هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 27 خرداد 1403
ساعت 13:57
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 3 خرداد 1403 ساعت 12:55
پنجشنبه 3 خرداد 1403 12:45 ساعت
2024-5-23 12:55:47
شناسه خبر : 381109
پیکر مطهر آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران امروز پنجشنبه سوم خرداد در آغوش مردم خراسان جنوبی قرار گرفت تا مردم دیار خاوران میزبان آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید باشند.
پیکر مطهر آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران امروز پنجشنبه سوم خرداد در آغوش مردم خراسان جنوبی قرار گرفت تا مردم دیار خاوران میزبان آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید باشند.
گروه سیاست-رجانیوز:  امروز شهر بیرجند بار دیگر حماسه آفرینی مردم استانش را در تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش شاهد بود؛ مردم خراسان جنوبی که امروز از ساعتی پیش از زمان رسمی اعلام شده برای مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در محل میدان جانبازان تجمع کرده بودند، پیکر این شهیدان را با شکوهی خاص و مثال زدنی تا فرهنگسرای بیرجند تشییع کردند.
 
خراسان جنوبی که بارها میزبان آیت‌الله شهید رئیسی بوده است، امروز میعادگاهی شده بود برای گردهمایی جوانان جبهه مقاومت از ملیت‌های مختلف، پیر و جوان، مرد و زن، کودک و جوان تا غم و اندوه خود را برای از دست دادن خادم ملت و مدافع قرآن و رسول (ص) و امت به نمایش بگذارند.
 
این مردم که از زمان شنیدن خبر شهادت رئیس جمهورشان  با برگزاری مراسمات مختلف در غم از دست دادن خادم الرضا(ع) عزاداری کردند امروز نیز برای وداع با ایشان حضور به هم رساندند و با این اقدام بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کرده و نشان دادند که آماده‌اند در مسیر ظهور قدم‌هایی استوار بردارند.
 
در این مراسم مردم بسیاری از استان های همجوار نیز برای وداع با رئیس جمهور حضور داشتند. مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با عناوین «در نماز عشق بارانی شدی.  عاقبت همچون سلیمانی شدی»، «عزاعزاست امروز روز عزاست امروز  رئیس جمهور ما با شهداست امروز» و ... و چشمانی گریان با رئیس جمهورشان وداع کردند.
 
این حضور تاریخی مردم خراسان جنوبی در وداع بارئیس جمهورشان تیری بر چشمان دشمنان است تا بدانند مردم ملت ایران همچنان پای انقلاب و آرمان های انقلاب ایستاده‌اند و می‌گویند "تا کور شود هرآنکه نتواند دید".
 
 
هزاران نفر از مردم عزادار استان خراسان جنوبی با دیدگان اشک‌بار و قلب‌های مملو از آه و حسرت در خیابان‌ها و معابر شهر با رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و نماینده استان در مجلس خبرگان وداع کردند.پیکر مطهر رییس جمهور شهید برای تشییع و خاکسپاری به مشهد مقدس اعزام شد.
 
 
پس از استقبال مسئولان و جمعی از خانواده‌ها‌ی شهدا از پیکر شهید رئیسی و شهید موسوی در فرودگاه بیرجند، پیکر شهدا برای تشییع به میدان جانبازان بیرجند منتقل شد.
 
اکنون پیکر شهدا وارد میدان شده و میان غم و اندوه عزاداران پرشمار مراسم تشییع تا دقایقی ‌دیگر آغاز خواهد شد.
 
 
با این هنوز مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و موسوی در بیرجند آغاز نشده اما خیابان های این شهر مملو از عزادارانی است که برای بدرقه رئیس جمهور شهیدشان به خیابان آمده‌اند.
 
امروز به واقع تمام خراسان جنوبی برای مردی که تعلق خاطر خاصی به استانشان داشت قیام کردند تا ثابت کنند همواره قدردان مسئولان خدوم و زحمتکش هستند و عشق و علاقه خود را به شهدا نشان دادند.
 
 
هواپیمای حامل پیکر آیت الله رئیسی و ۲ تن از همراهان صبح امروز در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، به زمین نشست.
 
مردم خراسان جنوبی در انتظار رئیس جمهور شهید و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری هستند تا ناباورانه و در شوکی بزرگ با خادم الرضا وداع کنند.
 
پیکر آیت الله رئیسی در میان حزن و اندوه مسئولان و مقامات استانی با همراهی شماری از اعضای دولت، شخصیت‌ها و مهمانان کشوری مورد استقبال قرار گرفت و پس از ادای احترام به سمت مسیر تشییع در شهر بیرجند منتقل شد.
 
مراسم تشییع و بدرقه رئیس جمهور شهید از میدان جانبازان بیرجند در جوار بوستان شهدای گمنام آغاز می‌شود و در مسیر بلوار پاسداران تا تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی ادامه می‌یابد.
 
موکب‌های پذیرایی، درمانی و فرهنگی در طول مسیر در حال خدمات رسانی به تشییع کنندگان است.
 
انتهای پیام/