن هستم او یک مرد کاملا دوست داشتنی است»
 
 
 
 
 
ترامپ قبل از سخنرانی خود در نشست عمومی سازمان ملل نیز به این نکته اشاره کرد و دیدار با رییس جمهور ایران را درخواستی از طرف ایرانی ها دانست.
 


trump.mp4 | دانلود فیلم  ترامپ قبل از سخنرانی در سازمان ملل

 

 

 

این در صورتی است که روحانی در پاسخ به سوال ‎کریستین امانپور مجری CNN که گفته بود امروز ‎ترامپ در توییتی شما را مردی دوست‌داشتنی خوانده و از ملاقات با شما صحبت کرده،گفته بود:                    
« به جای حرف، صداقت و جدیت لازم است. او دو سال پیگیر دیدار است. این ملاقات باید زمانی انجام شود که واقعا به نفع دو ملت و دو کشور باشد.»
 

 


2018.mp4 | دانلود فیلم  بخشی از مصاحبه روحانی با CNN

 

 

این که روحانی درست می گوید یا ترامپ و اینکه کدام به دنبال دیدار با دیگری بوده مسئله ایست که در طول زمان جوابش را خواهیم گرفت. در ادامه همین روند، روحانی درباره مذاکره با آمریکا در نطق سازمان ملل خود گفت:
«برای گفت‌و‌گو نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست، می‌توان در همین جا و در این مجمع عمومی، سخنِ یکدیگر را شنید. من گفت‌و‌گو را از همین جا آغاز می‌کنم و به صراحت اعلام می‌کنم: موضوع امنیت بین‌الملل، بازیچه سیاستِ داخلی آمریکا نیست. سازمان ملل، یکی از ادارات ِدولت ایالات متحده آمریکا نیست...» 
 
این سخنان روحانی درحالی بیان می شود که رسانه های اصلاح طلب در تیترهای روزنامه های فردای سخنرانی روحانی همه از مذاکره جدید می گویند و ماجرا را به گونه ای منتقل می کنند که گویا قرار است دوباره بین ایران و امریکا مذاکره ای دربگیرد. 
 
 
 
 
این هم روزنامه خود دولت!
 
 
 
مثل شرق دروغ میگی را که یادتان نرفته؟ شما از این عکس چه برداشتی می کنید؟
 
 
 
این هم از آرمان خاندان هاشمی!
 
 
 
آفتاب یزد هم از دیدار می گوید!
 
 
 
این واکنش ها و  اقدامات رسانه های اصلاح طلب هم برخلاف امنیت ملی و هم برخلاف دستور رهبر معظم انقلاب بوده و باید در قبال این جوسازی ها موضع گیری جدی کرد. نکته ای که به ذهن متبادر می شود این است که گویا جناح غرب گرا و اصلاح طلب هیچ ایده دیگری برای مدیریت کشور و بهبود اوضاع اقتصادی ندارند و هنوز متوصل به مذاکره با غرب اند؛ ایده ای که بارها شکست خورده است و برجام نمونه آخر این مدعاست. اگر این گونه است و دولت و حامیانش هیچ برنامه ای برای کنترل کشور ندارند پس بهتر است زودتر از موعد دولت را تحویل بدهند و هم خیال خودشان را راحت کنند و هم خیال مردم را آسوده. البته دولت اراده برای مذاکره دوباره با امریکا را نفی می کند، اما حامیانش گویا خوب می دانند که راه دیگری ندارند و ایده جایگزینی در دست آن ها نیست.