هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403
ساعت 02:56
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 27 فروردين 1403 ساعت 16:50
دوشنبه 27 فروردين 1403 16:47 ساعت
2024-4-15 16:50:54
شناسه خبر : 379246
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: سال گذشته ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ گردشگر خارجی به ایران آمدند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: سال گذشته ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ گردشگر خارجی به ایران آمدند.
گروه اجتماعی - رجانیوز: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: سال گذشته ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ گردشگر خارجی به ایران آمدند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، علی اصغر شالبافیان در نشست هماهنگی خدمات سفر که امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد گفت: ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر گردشگر ورودی به کشور در سال ۱۴۰۲ داشته‌ایم. در سال ۱۴۰۱ این آمار حدود ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بوده که ۵۸ درصد افزایش داشته است. همچنین گردشگران انفرادی بیشتر شده‌اند سیاست وزارتخانه مبتنی بر حمایت از گردشگران است.
 
وی همچنین درباره افزایش عوارض خروج از کشور هم گفت: درخواست ما این هست که اگر عوارضی وضع می‌شود به حوزه تقویت زیرساختهای گردشگری اختصاص پیدا کند در این راستا تصمیماتی گرفته می‌شود.
 
 
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در مجموع آمار اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب بود که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفر مرتبط با اقامت‌های رسمی است.
 
وی ادامه داد: سه هزار و ۵۳۹ شکایت مربوط به نرخ نامه مراکز گردشگری بود که با ۹۲۳ مورد به دلیل گران فروشی برخورد شد و ۲۲ میلیارد ریال عودت داده شد.
 
معاون گردشگری کشور مدیریت پسماند و زباله را یکی از موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی مصوبه مدیریت پسماند و زباله تصویب و از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد و در حال حاضر با همکاری دستگاه‌ها در حال انجام است و باید این موضوع به دلیل اهمیت محیط زیست در طول سال مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/