هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 6 مرداد 1403
ساعت 05:56
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 9 شهريور 1401 ساعت 15:18
چهارشنبه 9 شهريور 1401 15:17 ساعت
2022-8-31 15:18:44
شناسه خبر : 360315
راهکار عملی باز کزدن لوله فاضلاب با جوش شیرین آسان و فوری | نشت یابی و لوله بازکنی اصفهان شبانه روزی فوری و ارزان

باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین، یکی از روش هایی است که حداقل یک بار مورد استفاده خانم های خانه دار قرار گرفته است. این ماده در همه خانه های ایرانی وجود دارد و برای مصارف مختلفی در آشپزی به کار می رود. شما می توانید، با استفاده از این ماده ساده، فرایند لوله باز کنی را بدون نیاز به کمک متخصصین این عرصه انجام دهید! ریختن پسماندهای غذایی، چربی های موجود در سینک و... از عوامل گرفتگی لوله های فاضلاب محسوب می شود. از این رو شما همواره به راه حل های خانگی باز کردن این لوله ها نیاز خواهید داشت. در این گزارش با کارایی جوش شیرین در این زمینه بیشتر آشنا می شوید.

 

نحوه استفاده از جوش شیرین در باز کردن لوله ها

باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب آشپزخانه کاربردهای بسیاری دارد. اما در سایر بخش های ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب این ماده با سرکه، یک ماده معجزه آسا برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جوش شیرین به شمار می رود. این ترکیب، سبب ایجاد واکنشی می شود که تمامی چربی های موجود را در خود حل کرده و با این روش بر چاه های گرفته تاثیر می گذارد.

برای استفاده از این مواد باید ابتدا داخل لوله ها و سینک خود را خالی کنید؛ در این بخش ها نباید هیچ آبی وجود داشته باشد. آب تاثیر این محلول را خنثی کرده و از خاصیت آن را در رفع گرفتگی لوله ها کاهش می دهد. برای استفاده از این محلول یک فنجان از آن را با نسبت های یکسان از سرکه و جوش شیرین تهیه کرده و آن را درون لوله ها بریزید. پس از مدتی محلول مورد نظر در گرفتگی های چاه نفوذ کرده و سبب رفع آن ها خواهد شد.

باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین

در صورتی که مدت زمان بیشتری به باقی ماندن این محلول در لوله ها اختصاص دهید، تاثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود. در این بازه های زمانی، شیر آب را باز نکرده و جریان آب را به لوله ها انتقال ندهید. بعد از این مدت زمان، شیر آب را باز کنید تا جریان آب به رفع کامل گرفتگی کمک کند.

جوش شیرین چیست ؟

محلول هایی که با استفاده از جوش شیرین یا ترکیب آن ساخته می شوند، در رفع بسیاری از مشکلات چاه فاضلاب موثر خواهند بود. برای این که با نحوه کارایی این ماده در رفع گرفتگی لوله ها بیشتر آشنا شوید، ابتدا باید در رابطه با ساختار درونی آن اطلاعاتی به دست آورید. جوش شیرین با نام علمی بی کربنات سدیم شناخته می شود که نوعی پودر قلیایی است.

این پودر خواص اسیدی مختصری را در خود جای می دهد که بسیاری از چربی ها در آن حل می شوند. به همین خاطر در باز کردن لوله هایی که مواد چرب سد راه آب شده اند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. از بین بردن بوی بد فاضلاب با جوش شیرین، تمیز کردن ماشین لباسشویی و... نیز از کاربردهای مهم این ماده هستند. اما در فرایند باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین باید حتما روش به خصوصی را دنبال کنید تا بیشترین بهره وری را از این ماده به دست آورید.

لوله بازکنی با جوش شیرین

باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین و نمک

یک روش کاربردی برای باز کردن لوله های آب استفاده از ترکیب کاربردی نمک و جوش شیرین است. برای استفاده از این روش نیز مقادیری از این مواد را ترکیب کرده و در لوله های فاضلاب بریزید و سپس مقادیری آب سرد را وارد لوله ها کنید تا تاثیر گذاری این ترکیب بیشتر شود.

مزایای باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین

لوله بازکنی با جوش شیرین مزایای قابل توجهی به همراه دارد که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. این روش ها بسیار کم هزینه هستند و با مواد اولیه ارزان قیمتی انجام می شوند. این ماده برای باز کردن گرفتگی توالت های فرنگی، چاه حمام و آشپزخانه و سایر بخش های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. با استفاده از این روش کلیه چربی های موجود در سینک ظرفشویی از بین می روند.
  3. خاصیت ضد عفونی و آنتی باکتریال این ماده نیز تاثیر به سزایی در رعایت بهداشت محیط بر جای می گذارد.
  4. این روش برای انسان خطری ندارد؛ بسیاری از روش های نشت یابی و لوله بازکنی ، مانند استفاده از اسید، در عین کاربردی بودن، خطرات جبران ناپذری به همراه دارند.
  5. این مواد خاصیت خورندگی و پوسندگی ندارند و آسیبی به لوله های ساختمان شما وارد نمی کنند.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جوش شیرین

رعایت نکات ایمنی پیش از کار با جوش شیرین

اگرچه باز کردن لوله با جوش شیرین روش ساده و کم خطری است، اما در این زمینه هم توجه به برخی نکات اولیه، بازدهی کار را افزایش داده و از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری خواهد کرد. این مسئله سرعت عمل شما را برای باز کردن لوله ها با این ماده افزایش می دهد. در وهله اول باید از ترکیب مواد لوله باز کنی با جوش شیرین خودداری کنید؛ همچنین در صورتی که پیش تر در چاه یا لوله های ساختمان، از محلول های صنعتی لوله باز کن استفاده کرده اید، بر روی آن جوش شیرین یا نمک و سرکه نریزید.

از ترکیبات یاد شده در این گزارش به اندازه استفاده کنید! ترکیب نمک و سرکه با جوش شیرین سبب انتشار گازهایی می شود که مقادیر بالای آن ها سلامت محیط را به خطر می اندازد. در نظر داشته باشید که فقط دو مرتبه برای استفاده از این روش فرصت دارید؛ در صورتی که در این مراحل موفق به لوله باز کنی با استفاده از این ماده نشدید، استفاده از آن را تکرار نکنید.

جمع بندی

رفع گرفتگی فاضلاب با جوش شیرین راهکار اولیه بسیاری از خانم های کدبانو است. اغلب افراد در مواجهه با این شرایط ابتدا با متخصصین و مراکز نشت یابی و لوله باز کنی تماس می گیرند؛ اما همین راهکارهای ساده در رفع گرفتگی های سطحی چاه و لوله های آب موثر خواهند بود. با استفاده از روش هایی که در این گزارش از تاسیسات دنا https://tasisatdena.ir/  برای باز کردن لوله های آب معرفی کردیم، بهترین بازدهی را از ماده جوش شیرین به دست می آورید.

 



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home