هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403
ساعت 11:08
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 30 فروردين 1403 ساعت 20:16
پنجشنبه 30 فروردين 1403 20:14 ساعت
2024-4-18 20:16:01
شناسه خبر : 379559
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به ۲ مرحله‌ای بودن بودجه ۱۴۰۳، اجرای بخش اول قانون بودجه امسال از ابتدای سال آغاز شد و بخش دوم نیز مقرر شده حداکثر تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ شود.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به ۲ مرحله‌ای بودن بودجه ۱۴۰۳، اجرای بخش اول قانون بودجه امسال از ابتدای سال آغاز شد و بخش دوم نیز مقرر شده حداکثر تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ شود.
گروه اقتصاد-رجانیوز: داوود منظور امروز -پنجشنبه- در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیئت دولت به استان سمنان انجام شد درباره آخرین وضعیت قانون بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه ۲ مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود ۲۷ اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.
 
به گزارش رجانیوز، وی افزود: دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد. کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.
 
معاون رییس‌جمهور درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری گفت: افتخار همه ما در دولت این است که به بهتر شدن وضعیت معیشت همکاران در دولت و به طور ویژه همه هموطنان کمک کنیم. در ارتباط با حقوق و دستمزد علاوه بر این‌که ۲۰ درصد افزایش در نظر گرفتیم، سایر پرداخت‌ها مانند عائله‌مندی، رفاهیات، پرداخت‌های جانبی و اضافه‌کار نیز رشد خوبی پیدا کرده است.
 
منظور تصریح کرد: تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود. این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند.
 
وی افزود: همانطور که پارسال تلاش کردیم تورم را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم، امسال هم تلاش و برنامه دولت این است که بتوانیم کاهش بیشتری در نرخ تورم داشته باشیم و رضایت مردم را بیشتر تامین کنیم.
 
معاون رییس‌جمهور از در نظر گرفتن ۲۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان گفت: پرداخت‌های بازنشستگان پارسال به طور کامل انجام شد و مطالباتی برای این قشر ایجاد نشد. فقط پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان مانده که معمولا هم این پاداش در سال بعد از بازنشستگی تامین و پرداخت می‌شود.
 
منظور خاطرنشان کرد: ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری برای این امر پیش‌بینی کردیم که پرداخت این پاداش‌ها نیز به مرور آغاز می‌شود.
 
انتهای پیام/