هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 6 مرداد 1403
ساعت 02:44
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 1 مرداد 1401 ساعت 17:17
شنبه 1 مرداد 1401 16:17 ساعت
2022-7-23 17:17:14
شناسه خبر : 359328
سیاست های قیمت گذاری و تعیین ارزش خدمات سرویس های هاست و سرور همیشه تاثیر از عوامل زیادی گرفته است که در این خبر به آن می پردازیم.

سیاست های قیمت گذاری وg>تعیین ارزش خدمات سرویس های هاست و سرور همیشه تاثیر از عوامل زیادی گرفته است که در این خبر به آن می پردازیم.

 

افرادی که اولین بار است می خواهند یک وب سایت و کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند، تصورشان این است که طرح خود را به طراح وب سایت می دهند و آنچه می خواستند را تحویل می گیرند و بعد از آن باید محصولات و خدماتشان را روی سایت بگذارند تا مردم بیایند و از آنها بخرند.

اما زمانی که روند کار شروع می شود و درگیر راه اندازی می شویم، در همان ابتدای کار متوجه می شویم که می بایست هزینه های مختلفی برای شروع کار صفحه اینترنتی مان صرف کنیم، مثل خرید دامنه و هاست.

اگر از قبل مطالعه ای در باره هاست و سرور نکرده باشیم و اطلاعات کافی در این مورد نداشته باشیم، نگاه کردن و بررسی تعرفه های مختلف شرکت های هاستینگ می تواند برای تازه کارها جای سوال باشد، خصوصا زمانی که در سایت معروفی مثل شتابان هاست که خدمات هاست و سرور ارایه می دهد که انواع و اقسام پلن های هاستینگ مختلف از جمله VPS اروپا و سرور اختصاصی ایران و آلمان را در لیست خود دارد و تعرفه های 25 تا 700 هزار تومان در ماه را مشاهده می کنیم.

هدف این مقاله خبری از رجانیوز این است که هزینه هایی که در مورد خرید VPS اروپا و Dedicated Server (سرور اختصاصی) سر راه کسب و کار آنلاین تان است را به شما بشناساند تا بدانید هنگام خرید سرویس میزبانی وب (هاست و سرور) بابت چه چیزی هزینه می کنید.

با ما همراه باشید تا یک بررسی کامل روی عوامل تاثیرگذار روی قیمت host داشته باشیم و بدانیم چه چیزهایی باعث می شوند یک سرویس 25 هزار و هاست دیگر 700 هزار تومان باشد. البته به این قیمت ها توجه نکنید چون اخیرا شتابان هاست تخفیف خرید هاست ویژه دانشجویان ایران را نیز در سیاست های حمایت از کسب و کارهای نوپا دارد و می توانید از تخفیف خرید هاست و سرور بهره مند شوید.

سیاست‌های تاثیر‌گذار در قیمت‌گذاری هاست و سرور

قیمت هاست به چیزی بستگی دارد؟

هاست (web host) در زبان انگلیسی به معنای میزبانی وب سایت است و کارش این است که سایت شما را در اینترنت فعال و آماده به سرویس دهی نگه دارد.

در حقیقت وب سایت ها مثل یک برنامه ی کامپیوتری هستند که با کدنویسی نوشته شده اند. زمانی که وارد یک سایت رنگارنگ و پر از اِلمان های مختلف می شویم، در واقع این اِلمان های مختلف یکسری فایل بی جان و ثابت هستند که برای اجرا شدن به یک کامپیوتر در دل اینترنت نیاز دارند که نام آن هاست است.

حال قیمت این کامپیوتر تحت تاثیر چند عامل مختلف بالا و پایین می شود که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

- قیمت هاست به منابع و تجهیزات هاست بستگی دارد

اولین و مهم ترین چیزی که باعث تغییرات قیمت هاست می شود منابعی است که در اختیار سرور قرار دارد. منابعی که host برای انجام وظیفه اش و پردازش اطلاعات مختلف به آنها نیاز دارد. اصولا تمام کارهایی که روی یک سایت انجام می دهیم مثل ثبت نام، وارد شدن به سایت، دانلود فایل، آپلود و... از طریق وب سرور منتقل می شوند و سرورها کار پردازش آنها را انجام می دهند.

