هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403
ساعت 07:57
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 ساعت 17:29
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 16:42 ساعت
2024-5-7 17:29:09
شناسه خبر : 380397
رئیس جمهور قهرمانان را پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی دانست و گفت: زیر ساخت‌های لازم برای گسترش ورزش قهرمانی باید فراهم شود تا قهرمانان هیچ دغدغه‌ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند.
رئیس جمهور قهرمانان را پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی دانست و گفت: زیر ساخت‌های لازم برای گسترش ورزش قهرمانی باید فراهم شود تا قهرمانان هیچ دغدغه‌ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند.
گروه سیاست-رجانیوز: «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور که صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، قهرمانان و مدال آوران ورزش، روسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن اجلاس سران برگزار شد، تصریح کرد: در ابتدای دولت به جمعی از قهرمانان‌وپیشکسوتان و نام آوران عرض کردم بنا دارم در وزارت ورزش به ورزش هم نگاه مدیریتی شود و هم کسانی در این کسوت باشند که ورزش را بشناسند و سابقه داشته باشند وبر این‌وعده خود وفا دار بودیم. خوشحالیم مدیران وزارت ورزش عمیقا با ورزش آشنا دارند و ورزش را خوب‌ می شناسند و با مشکلات ورزش آشنا هستند وگام های موثری در جهت رفع این مشکلات برداشته اند. وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم.
 
به گزارش رجانیوز، رئیس جمهور فتوت، مردانگی، ارزش های دینی و الهی را نقطه تمایز ورزش کشور دانست و بیان کرد: این ویژگی ها زیبایی وصف ناپذیری به قهرمانی وحضور در میدان می‌دهد. احساس مسئولیت برای یک قهرمان و ورزشکار امر مهمی است این همان روحیه بزرگان این عرصه است. بالاترین سکوی قهرمانی از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و حاضر به رسمیت شناختن این رژیم کودک‌کش نشده است این بالاترین سکوی قهرمانی است.
 
رئیس جمهور بیان کرد:از مدیران بخش‌های مختلف ورزشی می‌خواهم که به دقت بر هزینه‌کرد منابع برای ورزش نظارت کنند، چرا که هزینه کردن برای ورزش سرمایه‌گذاری برای گسترش یک معروف و انجام یک وظیفه مهم ملی است.
 
هزینه کردن برای ورزش، سرمایه گذاری است
آیت الله سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: افزایش اعتبارات برای ورزش مورد تاکید بنده است.از مدیران بخش‌های مختلف ورزشی می‌خواهم که به دقت بر هزینه‌کرد منابع برای ورزش نظارت کنند، چرا که هزینه کردن برای ورزش سرمایه‌گذاری برای گسترش یک معروف و انجام یک وظیفه مهم ملی است.
 
تجهیزات ورزشی از استانداردهای لازم برخوردار باشد
رییس جمهور با اشاره به اینکه استعداد یابی و پرورش استعداد بسیار مهم است‌، خاطر نشان کرد:  تولیدات ورزشی و یا اقتصاد ورزش هم باید در کنار ورزش مورد توجه باشد. اقتصاد ورزش باید در خدمت نیاز های ورزشی باشد. افرادی که دراین میدان حضور دارند بدانند که تمام تولیدات کشور با استاندارد های لازم در خدمت ورزشکاران است. ورزشکار در شهرستان ومرکز استان وروستا باید احساس کند تجهیزاتی که در اختیارش است از استاندارد های لازم برخودار است و هم‌می‌تواند این تجهیزات به وی‌کمک کند. نباید گذاشت این حرفه و این نیاز در میدان سوداگری سوق پیدا کند زیرا از کیفیت آن کاسته خواهد شد. ارتقای کیفیت در همه جا مورد توجه است.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از ورزشکاران کشور که در سال گذشته بیش از هزار مدال رنگارنگ و افتخارآمیز برای کشور کسب کردند، گفت: لازم است از همه مربیان و دست‌اندرکاران ورزشی که به ارتقای آمادگی ورزشکاران کمک می‌کنند نیز صمیمانه قدردانی کنم. همچنین تاکید می‌کنم که پیشکسوتان ورزشی هرگز نباید فراموش شوند، چرا که تجلیل و گرامیداشت آنها باعث امیدواری و افزایش انگیزه‌های ورزشکاران جوان ما خواهد شد.
 
رئیس جمهور گفت: گسترش باشگاه ها به دست قهرمانان رقم خواهد خورد و دولت امکانات لازم را در این زمینه فراهم خواهد کرد وحمایت خواهیم کرد.
 
