هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403
ساعت 08:40
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 ساعت 21:36
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 21:33 ساعت
2024-5-7 21:36:03
شناسه خبر : 380416
یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به بی‌فایده بودن حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هیچ راهبردی برای خروج از جنگ ندارد.
یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به بی‌فایده بودن حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هیچ راهبردی برای خروج از جنگ ندارد.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: ناحوم بارنیاع تحلیلگر سیاسی صهیونیست تصور سران رژیم صهیونیستی برای نابود کردن کامل جنبش حماس و گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش از طریق حمله به شهر رفح را بیهوده دانست و با ادعای از بین رفتن ۲۸ گردان حماس در مناطق مختلف نوار غزه گفت: این باور که از بین بردن چهار گردان القسام در رفح به ما احساس کامل شدن ماموریت ارتش را می‌دهد، توهم و جادویی کاذب است؛ همانطور که درخصوص ۲۸ گردان حماس در نواحی مختلف نوار غزه این امر ثابت شد.
 
وی با اشاره به بی برنامه بودن رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه گفت: فرض کنیم که با تلفات نسبتا کم ارتش بتواند بر محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) در مرز جنوب نوار غزه با مصر سیطره یابد، بعد از آن چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
 
بارنیاع خاطرنشان کرد: از همان هفته ابتدایی جنگ، کارشناسان نظامی سابق و کنونی هشدار دادند که نتانیاهو راهبردی برای خروج ندارد.
 
وی افزود: اعزام نظامیان به نبرد بدون داشتن برنامه‌ای برای بعد از جنگ، خروج از قانون بوده ‌و نباید اجازه داد که این اتفاق رخ دهد.
 
پیش از این نیز شلومی الدار، تحلیلگر و خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: باید شفاف و به روشنی بگوییم؛ اسرائیل جنگ را باخته است.
 
وی افزود: حماس همچنان قوی بوده و نوار غزه را رهبری می‌کند، توافق تبادل‌اسرا پایان یافته است و در اسرائیل (فلسطین اشغالی) هرچه می‌خواهند می‌توانند بگویند. پیشنهاد مطرح شده (برای آتش بس) در نهایت منجر به توقف جنگ می‌شود.
 
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر از موافقت حماس با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.
 
شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.
 
این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه اعلام کرد که بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر را به اشغال خود درآورده است.
 
انتهای پیام/