انجام شدن این پردازش ها نیازمند منابع یعنی رم، سی پی یو، هارد یا فضای ذخیره سازی و... است که موقع خرید آنها را در جزئیات و اطلاعات هر تعرفه مشاهده می کنیم.

طبیعتا هرچه قدرت و میزان این منابع بیش تر باشد نشان دهنده قدرتمندتر بودن هاست و زیرساخت های وب سایت ماست. هرچه پول بیش تری پرداخت کنیم، منابع بیش تری در اختیارمان است و به طبع آن کیفیت و عملکرد وب سایتمان بهتر و سریعتر خواهد شد.

البته باید این نکته را هم مدنظر داشته باشید که اگر می خواهید وب سایتتان بهتر باشد لزوما نباید هاست های گران قیمت و سرور اختصاصی بخرید، بلکه باید با مشاوره با متخصصان شتابان هاست، سرویسی را تهیه کنید که مناسب وب سایت شماست مثلا سرور مجازی SSD NVMe آلمان با سرور اختصاصی آلمان و ایران تفاوت دارد.

بسیاری از سرویس های هاستینگ ارزان قیمت از سخت افزارها و تجهیزات منسوخ شده مثل هاردهای HDD و رم های DDR3 و حتی DDR2 استفاده می کنند که نسبت به نسل جدید هاردهای NVMe اروپا (آلمان) که در شتابان هاست ارائه می شود بازدهی بسیاری کمتری دارند.

- سیستم عامل روی قیمت هاست تاثیر دارد

بطور کلی هاست ها روی دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز به فروش می رسند. البته خود هاست به ذاته یک ابزار شبیه سازی است و سیستم عامل ندارد، ما درباره سیستم عامل سروری صحبت می کنیم که هاست روی آن سوار است.

هاست های لینوکسی معمولا امنیت بالاتری دارند و دست کاربر را تا حد زیادی باز می گذارند، اما برای استفاده از آنها نیازمند کمی دانش کدنویسی هستیم.

از طرف دیگر هاست های ویندوزی دارای رابط کاربری و گرافیکی هستند که باعث می شود کار با آنها راحت تر باشد.

خرید هاست سی پنل ایران

* قیمت هاست ویندوزی بهتره یا قیمت هاست لینوکسی برای خرید؟

تا به حال بحث و گفت‌و‌گوهای زیادی بر سر مزایا و معایب سیستم های لینوکس و ویندوز وجود داشته است و مقالات بسیاری در این خصوص حتی در مورد قیمت آن ها منتشر شده است. با این حال، همه چیز بستگی به این دارد که کدام یک از آنها برای شما مناسب است، نه اینکه کدام یک را دوست دارید و قیمتش کمتر است!.

هاست ویندوزی به کسانی توصیه می شود که برای ساخت و نوشتن وب سایتشان از زبان های asp.net یا aspx استفاده کرده اند.

در مقابل کسانی که از زبان های وردپرس و PHP استفاده می کنند می بایست برای عملکرد بهتر سایتشان از سرویس های لینوکسی استفاده کنند.

- استراتژی پیاده سازی، در قیمت هاست تاثیرگذار است

استراتژی پیاده سازی هاست یکی دیگر از موارد مهمی است که می تواند روی قیمت تمام شده برای خرید VPS اروپا یا هاست های اشتراکی و اختصاصی تاثیرگذار باشد.

تذکر: سرور مجازی خارج مثلا Virtual Private Server اروپا به سرورهایی با منابع مشترک گفته می شود که در موقعیت‌های جغرافیایی قاره اروپا قرار دارند.

