هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403
ساعت 21:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 30 فروردين 1403 ساعت 23:37
پنجشنبه 30 فروردين 1403 23:26 ساعت
2024-4-18 23:37:49
شناسه خبر : 379610
وزیر جهاد کشاورزی گفت: زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور فراهم است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور فراهم است.
گروه اقتصاد-رجانیوز: محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نهالستان منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در جمع خبرنگاران افزود: بیش از یکسال از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در نخستین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم کرده است.
 
به گزارش رجانیوز، وی ادامه داد: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهادها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدهای اثربخش رهبر معظم انقلاب و پیگیری مجدانه رییس‌جمهور در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال، افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.
 
وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحدهای نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال، نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از۲۵۰ میلیون اصله فراهم کرده است.
 
وی افزود: تعهد استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال ۱۰ میلیون و سالی ۲ و نیم میلیون است که در سال نخست بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمستان گذشته غرس شد.
 
نیکبخت اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار گرفته تا علاوه بر توسعه فضای سبز کشور، از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب‌های زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.
 
انتهای پیام/