هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 06:53
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 21 اسفند 1402 ساعت 18:08
دوشنبه 21 اسفند 1402 18:03 ساعت
2024-3-11 18:08:19
شناسه خبر : 376874
اگر مردم بر مشکلات معیشتی را تحمل می‌کنند بخاطر حفظ هویت و باورهای الهی‌شان است، بنابراین اگر قرار باشد همانگونه که بازار رها شده است، فرهنگ و هویت تمدنی این سرزمین نیز رها شود، مردم نیز شما را رها خواهند کرد.
اگر مردم بر مشکلات معیشتی را تحمل می‌کنند بخاطر حفظ هویت و باورهای الهی‌شان است، بنابراین اگر قرار باشد همانگونه که بازار رها شده است، فرهنگ و هویت تمدنی این سرزمین نیز رها شود، مردم نیز شما را رها خواهند کرد.
حسین حبیب‌زاده در یادداشتی با عنوان «پیرامون حادثه‌ قم؛ ما عذاب خواهیم شد» ما عذاب خواهیم شد، این وعده‌ی قطعی خداوند است، زمانی که انسان ها از فرمان‌های الهی سرباز زنند، عذاب خواهند شد. اما عذاب چیست؟ عذاب برای برخی کثیف شدن لباس گران قیمت یا شکسته شدن تلفن همراه یا لغو شدن سفر خارجی یا فوت یکی از عزیزانشان است و تصور عذابی بالاتر از آن ندارند. برای برخی نیز عذاب فرو رفتن در دیگ مذاب و شکنجه شدن توسط مارها و عقرب‌هاست.
 
عذاب‌ها متفاوت است، اما گمان می‌کنم عذابی بالاتر از دوری از معرفت خدای متعال نباشد. عذابی بالاتر از این نیست که حسین بن علی(ع) حتی یک لحظه اصلاً به تو نگاه نکند یا انسان در محضر رسول خدا و قرآن کریم شرمنده باشد و جزو شفاعت شوندگان اهل بیت قرار نگیرد. اما بی شک اگر همین مسیر را ادامه دهیم، به هر صورتی که دوست دارید تصورش را بکنید عذاب خواهیم شد. 
 
ما عذاب خواهیم شد به دلیل آنکه کلمه‌ی مستضعف را با واژه‌ی «اقشار ضعیف» عوض کردیم و به جای آنکه حقوق مستضعفان را احیاء کنیم، به آنان «بسته‌ی معیشتی» دادیم. ما عذاب خواهیم شد، برای کودکان کاری که به جای بازی کردن، ملتمسانه به دنبال فروختن چیزی به دنبال دیگران می‌دوند و عزت نفسشان از همان کودکی لگدمال می‌شود. ما عذاب خواهیم شد، برای اینکه پیشرفت را توسعه معنا کردیم و بخاطر اینکه سرمایه‌دار این کشور را ترک نکند، از او مالیات نگرفتیم و وجود تورم را به چندرغاز حقوق کارگر گره زدیم اما درآمدهای دلاری کارفرما را ندیدیم. ما عذاب خواهیم شد برای آنکه تهیه‌ی سرپناهی کوچک برای شروع زندگی یک خانواده را محال کردیم چرا که گفتیم دخالت در بازار وضعیت را بدتر می‌کند، اما بازار دست از تجاوز به هست و نیست ما برنمی‌دارد. 
 
ما عذاب خواهیم شد، برای اینکه نامِ تنزّه طلبی‌ها و بزدلی‌های خود را «عقلانیت» گذاشتیم و درگیری با باطل را تعلیق کردیم چرا که شرایط این مملکت همیشه در «برهه‌ی حساس» قرار دارد و نباید به دست دشمن بهانه داد. ما عذاب خواهیم شد، برای اینکه برای حجاب حرکتی نکردیم و صرفاً غر زدیم. دشمن تا زیرپوش ملت هم جلو آمد اما عقلای ما اشداء علی المؤمنین بودند و رحماء بین الکفار. 
 
عصای موسای کار فرهنگی که قرار بود معضل برهنگی را با روش‌های نرم حل کند، در زیر تبرّج و تکبّر اباحه‌گرایان له شد اما عقلای ما از آنجایی که از بقیه بیشتر می‌فهمند به دنبال «گفتگوی فرهنگی»‌اند. مثل آن باغی معروف که به دنبال «گفتگوی تمدن‌ها» بود. عقلای ما گمان کردند که با یادگرفتن «دازاین» و «توتالیتاریسم» و امثال آن، سطح شعور بالاتری نسبت به امتی دارند که قائل به احیای احکام الهی در بستر حکومت اسلامی‌اند و آنها چیزهایی را می بینند که این افراطیون از دیدن آن عاجزند. نام اباطیل خود را «عقلانیت» می‌گذارند، اما جامعه را از حکمت و شریعت تهی می کنند. نام لاس زدن‌های خود با طرفداران سکولاریسم و اباحه‌گری را «گفتگو» می‌گذارند و به دنبال «طرح فراگیر ملی» برای غلبه بر مشکلات می‌گردند. چه طرح فراگیری میان آنکه به دنبال اباحه‌گری و لخت شدن است، با آنکه به دنبال شریعت و تمدن است می‌تواند وجود داشته باشد؟ جواب ساده است، قلاده‌ی هیولاهای طالبِ برهنگی را باز بگذارید تا همچون حیات وحش در جامعه رها باشند و اگر کسی از مؤمنین هم معترض شد، آن را گاز بگیرند و هست و نیستش را بر باد بدهند. منطق رهاسازی بازار و رهاسازی فرهنگ یک چیز است. بگذار سرمایه‌دار یا وحوش فحاش معیشت و هویت یک امت را از بین ببرد.
 
ماجرای قم نیز پیامد همین است، ذائقه‌ی ملتی را به این سمت سوق دادند تا در چنین مواردی آن عالم دینی را محکوم و رسوا سازند تا بلکه این افراطیون «از رو» بروند. امت ما مملو از این جانبازان و آسیب دیدگان این وحوش است و خشم‌ امت در حال جمع شدن و انباشته شدن است. مسئولین ما باید بدانند که عاقبت گوش فرا دادن به اباطیل و به ذلت کشیدن امت حزب الله، تعلیق درگیری نیست، بلکه به وجود آوردن سونامی مهیبی است که در آن دیگر کسی نیروی میانجی را به رسمیت نمی‌شناسد و مسائل از طرق دیگری حل خواهد شد. 
 
اگر مردم بر مشکلات معیشتی را تحمل می‌کنند بخاطر حفظ هویت و باورهای الهی‌شان است، بنابراین اگر قرار باشد همانگونه که بازار رها شده است، فرهنگ و هویت تمدنی این سرزمین نیز رها شود، مردم نیز شما را رها خواهند کرد.