هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403
ساعت 08:07
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 24 فروردين 1403 ساعت 16:45
جمعه 24 فروردين 1403 16:40 ساعت
2024-4-12 16:45:19
شناسه خبر : 378858
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در چند روز اخیر شبکه های مجازی قتلگاه جوان ها و مسلخ آبروها این طلبه ناچیز را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدند که دل مردم عزیز ما شکست. عذرخواهی می کنم که با یک غفلت و کم توجهی باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در چند روز اخیر شبکه های مجازی قتلگاه جوان ها و مسلخ آبروها این طلبه ناچیز را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدند که دل مردم عزیز ما شکست. عذرخواهی می کنم که با یک غفلت و کم توجهی باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم.
گروه سیاست-رجانیوز: حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در فراز اول خطبه عبادی این هفته تهران  تقوا را نتیجه ایمان عنوان کرد و گفت: تقوا، ظرف قبول هدایت و توشه برای زندگی ابدی است .انسان با تقوا هم آبرو دارد و  هم تمکن زندگی اخروی نصیبش می شود.
 
خطیب نماز جمعه  تهران با اشاره به حواشی پیش آمده در فضای مجازی بیان داشت: از اینکه در  چند روز اخیر شبکه های مجازی( قتلگاه جوانان، مسلخ ابروها)  این طلبه و سرباز ناچیز امام زمان (عج) رهبری و مردم را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدند اینقدر مردم عزیزمان دلشان شکست و کم هم نبودند افرادی که  گریه کردند از اینکه ما باعث شدیم با یک غفلت و بی توجهی  این  همه به شما حمله شد از همه خانواده بزرگ مردم ایران و پدر این خانواده نایب امام زمان، مرجع عالیقدر حضرت ایت الله امام خامنه ای معذرت می خواهم.
 
آیت الله صدیقی اضافه کرد: از تک تک برادران خوبم ،دانشجویانی که سال های سال با ما مانوس بودند مسوولان فداکار و جهادگر  و شما مستمعین این دو دهه خطبه های این ناچیز که خیلی بدهکارتان هستم و با تمام وجود عذر خواهی دارم.
 
وی افزود: در این فضای تند برخواسته از بیرون که همه دشمنان هم صف شدند، اینها من را نمی زنند شما را می زدند. این هجمه عظیم در اراده و بصیرت شما هیچ اثری نگذاشت لذا با تمام وجودم بدهکارتان هستم  و تشکر می کنم.
 
حجت الاسلام اضافه کرد: خدایا آنهایی که برای ابروی یک طلبه  به میدان آمدند  و ابرویشان مایه گذاشتند ابروی دنیا و اخرتشان  را محفوظ بردار و این ملت را دشمن شاد  نگردان.
 
حجت الاسلام صدیقی گفت: ما بعد از ماه رمضان دیگر در زمین دشمن بازی نمی‌کنیم، اتحاد و انسجام داریم، اسیر شایعات نمی‌شویم، دروغ نمی‌گوییم، غیبت نمی‌کنیم و اخلاق الهی موجب انسجام دل‌ها به دست می‌آوریم. دشمن نمی‌تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند که این خیلی مهم است.
 
حجت الاسلام صدیقی درخطبه دوم با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن(ماه رمضان) داشت: اجتماع صد هزار نفری در ورزشگاه آزادی شکوه حماسه و عظمتی به کوری چشم دشمنان بود و این تدبیر مسوولان فرهنگی ، جلوه  ای افتخار آمیز از شکوه معنویت بود که همه را در یک مرکز جمع کرد. 
 
خطیب نماز جمعه  تهران کمک به آزادی زندانیان و حضور چند میلیونی مردم در مراسم لیالی قدر را ستودنی خواند و گفت:  ابتکار سازمان اوقاف و همراهی خیرین با این کانون ها  و بقاع متبرکه در پهن کردن  سفره افطاری پذیرایی مومنانه از  زائرین  هم در نوع  خود بی نظیر بود.
 
