هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403
ساعت 03:58
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 29 فروردين 1403 ساعت 09:00
چهارشنبه 29 فروردين 1403 08:54 ساعت
2024-4-17 09:00:04
شناسه خبر : 379368
کاردار سفارت کشورمان در لندن در گفت‌وگو با نشریه گاردین هشدار داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کشاندن پای غرب به جنگ تمام عیار در منطقه، دام پهن کرده است؛ جنگی که به گفته او پیامدهای غیرقابل محاسبه‌ای برای منطقه و جهان در پی خواهد داشت.
کاردار سفارت کشورمان در لندن در گفت‌وگو با نشریه گاردین هشدار داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کشاندن پای غرب به جنگ تمام عیار در منطقه، دام پهن کرده است؛ جنگی که به گفته او پیامدهای غیرقابل محاسبه‌ای برای منطقه و جهان در پی خواهد داشت.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: سید مهدی حسینی متین ادعای نخست وزیر انگلیس را مبنی بر اینکه تهران با عملیات «وعده صادق» مرتکب اشتباه محاسباتی شده است، رد و تصریح کرد: ایران اقدامات خود را بسیار با دقت بررسی کرد و متوجه شد که (نتانیاهو) دام پهن کرده است؛ اما نه برای ایران، بلکه برای کشورهای غربی که توسط رژیم صهیونیستی به یک جنگ تمام عیار در داخل خاورمیانه کشانده شوند، به نحوی که شاید کل جهان قادر به کنترل عواقب آن نباشد.
 
به گزارش رجانیوز، وی هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی با حمله مجدد به ایران «اشتباه دیگری» مرتکب شود، ایران قوی‌تر، شدیدتر و بدون هشدار قبلی پاسخ خواهد داد. وی افزود: «پاسخ به اشتباه بعدی صهیونیست‌ها ۱۲ روز طول نخواهد کشید. به محض اینکه شاهد اقدام رژیم متخاصم باشیم، اقدام می‌کنیم. این اقدام، فوری و بدون اخطار خواهد بود.»
 
حسینی متین در ادامه تاکید کرد که ایران پیش از حمله به سرزمین‌های اشغالی، از مقامات غربی خواسته بود تا از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص محکومیت اسرائیل به دلیل حمله علیه کنسولگری ایران در دمشق حمایت کنند؛ اما دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس این درخواست را نپذیرفت.
 
گفتنی است که وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی اذعان کرد که اگر یک کشور متخاصم، کنسولگری انگلیس را با خاک یکسان کند، با پاسخ قوی لندن روبرو خواهد شد. او برای توجیه این تناقض ادعا کرد که حمله ایران علیه سرزمین‌های اشغالی، فراتر از سطح مورد انتظار بوده است. او بر همین اساس ادعا کرد که اگر حملات موشکی ایران با کمک آمریکا و متحدانش (از جمله انگلیس) رهگیری نمی‌شد هزاران تلفات غیرنظامی بر جای می‌گذاشت.
 
حسینی متین چنین ادعایی را رد و تاکید کرد: «نیروهای ایرانی هیچ مکان پرجمعیتی را برای جلوگیری از تلفات انسانی هدف قرار ندادند و به ساختمان‌ها و مراکز دولتی حمله نکردند. این یک عملیات دفاعی مشروع بود که با هشدارهای قبلی صورت گرفت.»
 
وی خاطر نشان کرد: «اکنون ماموریت انجام شده و این چیزی است که ما علناً اعلام کرده‌ایم.»
 
کاردار سفارت کشورمان برهمین اساس، پاسخ تنبیهی ایران را فرصت خوبی برای کشورهای غربی توصیف کرد تا «نشان دهند که بازیگران منطقی هستند و قرار نیست در دام نتانیاهو و هدف او برای بقاء در قدرت گرفتار شوند»
 
حسینی متین عملیات «وعده صادق» را نمایشی از قدرت نظامی کشورمان در حوزه توانایی‌های دفاعی، موشکی و پهپادی توصیف کرد و گفت که این اقدام برای ایجاد بازدارندگی لازم بود تا هیچ کشوری جرات تهدید امنیت ایران را نداشته باشد. وی تصریح کرد:‌ ایران اکنون یک ابرقدرت منطقه‌ای است.
 
در بخش دیگری از این مصاحبه، کاردار سفارت کشورمان درباره احتمال تشدید تحریم‌ها، اهرم شکست خورده غرب در برابر ایران، مورد پرسش قرار گرفت. وی با اشاره به تاریخ خصمانه مواضع کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که استفاده بیشتر از این اهرم، تاثیری بر اراده کشور نخواهد داشت.
 
درباره طرح غیرقانونی افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی انگلیس هم حسینی متین گفت که این درخواست عمدتا از جناح راست حزب محافظه‌کار مطرح می‌شود. وی با این حال هشدار داد اگر چنین طرحی اجرا شود، ایران پاسخ خواهد داد، زیرا سپاه پاسداران نهاد رسمی نظامی ایران بشمار می‌رود.
 
حسینی متین در پایان توصیه کرد: بهتر است صدای مردم انگلیس را در شش ماه گذشته بشنویم که خواستار آتش بس و پایان دادن به کشتار مردم بیگناه فلسطین در غزه هستند.
 
انتهای پیام/