هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 27 خرداد 1403
ساعت 13:58
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 3 خرداد 1403 ساعت 13:18
پنجشنبه 3 خرداد 1403 13:15 ساعت
2024-5-23 13:18:00
شناسه خبر : 381114
سخنگوی دولت با بیان اینکه آیت الله رئیسی خود را سرباز ولایت می دانست، افزود: رئیس جمهور شهید به شدت پر کار بود به دلیل اینکه می دانست کار عقب افتاده زیاد داریم، دوباره پرکارتر هم عمل می کرد و اصرار داشت که با سرعت بیشتری کار کنیم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه آیت الله رئیسی خود را سرباز ولایت می دانست، افزود: رئیس جمهور شهید به شدت پر کار بود به دلیل اینکه می دانست کار عقب افتاده زیاد داریم، دوباره پرکارتر هم عمل می کرد و اصرار داشت که با سرعت بیشتری کار کنیم.
گروه سیاست-رجانیوز: علی بهادری جهرمی چهارشنبه شب دوم خرداد ۱۴۰۳ در گفت وگوی تلویزیونی افزود: چون حدودا ۱۰ سال عقب افتادگی داشتیم و باید آن را جبران کنیم؛ وقتی هر مجموعه ای نه فقط کشور، اگر دوره ای تعطیل یا نیمه تعطیل باشد و سرعت کارهایش کمتر باشد، شما نمی توانید دستور بدهید که شبانه روزی کار کند، چون عادت کرده روزی چهار ساعت کار کند؛ آیت الله رئیسی از این حیث پر کار و پر سفر بود چون باید خود به مجموعه تکان می داد.
 
وی ادامه داد: مدل مدیریت ایشان اینگونه بود که من جلو می دوم و شما باید پشت سر من بیایید و ما باید خودمان را به ایشان می رساندیم.
 
بهادری جهرمی تصریح کرد: معمولا در جلسات بدین شکل بود که زمان پروژه ها وقتی اعلام می شد، همیشه آیت الله رئیسی سر این تاریخ ها با مسئولان مُحاجّه می کرد که چرا این تاریخ را اعلام می کنید؟ چرا یک سال دیگر؟ بعد اثبات می کرد که دو ماه دیگر نه، بلکه باید دو هفته دیگر تمام شود
 
وی گفت:‌ پُر کاری آیت الله رئیسی چه در بخش سفرهای استانی، چه سفرهای خارجی، چه احیای شوراهای عالی و چه نظارت ستادی در دستگاه ها و وزارت خانه ها، برای این بود که سرعت حرکت ماشینی که کم شده را هل بدهید و بیشتر کند؛ نگاه کاملا عملیاتی و اجرایی داشت.
 
بهادری جهرمی تصریح کرد: آیت الله رئیسی را به معنای اتمّ کلمه اگر بخواهیم شرح بدهیم، شأنی برای خودش جز یک سرباز صفر برای رهبری نمی دانست. می گفت ما سرباز رهبری هستیم و اینجا نشسته ایم که امانت داری و سربازی کنیم، حالا ممکن است شرح وظایف یک سرباز پایین تر باشد یا گسترده تر که نافی سرباز بودن نیست. چرا مشکل اقتصادی داریم؟ چون ۱۵ سال قبل که رهبری اقتصاد مقاومتی را فرمودند، انجام ندادیم؛ حرف من سیاسی نیست؛ همه‌مان را می گویم.
 
سخنگوی دولت گفت:‌ آیت الله رئیسی با تمام وجود این موضوع را لمس می کردند و می سوختند از این وضعیت؛ می گفت رهبری مسیر را برای ما روشن کرده و برای آن وقت بگذاریم. اینکه خود را سرباز رهبری می دانست و برای خدا کار می کرد، به وقت و زمان ایشان برکت داده بود؛ یعنی به همه چیز می رسید و من تعجب می کردم که چگونه به همه کارها می رسید؛ من خودم یک هفته طول می کشید تا گزارش ۳ ماهه دولت را نهایی کنم و به ایشان می دادم ولی می دیدم آیت الله رئیسی فردای آن روز گزارش را خوانده بود.
 
وی ادامه داد: کالابرگ در دولت یک طرفدار هم نداشت چون دولت برای آن پولی نداشت؛ این دولت مخیّر بود طبق قانون یا کالابرگ بدهد یا یارانه نقدی؛ دولت از این اختیار استفاده کرده و یارانه نقدی داد؛ ۱۰۰ درصد منابع را که قانون اجازه داده بود و موجودی داشت، به یارانه نقدی داده بود. حتی بیش از سقف موجود به یارانه نقدی داده شد یعنی مجوزهای خاص گرفته شد برای اینکه بتوان تأمین بیشتری کرد. اما آیت الله رئیسی اصرار داشت برای معیشت مردم کالابرگ هم داده شود چون مطمئن بود با درصد اصابت بسیار بالایی به سفره مردم داده می شد و با اعتبار کالابرگ، اقلام اساسی سفره خریداری می شود
 
بهادری جهرمی گفت: مُصر ایستاد باید بشود و منابع کالابرگ تأمین شود چه از افزایش صادرات و چه درآمدهای عمومی دولت؛ الحق و الانصاف هم آقای مخبر پذیرش مسئولیت می کرد پیگیر بود و مدیریت تأمین منابع با ایشان و یار خوبی برای آیت الله رئیسی بود. کالابرگ فجرانه یادگاری آیت الله رئیسی بود و در هیچ جای قانون منابعی برای آن پیش بینی نشده بود اما دغدغه شخص آیت الله رئیسی بود و برای تأمین منابع آن وقت می گذاشت و در جلسات متعدد شرکت می کرد تا درآمد خلق کند یا هزینه ها را کم کند تا این اتفاق رخ دهد. کالابرگ فجرانه یادگاری آیت الله رئیسی بود و برای تأمین منابع آن وقت می گذاشت و دغدغه داشت.
 
انتهای پیام/