هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403
ساعت 08:21
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 14:13
دوشنبه 24 آبان 1395 14:11 ساعت
2016-11-14 14:13:50
شناسه خبر : 259897
یک مقام نظامی-اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با «بد» توصیف کردن توافق هسته‌ای ایران، تصریح کرد به دلایل متعددی، سرمایه گذاران خارجی به این کشور ورود نکرده و ایران هنوز از کاهش تحریم‌ها سود نبرده است.

«یاکوف عمیدرور» مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد با اینکه هنوز معتقد است توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی، یک توافق بد است اما ایران از کاهش تحریم‌های اقتصادی غرب بهره‌ای نبرده است.

 

عمیدرور در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» در پاسخ به این سوال که چرا ایرانیان از دریافت نکردن اموال بلوکه شده خود که قرار بود تحت مفاد توافق هسته‌ای آزاد شود، شکایت می‌کنند، ادعا کرد سرمایه گذاران خارجی برای ورود به ایران با دو خطر فساد و ناکارآمدی مواجه هستند.

 

وی تأمل سرمایه گذاران خارجی برای ورود به ایران را یکی از دلایل سود نبردن از توافق هسته‌ای عنوان کرده و افزود: «دومین دلیل نیز این می‌تواند باشد که بسیاری از سرمایه‌گذاران بعد از انتخابات آمریکا و شفاف شدن وضعیت این کشور، وارد تجارت با ایران خواهند شد. سرمایه گذاران می‌خواهند مطمئن شوند که شاهد تغییر بزرگی نخواهند بود.»

 

این ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به آزمایش‌های موشکی ایران مدعی شد: «سرمایه گذاران با دید رفتار ایران، نگران خواهند شد که شاید آمریکا واکنش نشان دهد. که این مسئله دوباره می‌تواند بر تصویر سرمایه گذاری در ایران تاثیر بگذارد.»

 

عمیدرور با تکرار اینکه توافق هسته‌ای ایران مشکل‌ساز است، با اشاره به قرارداد ایران-بوئینگ تصریح کرد این قرارداد می‌تواند درب‌های تجارت جهانی با ایران را بگشاید زیرا اگر یک پیمانکار دفاعی آمریکا توانسته با ایران معامله کند پس هر کسی دیگر نیز می‌تواند.

 

وی در پاسخ به این سوال جروزالم پست که آمریکا و رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن توافق به تاریخ انقضا چگونه واکنش نشان داده و یا فریبکاری‌های مخفی را چگونه اداره خواهند کرد، گفت مهم است که برای بدترین آماده شوند و با وجود تقویت توانمندی‌های نظامی ایران، طرح‌های حملات احتمالی ارتش اسرائیل نیز باید درنظر گرفته شود.