هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403
ساعت 03:11
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 22 فروردين 1403 ساعت 10:29
چهارشنبه 22 فروردين 1403 10:22 ساعت
2024-4-10 10:29:24
شناسه خبر : 378626
«ماه رمضان ۱۴۰۳ را شاید بتوان یکی از «قرآنی ترین» رمضان های سال های اخیر دانست. موضوعی که رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با دانشجویان به آن اشاره کردند.
«ماه رمضان ۱۴۰۳ را شاید بتوان یکی از «قرآنی ترین» رمضان های سال های اخیر دانست. موضوعی که رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با دانشجویان به آن اشاره کردند.
امیرحسین ثابتی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اقبال مردم به قرآن در سال اخیر در یادداشتی نوشت: «ماه رمضان ۱۴۰۳ را شاید بتوان یکی از «قرآنی ترین» رمضان های سال های اخیر دانست. موضوعی که رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با دانشجویان به آن اشاره کردند. اقبال گسترده مردم به برنامه های فرهنگی با محوریت قرآن نشان میدهد برخلاف ادعاهای رسانه های مغرض و معاند، اتفاقا اگر مسایل دینی با زبان جذاب و همه فهم ارائه شود مورد اقبال نیز قرار می گیرد. تجربه موفق برنامه تلوزیونی محفل و مشارکت ۱۰ میلیونی مردم در پویش زندگی با آیه ها از مصادیق این واقعیت است.
 
حقیقت امر این است که خلاء تولید برنامه های باکیفیت و درجه یک قرآنی در سال های گذشته تقصیری است که در اولین مرحله متوجه دستگاه های متولی فرهنگی و قرآنی با بودجه های کلان است که تا امروز به این ظرفیت های عظیم کم توجه بوده اند و  در مرحله دوم نیز مجموعه های دیگر مانند بانک ها که ذیل مسئولیت های فرهنگی-اجتماعی خود باید به فعالیت های این چنینی بپردازند، تا کنون نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده اند و به جای آن هزینه های قابل توجهی را صرف امور بعضا ضدفرهنگی کرده اند. 
 
حضورپررنگ جوانان در مسابقات پویش زندگی با آیه ها، جشن بزرگ محفل امام حسنی ها در استادیوم آزادی، استقبال مردم از مراسمات شب های قدر و ... نشان میدهد که اتفاقا اگر مفاهیم دینی در بسترهای درست، خلاقانه و غیر کلیشه ای ارائه شوند جامعه بسیار به آنها اقبال خواهد کرد و این می تواند نوید دهنده آینده روشنی باشد. به خصوص آنکه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در نیم قرن گذشته عمق بخشی به کیفیت دینداری در جامعه بوده است. واقعیتی که در مقایسه با دیگر کشورهای مسلمان همسایه از ترکیه تا عربستان و امارات و قطر و... معنایش فهم می شود. کشورهایی که شاید دینداری عوامانه و ظاهری در آنها ظهور و بروز داشته باشد اما آن دینداری فاقد توان تولید نهضت های اجتماعی و حرکت های اصلاحی در چارچوب دین است. مساله ای که در ایران به شدت پررنگ است و دین فقط در گوشه مساجد و حسینیه ها بروز ندارد بلکه بزرگترین جنبش های اجتماعی و سیاسی نیز در بستر ارتباط با دین معنا و اثربخشی پیدا می کند.
 
انتهای پیام/


9
پسندیدم