صدیقی با تشکر از ابتکار  شهردار تهران در فرهنگ سازی ماه رمضان  تصریح کرد: ابعاد مختلف  در گستراندن سفره های افطاری و گرد هم آوردن میهمانان خدا  فرهنگ سازی و زیبایی های است  که مردم مومن را با این حجم  از تبلیغات  به دور هم جمع کرد و جلوه های رحمت خدا را به نمایش گذاشت تا با سموم مهلک دشمنان مقابله کنند.
 
وی اضافه کرد:مساله ۱۵ هزار جلسه قرآنی در منازل که  با همت شهردار تهران  انجام شد هم امر بی سابقه ای بود.
 
خطیب نماز جمعه با اشاره به  حضور مردم  تهران در نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله خامنه ای اظهار داشت: حضور شکوهمند حماسی مردم تهران در  نماز عید سعید فطر از نتایج مهم خون شهداست.
 
وی با اشاره به تحولات غزه بیان داشت: امروز مساله اول عالم اسلام، مساله فلسطین و غزه است، پیروزی، مقاومت، شهامت ، صبر و پایداری  مردم غزه در اوج خود  مهیا شده است با اینکه  مردم غزه بیش از ۳۳ هزار شهید تقدیم کردند که بیشتر شهدا  هم کودکان مظلوم و بی دفاع بودند ، اما در اثر ممانعت از رسیدن کمک ها، دچار مشکلاتی شده اند  و زیر سنگین‌ترین  حملات صهیونیست ها قرار گرفته اند و سنگر را ترک نمی کنند.
 
صدیقی تصریح کرد:  حماس با قدرت این رژیم جعلی را مورد حملات راکتی  خود قرار می دهد و مقاومت لبنان  هم با برنامه منظم نقاط حساس  این رژیم را زیر ضربات خود قرار داده است همچنین  انصار الله یمن آنها را زیر محاصره قرار داده و شریان های اقتصادی این رژیم را تحت حملات آنهاست که باعث شده اسراییل زوال خود را تجربه کند و راهی برای نجات آن نیست و به نابودیش ختم می شود.
 
خطیب نماز جمعه تهران  اضافه کرد:علیرغم مقاومت و قهرمانی حزب الله و انصار الله و حشد الشعبی، دولت ها به وظایف خود نه تنها عمل نمی کنند بلکه امریکا و کشورهای غربی در حالی که می بینند خون زنان و کودکان غزه  بر زمین ریخته می شود همچنان به اسراییل در این کشتارها کمک می کنند و دولت های کشورهای اسلامی هم  برخلاف خواست ملت های خود قطع رابطه با این رژیم نکردند و اینها به ملت اسلامی خیانت می کنند. 
 
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به شعار سال(جهش تولید با مشارکت مردم) افزود: از دولت جهادی تقاضا و توقع دارم که کمیته های را متشکل از اقشار مختلف  تشکیل دهد و  آنها در قالب یک کمیته، نحوه ارتباط دولت و  ملت را با مشارکت  اقتصادی تعریف کنند و امکانات  لازم برای مردمی  کردن اقتصاد مهیا کنند تا این شعار به شکوفایی اقتصاد و کاهش تورم منجر شود.
 
 با اشاره  به مساله حجاب در کشور گفت:  حجاب مساله قرآنی و اسلامی است و جزو وظایف بانوان متدین است و در نظام های طاغوتی  هم زنان ما به تحمیل حجاب رضا خانی تن ندادند.
 
وی افزود: بانوان ،دولت و نیروهای مردمی و قوه قضاییه باید در یک برنامه هماهنگ فرهنگی با فساد در این زمینه مبارزه کنند. این فساد  فرهنگ غرب است و گرنه این چند دهه ما چالش حجاب نداشتیم و  افرادی هم که معتقد نبودند  قانون مداری کردند امیدوارم هر چه زودتر این موضوع در یک حرکت ملی حل شود.
 
انتهای پیام/
 


7
پسندیدم