هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403
ساعت 19:06
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 ساعت 11:59
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 11:34 ساعت
2024-5-7 11:59:17
شناسه خبر : 380377
رسانه‌ها از هک شدن وزارت دفاع انگلیس و افشا شدن برخی اطلاعات پرسنل خبر می‌دهند.
رسانه‌ها از هک شدن وزارت دفاع انگلیس و افشا شدن برخی اطلاعات پرسنل خبر می‌دهند.
گروه بین الملل - رجانیوز: رسانه‌ها از هک شدن وزارت دفاع انگلیس و افشا شدن برخی اطلاعات پرسنل خبر می‌دهند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از میزان، وزارت دفاع انگلیس متحمل نقض قابل توجه داده شده و اطلاعات شخصی پرسنل نظامی این کشور هک شده است.
 
یک سیستم حقوق و دستمزد مورد استفاده وزارت دفاع انگلیس که شامل اسامی و مشخصات بانکی اعضای فعلی و گذشته نیرو‌های مسلح این کشور است، در این حمله سایبری هدف قرار گرفت و احتمالا هکر‌ها به تعدادی از آدرس‌ها نیز دسترسی داشته باشند.
 
 
تحقیقات اولیه هیچ مدرکی درباره حذف داده‌ها پیدا نکرده و گاردین گزارش داد که نمایندگان پارلمان در مورد این موضوع مورد بررسی قرار خواهند گرفت و انتظار می‌رود گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس، در این نشست حضور داشته باشد.
 
وزیران انگلیس، عوامل متخاصم و بدخواه را مقصر می‌دانند، اما نامی از کشوری که در پشت این هک قرار دارد، نمی‌گویند.
 
 برای احتیاط به پرسنل آسیب‌دیده از این حمله سایبری هشدار و توصیه‌های متخصصان ارائه می‌شود. آن‌ها می‌توانند از سرویس حفاظت از داده‌های شخصی استفاده کنند تا بررسی کنند که آیا از اطلاعات آن‌ها استفاده می‌شود یا تلاشی برای استفاده از آن صورت می‌گیرد.
 
جان هیلی، وزیر دفاع در سایه انگلیس، گفت: سوالات بسیار جدی برای وزیر دفاع در این زمینه، به‌ویژه از سوی پرسنل نیرو‌هایی که جزئیات آن‌ها هدف قرار گرفته است، وجود دارد.
 
 
در حالی که دولت انگلیس اعلام نکرده که چه گروه و یا کشوری در پشت این حمله سایبری قرار دارد، شبکه اسکای نیوز مدعی شده که چین در پشت این حمله سایبری قرار دارد.
 
این حمله سایبری به سیستم حقوق و دستمزد پرسنل خدمات فعلی و برخی کهنه‌سربازان انجام شده و عمدتا اسامی و مشخصات بانکی افشا شده است.
 
انتهای پیام/ 


3
پسندیدم