هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403
ساعت 10:54
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 27 فروردين 1403 ساعت 13:36
دوشنبه 27 فروردين 1403 13:22 ساعت
2024-4-15 13:36:20
شناسه خبر : 379197
سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد امروز دوشنبه با روی تشک رفتن کشتی‌گیران پنج وزن نخست در شهرستان بابلسر آغاز شد.
سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد امروز دوشنبه با روی تشک رفتن کشتی‌گیران پنج وزن نخست در شهرستان بابلسر آغاز شد.

گروه ورزش-رجانیوز: این مسابقات بین‌المللی که در سالن ورزشی شهید نوبخت بابلسر جریان دارد ۱۶۰ کشتی گیر نوجوان در ۱۰ وزن طی ۲ روز با هم رقابت می کنند.

 

به گزارش رجانیوز، در روز نخست این مسابقات کشتی گیران در پنج وزن ۴۵کیلوگرم، ۵۱ کیلوگرم، ۶۰ کیلوگرم، ۷۱ کیلوگرم و ۹۲ کیلوگرم به روی تشک رفتند.

 

رقابت های پنج وزن ۴۸ کیلوگرم، ۵۵ کیلوگرم، ۶۵ کیلوگرم، ۸۵ کیلوگرم و ۱۱۰ کیلوگرم نیز فردا سه شنبه برگزار می شود.

 

دبیر هیئت کشتی مازندران در حاشیه آغاز رقابت‌های جام عبدالله موحد اظهار کرد: در سومین دوره از جام جهان پهلوان عبدالله موحد کشتی گیرانی از کشور های عراق، هند و قرقیزستان به همراه تیم های ایرانی با هم به رقابت می پردازند.

 

غلام نوری زاد افزود: با نظر کمیته فنی فدراسیون ۱۰۰ کشتی‌گیر نوجوان از استان‌های مختلف پس از ارزیابی‌های انجام شده در این مسابقات حضور دارند که ۳۵ کشتی‌گیر اهل مازندران هستند.

 

وی با بیان اینکه نماینده فدراسیون کشتی در این مسابقات حضور دارد، افزود: جام کشتی عبدالله موحد به منزله انتخاب تیم ملی نوجوانان برای شرکت در بازی های آسیایی و جهانی است و شالوده اصلی این تیم ملی در این مسابقات چیده می شود.

 

رئیس هیات کشتی مازندران ابراز امیدواری کرد که در این دوره از مسابقات استعدادهای برتر در رده نوجوانان شناسایی شوند و پشتوانه ای خوبی در آینده برای تیم ملی بزرگسالان کشور باشند.

 

استاد عبدالله موحد متولد ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر، کشتی‌گیر بازنشسته کشتی آزاد میان‌وزن ایران است. وی با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

 

اوج فعالیت ورزشی آقا موحد در سال ۱۹۶۸ و در المپیک مکزیکو سیتی بود که یک مدال طلا برای ایران به‌دست‌آورد. اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک ۱۹۷۲ بازماند. او کمی بعد به آمریکا رفت اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد چرا که غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

 

انتهای پیام/