* اصولا دو نوع استراتژی پیاده سازی هاست و سرور داریم:

هاست اشتراکی | سرور اختصاصی (Dedicated)

در هاست های اشتراکی با سرورهای بزرگ و قدرتمند و پرمنابعی سر و کار داریم که با استفاده از روش های شبیه سازی، به چندین هاست کوچک با منابع محدود تر تقسیم بندی می شود و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که هنگام خرید این هاست ها قراردادی در اختیار شما قرار می گیرد، مبنی بر اینکه اگرچه منابع ارائه شده کلی نامحدود هستند، شما تنها اجازه درصد خاصی از کل این منابع سرور را دارید که این میزان معمولا 10% است، چرا که استفاده بیش از حد یک کاربر منجر به اختلال برای سایر هاست ها خواهد شد.

اما وضعیت در هاست های کم جمعیت (هاست اختصاصی) بهتر است و این تضمین وجود دارد که منابع کافی ضمن کیفیت بالا در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید با خیال راحت به مدیریت وب سایت یا اپلیکیشن خود بپردازید.

نقطه قوت شرکت شتابان هاست این است که تعداد هاست های اشتراکی خود روی هر سرور اختصاصی را از 100 عدد بالاتر نمی برد، که این امر موجب افزایش کیفیت هاست های اشتراکی این شرکت، ضمن قیمت مقرون به صرفه ی آنها خواهد شد.

پشتیبانی حرفه ای و نیروی متخصص

یکی از عواملی که کاربران توجه کمتری به آن دارند و آن را جزء فاکتورهای مهم به حساب نمی آورند پشتیبانی است که بعد از خرید هاست و خرید سرور از سمت شرکت ارائه دهنده دریافت می کنید.

آنچه باید بدانیم این است که حتی اگر شما بهترین و گران قیمت ترین هاست و سرور را خریداری کنید، ولی پرسنل و نیروی متخصصی پشت این هاستینگ وجود نداشته باشد که به شما خدمات رسانی کند قطعا به مشکلات زیادی برخورد می کنید.

این درحالی است که اگر یک شرکت دارای نیروی پشتیبانی متخصص و با تجربه باشد، زمانی که شما بهترین و گران ترین پلن را هم خریداری نکرده باشید و صرفا ماهانه با 25 هزار تومان هاست خود را تهیه کنید، هیچ فرقی با شخصی که هزینه صدها هزار تومانی پرداخت می کند نخواهید داشت و مجموعه سعی می کند به هر شکلی مشکل شما را برطرف و رضایت شما را جلب کند.

البته نیروی متخصص تنها شامل پشتیبانی با کیفیت نیست، بلکه مشاوره هایی که قبل از خرید در مورد سرور اختصاصی و مجازی دریافت می کنید هم از اهمیت بالایی برخوردار است و مشاوران باید بتوانند بعد از شنیدن شرایط کاری شما بهترین پلن و تعرفه را شناسایی کرده و آن را به شما معرفی کنند.

خرید هاست ارزان از شتابان هاست

توصیه رجانیوز: خرید هاست و خرید سرور اختصاصی و مجازی با خیال راحت از شتابان هاست

آنچه شتابان هاست را از سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب جدا می کند وجود نیروی متخصص پشتیبان و مشاوران فروش است که موظف اند رضایت 100 درصدی شما را قبل و پس از خرید بدست بیاورند.

در این خبر سعی کردیم مهم ترین عواملی که می توانند روی قیمت خدمات هاست و سرور اختصاصی و مجازی تاثیر بگذارند را به شما عزیزان معرفی کنیم تا هنگام خرید VPS اروپا، هاست های اشتراکی یا خرید سرور اختصاصی مثل سرورهای اختصاصی و ابری هتزنر آلمان و سرور اختصاصی ایران گزینه مورد نیاز خود را پیدا کنید و حتی تخفیف خرید هاست ویژه دانشجویان ایران را نیز در خریدهای خود در نظر بگیرید.

 



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home