هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403
ساعت 19:04
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 26 فروردين 1403 ساعت 15:58
يكشنبه 26 فروردين 1403 15:50 ساعت
2024-4-14 15:58:52
شناسه خبر : 379098
رییس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: وحدت و همدلی بین آحاد مردم با هر گرایش، قومیت و سلیقه ای حول محور اسلام، باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و این عامل در ادامه مسیر انقلاب هم همواره موجب اقتدار ملت ایران بوده است.
رییس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: وحدت و همدلی بین آحاد مردم با هر گرایش، قومیت و سلیقه ای حول محور اسلام، باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و این عامل در ادامه مسیر انقلاب هم همواره موجب اقتدار ملت ایران بوده است.
گروه سیاست-رجانیوز: عبدالله معتمدی درخصوص بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نماز عید سعید فطر که فرمودند «توفیق ملت در وحدت کلمه است»؛ چه عواملی موجب تقویت وحدت و انسجام ملی می‌شود، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر وحدت کلمه تاکید داشتند بنابراین وحدت کلمه و همدلی بین آحاد مردم با هر گرایش، قومیت و سلیقه ای حول محور اسلام باعث پیروزی ملت ایران و انقلاب اسلامی شد و امروز هم در ادامه مسیر انقلاب وحدت همچنان عامل موفقیت است.
 
به گزارش رجانیوز، وی افزود: وحدت کلمه باعث شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد بنابراین در ادامه حرکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی این موضوع بسیار حایز اهمیت است و باید روز به روز همه ما نسبت به وحدت کلمه تاکید کنیم.
 
رییس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: وحدت کلمه به معنای این نیست که همه یکسان فکر کنند که این هیچ زمانی اتفاق نمی افتد. افکار و سلیقه های متفاوتی در جامعه وجود دارد اما مهم این است که همه حول یک محور وحدت داشته باشند.
 
معتمدی همچنین گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید که به ریسمان الهی چنگ بزنید و تفرقه بین شما نباشد این به معنای این است که ما در استراتژی ها و مسایل اصلی که حفظ نظام جمهوری اسلامی و تقویت نظام است باید وحدت نظر داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه اختلاف نظرهایی که وجود دارد ارزنده است و می تواند به رشد جامعه کمک کند، یادآور شد: اما آنجایی که اختلاف نظرها باعث دودستگی، تفرقه، انشقاق و فاصله گرفتن جناح های سیاسی و قومیت ها از یکدیگر شود، آسیب زا است بنابراین باید از این اختلاف نظرهای تفرقه افکن مواظبت کنیم و آنها را در جهت سازنده پیش ببریم.
 
رییس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: اگر برخی بخواهند به بهانه وجود قومیت های مختلف در کشور و گرایش های سیاسی بین افراد اختلاف ایجاد کنند به وحدت هم آسیب می زنند بنابراین توصیه رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر وحدت کلمه ناظر بر همین اتحاد همدلی است که بین مردم ایران وجود دارد.
 
معتمدی در پاسخ به سوالی درخصوص جنایات رژیم اسرائیل در غزه و انتظارات از مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی تاکید کرد: اولین انتظاری که وجود دارد این است که در مجامع بین المللی به غزه توجه ویژه شود و نسبت به آن تصمیم گیری و اتخاذ نظر کنند.
 
وی اظهار داشت: حداقل انتظار از کشورهای اسلامی این است که روابط دیپلماتیک خود را در سطح بین المللی و بین الدولی به گونه ای تنظیم کنند که رژیم اسرائیل فکر نکند هرگونه که بخواهد می تواند علیه ملت مظلوم فلسطین جنایت کند و هیچ کس هم از این ملت مظلوم حمایت نکند بنابراین در وهله اول همین یک اراده و یک نظر مبنی بر این که موضع خود را با صراحت اعلام کنند و از این که برخی منافع جزیی آنها تحت تاثیر بگیرد، نسبت به آن حساسیت داشته باشند.
 
انتهای پیام/