باشگاه ها باید به دست خود ورزشکاران و پیشکسوتان و قهرمانان اداره شود
آیت الله رئیسی متذکر شد: باشگاه ها باید به دست خود ورزشکاران و پیشکسوتان و قهرمانان در سراسر کشور اداره شود. گسترش باشگاه ها به دست قهرمانان رقم خواهد خورد و دولت امکانات لازم را در این زمینه فراهم خواهد کرد وحمایت خواهیم کرد.
 
تمام زیرساخت ها باید برای ورزش قهرمانی فراهم شود
رئیس جمهور قهرمانان را پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی دانست و گفت: حقیقتا قهرمانان برسکوی قهرمانی و با به اهتزاز آمدن پرچم پر افتخار ایران دل مردن را شاد می‌کند و این شادی بسیار ارزشمند و قیمتی است. زیر ساخت های لازم برای گسترش ورزش قهرمانی باید فراهم شود تا قهرمانان هیچ دغدغه ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند. ورزش همگانی و ورزش حرفه ای و ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد در کنار اینها باید به ورزش عشایری و روستایی توجه شود.
 
عدالت در ورزش تحت هر شرایطی نکته بعدی مورد اشاره رئیس جمهور بود که در تشریح آن تصریح کرد: تلاش کردیم توزیع و تقسیم امکانات و ظرفیت‌های ورزشی بر اساس سند آمایش سرزمینی انجام شود تا برای مردم آرامش‌بخش باشد. این مسئله به عنوان بستری مناسب به شناسایی استعدادهای ورزشی در نقاط مختلف کشور توسط خود شما ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی کمک می‌کند و از سوی دیگر باعث ارتقای امید جامعه و ارتقای عدالت در کشف و شکوفایی استعدادها خواهد شد.
 
در این مراسم و با حضور رئیس جمهور از قهرمانان و مدال‌آوران برگزیده 32 رشته و بخش ورزشی قدردانی و تجلیل شد.
 
بر این اساس در رشته کشتی امین میرزازاده و امیرحسین زارع، وزنه‌برداری علی داوودی و خانم الهه رزاقی، قایقرانی عادل مجللی و خانم فاطمه مجلل، تکواندو خانم ناهید کیانی و مهدی پوررهنما، دو و میدانی حسین رسولی و خانم نازنین عیدیان، فوتبال سیدمحمد میرجلیلی و امیرحسین اکبری، والیبال محمدطاهر وادی و خانم آیتک سلامت، ژیمناستیک مهدی الفتی و سیدمحمدرضا خیرخواه، در بخش جانبازان و توان‌یابان سینا ضیقمی‌نژاد و خانم پرستو حبیبی، نابینایان مهدی اولاد و خانم ملیحه صفایی، ناشنوایان احمدرضا رضایی و خانم الهه گل‌محمدی، شمشیربازی مسعود فتوحی و شیرین رضایی، تیراندازی جواد فروغی و خانم مرضیه پرورش‌نیا، جودو خانم ولی بهاروندی و ابوالفضل محبی، شنا مهدی پنام‌تاش و سیروس طاهریان، کاراته سجاد گنج‌زاده و خانم فاطمه سعادتی، دوچرخه‌سواری پوریا یعقوبی و خانم سمیه موسوی، تنیس روی میز نیما عالمیان و حمیده ایرانمنش، بوکس محمدصالح مصباحی و عبدالرحمن دارا، کبدی فاضل اترا چالی و خانم فریده ظریف دوست، شطرنج بردیا دانشور و خانم روشا اکبری، ووشو خانم الهه منصوریان و افشین سلیمی، کوهنوردی محمدرضا صفدریان و خانم منصوره گرجی، هندبال عباس اسدزاده و فاطمه مریخ، اسکیت خانم ترانه احمدی و محمد سروش مهر، بخش بیماران خاص جواد رحمانی و خانم فاطمه سعیدی، تیراندازی باکمان غلامرضا رحیمی و خانم زهرا نعمتی، بولینگ و بیلیارد علی قره‌گوزلو و خانم فاطمه احمدی، بدنسازی بهزاد تنگسیری و خانم رویا مهبودی، انجمن‌های ورزشی خانم مریم مرادمنش و محمد صفایی، هاکی وحید صمدی و خانم شجاعی، اسکی علی بلوکات و خانم اعظم سنایی با اهدای لوح از سوی دکتر رئیسی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/