هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403
ساعت 03:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 28 فروردين 1403 ساعت 12:39
سه شنبه 28 فروردين 1403 11:42 ساعت
2024-4-16 12:39:34
شناسه خبر : 379292
 روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل برآورد کرده بود که واکنش به ترور فرماندهان سپاه در سوریه، از طریق متحدان ایران و به شکل شدید است و این کشور مستقیم وارد عمل نخواهد شد، در حالی که این برآورد اشتباه بود.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل برآورد کرده بود که واکنش به ترور فرماندهان سپاه در سوریه، از طریق متحدان ایران و به شکل شدید است و این کشور مستقیم وارد عمل نخواهد شد، در حالی که این برآورد اشتباه بود.
گروه بین الملل - رجانیوز: روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل برآورد کرده بود که واکنش به ترور فرماندهان سپاه در سوریه، از طریق متحدان ایران و به شکل شدید است و این کشور مستقیم وارد عمل نخواهد شد، در حالی که این برآورد اشتباه بود.
 
به گزارش رجانیوز، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به ارزیابی نادرست رژیم اسرائیل از واکنش ایران و اشتباهات محاسباتی اذعان کرد که این رژیم مرتکب شده است. این رسانه از شکست اطلاعاتی دیگری در رژیم صهیونیستی پرده برداشت و نوشت: ارزیابی نادرست اسرائیل درباره ترور «محمدرضا زاهدی» یکی از فرماندهان سپاه در دمشق، منطقه را در آستانه جنگ قرار داد. طبق گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی، بخش اطلاعات نظامی ارتش این رژیم برآورد غلطی به مقامات سیاسی داد، مبنی بر اینکه ایران به طور مستقیم و از داخل خاک خود به این ترور واکنشی نشان نخواهد داد. یدیعوت آحارنوت افزود: بخش اطلاعات نظامی ارتش برآورد کرده بود که واکنش از طریق متحدان ایران و به شکل شدید است و این کشور به طور مستقیم وارد عمل نخواهد شد. ایم منبع صهیونیستی مدعی شد: موساد نمی دانست که این ترور در مجاورت سفارت ایران در دمشق به این شکل علنی انجام خواهد شد. این در حالی است که روز گذشته «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در یک عقب‌نشینی آشکار پس از حملات سنگین پهپادی و موشکی تهران به سرزمین‌های اشغالی ادعا کرد که این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق حمله نکرده است. وی این ادعا را در پاسخ به سوال خبرنگار اسکای نیوز مطرح کرد که پرسید آیا حمله به کنسولگری ایران در دمشق ارزش اقدام تلافی‌جویانه ایران را داشت؟ هرتزوگ با بیان این ادعا که ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان مجاور سفارت حمله کرده بود، اتهام نقض کنوانسیون وین را رد کرد. ایران با بهره‌گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک کشورمان که در روز اول آوریل ۲۰۲۴ در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکوم و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.
 
انتهای پیام/