هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403
ساعت 06:24
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 27 فروردين 1403 ساعت 15:25
دوشنبه 27 فروردين 1403 15:20 ساعت
2024-4-15 15:25:04
شناسه خبر : 379229
مدیر انتشارات هزاره ققنوس با اشاره به برگزاری فلوشیپ (بورسیه) ناشران آستانه قزاقستان برای نخستین‌بار، درباره این رویداد توضیح داد: تعداد ۶۰ نفر از ناشران، نویسندگان، عوامل ادبی و آژانس‌های حق چاپ از ۱۹ کشور برای شرکت در این برنامه دعوت شده اند.
مدیر انتشارات هزاره ققنوس با اشاره به برگزاری فلوشیپ (بورسیه) ناشران آستانه قزاقستان برای نخستین‌بار، درباره این رویداد توضیح داد: تعداد ۶۰ نفر از ناشران، نویسندگان، عوامل ادبی و آژانس‌های حق چاپ از ۱۹ کشور برای شرکت در این برنامه دعوت شده اند.
گروه فرهنگ-رجانیوز: رضا حاجی‌آبادی درباره فلوشیپ (بورسیه) ناشران آستانه (Astana Publishing Fellowship) توضیح داد: این فلوشیپ روزهای ۱۸ و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ ( ۳۰ و ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزار خواهدشد. این برنامه به دنبال جلب توجه بین‌المللی به ادبیات و نشر قزاقستان و همچنین نمایش ابتکارهای فرهنگی و هنری قزاقستان در صحنه جهانی نشر است که به عنوان بخشی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا برگزار می‌شود.
 
به گزارش رجانیوز، مدیر انتشارات هزاره ققنوس هدف از برگزاری فلوشیپ ناشران آستانه (APF) را معرفی قزاقستان به عنوان یک نقطه کانونی در حوزه نشر اعلام کرد و افزود: انتشارات هزاره ققنوس تنها ناشر ایرانی دعوت شده به اولین دوره فلوشیپ ناشران جهان در شهر آستانه قزاقستان است. تعداد ۶۰ ناشر، نویسنده، عوامل ادبی، و آژانس‌های حق چاپ از ۱۹ کشور برای شرکت در این برنامه دعوت شده اند.
 
او درباره نحوه پذیرش شرکت‌کنندگان در این رویداد گفت: درخواست‌های شرکت در این فلوشیپ از ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تا ۳ فروردین امسال توسط برگزارکنندگان دریافت و اسامی پذیرفته‌شدگان نیز در فروردین ماه امسال اعلام شد.
 
حاجی‌آبادی با اشاره به فرصت‌هایی که در نتیجه شرکت دراین فلوشیپ در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، توضیح داد: در این دوره فلوشیپ آستانه ۳ بسته متفاوت طلایی، نقره‌ای و برنزی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. بسته طلایی که شامل پرواز رایگان، انتقال، اقامت ۳ شب، وعده‌های غذایی، گشت و گذار فرهنگی، شرکت در جلسات حضوری با هزینه برگزارکنندگان است که برای ۱۰ ناشر از ۱۰ کشور مختلف درنظر گرفته شد. در بسته نقره‌ای انتقال، اقامت به مدت ۳ شب، وعده‌های غذایی، گشت و گذار فرهنگی، شرکت در جلسات حضوری با هزینه برگزارکنندگان که برای ۲۰ ناشر در نظر گرفته شد.
 
طبق اعلام متولیان به غیر از ناشران قزاقستانی، ناشرانی از کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، چین، مغولستان، هند، اندونزی، ایران، ایتالیا، کویت، انگلستان، امریکا و ازبکستان در فلوشیپ آستانه شرکت خواهند کرد
 
مدیر انتشارات هزاره ققنوس با اشاره به اینکه با بسته نقره‌ای به این فلوشیپ دعوت شده است، ادامه داد: افرادی که با بسته برنزی به این فلوشیپ دعوت شدند، می‌توانند از نقل و انتقالات، گشت و گذار فرهنگی، شرکت در جلسات حضوری با هزینه برگزارکنندگان استفاده کنند. برای مخاطبان این گروه هزینه ویژه‌ای برای اقامت در هتل‌ها در نظر گرفته شده است و با برگزارکنندگان توافق خواهد شد. تعداد۲۰ ناشر تحت این بسته پذیرفته خواهند شد.
 
او درباره کشورهای شرکت کننده در فلوشیپ آستانه گفت: این برنامه توسط وزارت فرهنگ قزاقستان و با حضور حدود ۶۰ ناشر و آژانس ادبی از ۱۹ کشور برگزار می‌شود. طبق اعلام متولیان آن به غیر از ناشران قزاقستانی، ناشرانی از کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، چین، مغولستان، هند، اندونزی، ایران، ایتالیا، کویت، انگلستان، امریکا و ازبکستان در این فلوشیپ شرکت خواهند کرد.
 
حاجی‌آبادی با اشاره به اینکه ۲۰ جایگاه برای جلسات دو طرفه در فلوشیپ آستانه وجود دارد که هر کدام نیم ساعت طول می‌کشد، بیان کرد: علاوه بر این جلسات حضوری، این برنامه شامل سمینارهایی در مورد ادبیات قزاقستان و ارائه در مورد بازارهای نشر در سراسر جهان است. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند به عنوان بخشی از برنامه منتظر یک تور فرهنگی باشند.
 
او درباره ساماندهی فلوشیپ آستانه توضیح داد: این فلوشیپ توسط مدیریت اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا و آژانس حق چاپ و ترجمه اینتروتما که دفتر اصلی آن در ترکیه سازماندهی شده است.
 
انتهای پیام/