هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403
ساعت 05:52
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 22 اسفند 1401 ساعت 12:36
دوشنبه 22 اسفند 1401 12:00 ساعت
2023-3-13 12:36:59
شناسه خبر : 365619
 سند ملی سلامت بخش مرحله نخست طرح رایگان شدن بستری بیماران در استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان امروز، دوشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل ستاد وزارت بهداشت رونمایی شد.
سند ملی سلامت بخش مرحله نخست طرح رایگان شدن بستری بیماران در استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان امروز، دوشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل ستاد وزارت بهداشت رونمایی شد.
گروه اجتماعی - رجانیوز: سند ملی سلامت بخش مرحله نخست طرح رایگان شدن بستری بیماران در استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان امروز، دوشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل ستاد وزارت بهداشت رونمایی شد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از ایرنا، سند ملی سلامت بخش مرحله نخست طرح رایگان شدن بستری بیماران در استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان امروز، دوشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل ستاد وزارت بهداشت رونمایی شد.
 
 حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این رونمایی گفت: برنامه پزشکی خانواده کاری است که سالها باقی مانده بود که امسال در دولت سیزدهم اجرای آن محقق شد و در واقع راهی برای ارتقای سلامت مردم است.
 
وی اظهار داشت: پزشکی خانواده انقلابی در حوزه سلامت در کشور و منطقه است این برنامه از شبکه های بهداشتی به عنوان برنامه ای منحصر به فرد شروع شده و در طرح جدید از سال آینده به شهرهای دیگر گسترش می یابد تا عدالت در سلامت را داشته باشیم.
 
فرشیدی ادامه داد: اجرای این برنامه را در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شروع کردیم تا ارتقای پرونده الکترونیک نتایج خوبی داشته باشد، امروز خدمتی در سطح ۲ پزشکی خانواده در استان های بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان را داریم تا از سیستم ارجاع استفاده کنند.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: با توجه به محروم بودن استان‌ها خراسان جنوبی بوشهر و کردستان، خدمات درمانی که در بحث پزشکی خانواده و سیستم ارجاع انجام شود، رایگان خواهدبود و بیمار هزینه ای پرداخت نخواهد کرد.
 
سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز در حاشیه رونمایی از این سند ملی گفت: از ابتدای دی برنامه پزشکی خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شروع شده، در جهت کاهش پرداختی از جیب مردم است امروز سند ملی سلامت بخش رونمایی شد و بصورت پایلوت در این استان‌ها، خدمات درمانی ضروری از سیستم ارجاع بصورت رایگان انجام می شود و فرانشیز از منابع دیگری پرداخت خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: خدمات درمانی زیبایی جزو موارد ضروری نیست و وقتی بیمار در مراکز درمانی بستری شد از طریق سیستم ارجاع هزینه ای نمی دهد و در واقع پرداختی از جیب مردم کاهش می یابد.