هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403
ساعت 02:20
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 ساعت 11:51
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 11:34 ساعت
2024-5-7 11:51:30
شناسه خبر : 380374
 محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی، با یک تغییر حوزه در تحلیل‌های کارشناسی این روزهای خود در فضای مجازی، نشان داد که هم‌چون اقتصاد در شناخت جامعه ایرانی نیز هیچ تخصصی ندارد.
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی، با یک تغییر حوزه در تحلیل‌های کارشناسی این روزهای خود در فضای مجازی، نشان داد که هم‌چون اقتصاد در شناخت جامعه ایرانی نیز هیچ تخصصی ندارد.
گروه سیاسی - رجانیوز: محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی، با یک تغییر حوزه در تحلیل‌های کارشناسی این روزهای خود در فضای مجازی، نشان داد که هم‌چون اقتصاد در شناخت جامعه ایرانی نیز هیچ تخصصی ندارد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از آرمان ایران، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی، با یک تغییر حوزه در تحلیل‌های کارشناسی این روزهای خود در فضای مجازی، نشان داد که هم‌چون اقتصاد در شناخت جامعه ایرانی نیز هیچ تخصصی ندارد.
 
او در واکنش به انتشار آماری جهانی در رابطه با تعداد شرکای جنسی در کشورهای مختلف و در صدر آن ترکیه با میانگین ارتباط یک فرد با ۱۵ شریک جنسی در دوران زندگی‌اش، نوشت: این آمار ممکن است انگیزه‌ای برای برخی مردان ایرانی ایجاد کند تا عقب ماندگی خود را از مردان سایر کشورها جبران کنند.
 
اینکه چرا آقای آذری‌جهرمی تعداد پایین شرکای جنسی را عقب ماندگی می‌داند و چرا بدون در نظر گرفتن تقوای دینی و اصالت ایرانی برای مردان کشورش، به آنان توهین می‌کند، سوالاتی‌ست که بهتر است خود او به آن‌ها پاسخ دهد، اما دو جواب کلی می‌توان برای آن‌ها در نظر گرفت:
 
اول اینکه آذری جهرمی مردان ایرانی را نمی‌شناسد. به گمان او مردان ایرانی به دنبال تنوع‌طلبی جنسی هستند و از اینکه نمی‌توانند چنین کنند احساس عقب ماندگی دارند. این ادراک اشتباه از مردان ایرانی یا ناشی از تصویری است که او نسبت به اطرافیانش دارد و با تعمیم نادرست، به مردان ایرانی اطلاق می‌کند یا به گونه‌ای دیگر چنین ادراکی برای او شکل گرفته که نشان می‌دهد که تصور او از مردم ایران با واقعیت فاصله دارد.
 
دوم آنکه این دست از اظهارات در خودتحقیری آذری‌جهرمی ریشه دارد که حتی فاصله داشتن مردم ایران از امر غیراخلاقی و مذموم در کشوری مثل ترکیه را مایه عقب‌ماندگی می‌داند.
 
البته اظهارات عجیب آذری جهرمی درباره جامعه ایرانی، یادآور تحلیل‌های او در حوزه اقتصاد می‌باشد که حتی صدای اصلاح‌طلبان را نیز درآورده است. آذری‌جهرمی گویا تلاش دارد چهره یک آدم همه‌چیزدان را از خود نشان بدهد؛ برای همین روزی درباره مسائل جامعه‌شناختی نظر می‌دهد، روزی درباره اقتصاد و روزی دیگر درباره سیاست و ورزش؛ اما بیش از آنکه همه‌چیزدان به نظر برسد، بی‌سواد جلوه می‌کند؛ چه آنکه کانال اصلاح‌طلب بامدادنو پس از گاف او درباره رشد اقتصادی با ادبیات زننده‌ای نسبت به او گفت: “بر آذری جهرمی که نادانسته وارد فضای کار غیر تخصصی شده حرجی نیست اما چرا سایت اصلاح طلب انتخاب با انتشار اظهارات او به این اشتباهات ضریب می دهد.”
 
انتهای پیام/