هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403
ساعت 06:51
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 27 فروردين 1403 ساعت 16:07
دوشنبه 27 فروردين 1403 15:57 ساعت
2024-4-15 16:07:56
شناسه خبر : 379243
یک متخصص مغز و اعصاب به بیان توضیح‌هایی درباره راه‌های مقابله با خواب‌آلودگی در فصل بهار پرداخت و گفت: تغییر در رژیم غذایی، رفتار اجتماعی، ورزش و فعالیت‌های اجتماعی در کاهش این عارضه می‌تواند بسیار موثر باشد.
یک متخصص مغز و اعصاب به بیان توضیح‌هایی درباره راه‌های مقابله با خواب‌آلودگی در فصل بهار پرداخت و گفت: تغییر در رژیم غذایی، رفتار اجتماعی، ورزش و فعالیت‌های اجتماعی در کاهش این عارضه می‌تواند بسیار موثر باشد.
گروه اجتماعی - رجانیوز: یک متخصص مغز و اعصاب به بیان توضیح‌هایی درباره راه‌های مقابله با خواب‌آلودگی در فصل بهار پرداخت و گفت: تغییر در رژیم غذایی، رفتار اجتماعی، ورزش و فعالیت‌های اجتماعی در کاهش این عارضه می‌تواند بسیار موثر باشد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از میزان، محمدعلی اکبریان‌نیا در گفت‌وگو با میزان درباره این موضوع که عده‌ای از افراد در فصل بهار دچار خواب‌آلودگی می‌شوند، گفت: خواب‌آلودگی و کسالت در فصل بهار در همه افراد وجود ندارد و برخی از افراد با این مسئله مواجه هستند اما به طور کلی ریتم‌های دوره‌ای که نسبت به فصل‌های مختلف ایجاد می‌شود در انسان‌ها و بسیاری از موجودات دیگر وجود دارد.
 
وی ادامه داد: مثال بارز ریتم‌های دوره‌ای در انسان‌ها تغییر خلق‌وخو و پرخاشگری در فصل تابستان، بروز افسردگی در فصول سرد سال و احساس رخوت و خواب‌آلودگی در فصل بهار در تعدادی از افراد است و این موارد از جمله ریتم‌های دوره‌ای است که انسان‌ها گاهی با آن مواجه می‌شوند، اگر چه این ریتم‌ها در بیشتر موارد به صورت عادت بروز پیدا می‌کند و می‌توان با تغییر در رفتار آن‌ها را کنترل کرد اما ممکن است در بعضی از افراد بسیار شدید باشد.
 
 
این پزشک متخصص بیان کرد: احساس کسالت و خواب‌آلودگی در فصل بهار و به ویژه در اردیبهشت ماه شایع است، اما اگر آزار دهنده باشد و افراد نتوانند آن را تحمل کنند به راحتی می‌توان با مصرف دارو‌هایی که ساده‌ترینشان دمنوش‌ها هستند و حتی مصرف قهوه این عارضه را کنترل کرد؛ مهم‌ترین دمنوش برای رفع این مشکل دمنوش زنجبیل است، افراد می‌توانند صبح زود که از خواب بیدار می‌شوند این دمنوش و یا قهوه بسیار سبک را مصرف کنند و ممکن است این اقدام سبب رفع احساس خواب‌آلودگی و کسالت شود.
 
این متخصص مغز و اعصاب ضمن اشاره به اینکه اگر احساس خواب‌آلودگی و کسالت شدیدتر باشد لازم است زمینه بیماری‌های دیگر بررسی شود گفت: بهتر است افرادی که دچار این مشکل هستند با روانپزشک و یا متخصص مغز اعصاب مشورت کنند.
 
وی افزود: تغییر در رژیم غذایی، رفتار اجتماعی، ورزش و فعالیت‌های اجتماعی بسیار می‌تواند در کاهش این عارضه موثر باشد، با تغییر در این موارد می‌توان حتی بدون استفاده از دارو، دمنوش و قهوه این مشکل را رفع کرد، اما اگر احساس خواب‌آلوگی شدید باشد بهتر است به پزشک نورولوژیست مراجعه شود.
 
انتهای پیام/