هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403
ساعت 16:18
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 4 آذر 1402 ساعت 15:56
شنبه 4 آذر 1402 15:53 ساعت
2023-11-25 15:56:50
شناسه خبر : 372784
بیتا فرهی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران پس از مدت‌ها تحمل بیماری، ظهر امروز بر اثر عارضه ریوی درگذشت.
بیتا فرهی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران پس از مدت‌ها تحمل بیماری، ظهر امروز بر اثر عارضه ریوی درگذشت.
گروه فرهنگ-رجانیوز: با تائید فرزند بیتا فرهی این بازیگر پیشکسوت سینما،تئاتر و تلویزیون که طی چند هفته گذشته به دلیل عارضه ریه و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، ظهر امروز ۴ آذر ماه از دنیا رفت. 
 
این هنرمند فقید جزو معدود بازیگران زن سینمای ایران بود که توانست سه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر دریافت کند. فرهی برای هنرمندی در فیلم‌های کیمیا (۱۳۷۳) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر ،خانه‌ای روی آب(۱۳۸۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در بیستمین دره جشنواره فیلم فجر  و سومین سیمزغ بلورینش را برای در خون‌بازی01385) به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر کسب کرد.
 
فرهی همچنین برای بازی در فیلم سینمایی «هامون» برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.
 
بیتا فرهی متولد سال ۱۳۳۷ بود بیتا فرهی برای اولین بار در سال 1368، در سن 31 سالگی، با فیلم «هامون» به نقش «مهشید» در کنار هنرمندان برجسته‌ای همچون مرحوم خسرو شکیبایی و مرحوم عزت الله انتظامی، جلوی دوربین فیلمی به کارگردانی داریوش مهرجویی رفت. 
 
این بازیگر فقید در زمان فوت ۶۵ سال داشت و در حال حاضر سریال تلویزیونی «سرزمین مادری» با بازی مرحوم فرهی در شبکه سوم سیما در حال پخش است.
 
انتهای پیام/