هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403
ساعت 19:06
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 29 فروردين 1403 ساعت 17:28
چهارشنبه 29 فروردين 1403 17:00 ساعت
2024-4-17 17:28:44
شناسه خبر : 379485
زمان کمی تا شروع مسابقات واترپلو قهرمانی جهان باقی مانده و عدم شرکت در آن منجر به پرداخت جریمه می‌شود اما هنوز اردوهای تیم جوانان آغاز نشده است.
زمان کمی تا شروع مسابقات واترپلو قهرمانی جهان باقی مانده و عدم شرکت در آن منجر به پرداخت جریمه می‌شود اما هنوز اردوهای تیم جوانان آغاز نشده است.
گروه ورزش-رجانیوز: واترپلو ایران در سال ۱۴۰۲ با کسب نایب قهرمانی بزرگسالان و جوانان در آسیا عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که برخی از دستاوردها را برای اولین بار در تاریخ ورزشی ایران از آن خود کرد. در سال ۱۴۰۳ تیم جوانان ایران باید برای مسابقات قهرمانی جهان آماده شود و تیم ملی بزرگسالان نیز باز هم برای قهرمانی آسیا سال آینده رقابت کند. مسابقات قهرمانی جوانان جهان اوایل تیر ماه در کشور آرژانتین برگزار می‌شود و با توجه به زمان کمی که تا این رقابت‌ها مانده است، خبری از اردوی این تیم نیست. مسئولان فنی و کارشناسان، دلیل عدم موفقیت تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های آسیایی و شکست از رقیبان قهرمانی آسیا را، اقدام دیرهنگام برای اردوها و تمرینات دانستند که در سال جاری باید این روند اصلاح شود.
 
به گزارش رجانیوز، دانیان خاکبان، رئیس کمیته واترپلو در خصوص این اتفاقات اظهار داشت: اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان جهان، هزینه زیادی بر دوش فدارسیون می‌گذارد زیرا یفر به آرژانیتن و تامین ارز این سفر کار ساده‌ای نیست. از طرف دیگر هزینه اردوها نیز بر دوش فدراسیون است و امیدوارم وزارت ورزش نگاه ویژه ای به واترپلو داشته باشد. حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آرژانتین اجباری است و عدم حضور نیز منجر به پرداخت جریمه می‌شود. دستاوردهایی که واترپلو در سال گذشته کسب کرد نشان داد این رشته پتانسیل زیادی دارد و حیف است تیم جوانان به مسابقات جهانی اعزام نشود.
 
وی ادامه داد: قبل از شروع ماه مبارک رمضان برای ۳۵ نفر از ورزشکاران تیم ملی بزرگسالان اردوی یک ماهه برگزار کردیم و تست‌های اولیه را از ورزشکاران گرفتیم. در طول ماه مبارک نیز برنامه تمرینات بدنسازی را به ورزشکاران دادیم تا آمادگی خودشان را حفظ کنند. برنامه‌ریزی اساسی انجام شده و تنها دغدغه ما در حال حاضر تامین اعتبار مالی است. برنامه‌های و رویدادهای سال گذشته طبق روال انجام شد و لیگ هم به خوبی به اتمام رسید. اگر کمک مالی دیر برسد هم برنامه‌های روتین را آغاز می‌کنیم و کار خودمان را متوقف نخواهیم کرد. محسن رضوانی، رئیس فدارسیون، نیز به دنبال تامین اعتبارات است و باید همه دست به دست هم به بدهیم.
 
محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به لزوم اعزام تیم جوانان به مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: از ابتدای هفته آینده اردوی تیم جوانان را آغاز می‌کنیم اما اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان بستگی به بحث مالی دارد. یا باید از طریق وزارت ورزش مشکل تامین اعتبار را حل کنیم یا منابعی را برای تامین هزینه‌ها پیدا کنیم. اگر نتوانیم تیم را برای قهرمانی جهان اعزام کنیم، مجبور به پرداخت جریمه خواهیم شد که ضرر ما ۲ برابر می‌شود. بلیط هر نفر برای سفر به آرژانتین حدود ۱۵۰ میلیون هزینه می‌خواهد و کل اعزام، عدد قابل توجهی را نیاز دارد.
 
وی ادامه داد: اردوی تیم ملی بزرگسالان نیز از ۲ هفته دیگر آغاز می‌شود. در سال جاری به علت برگزاری المپیک، مسابقات قهرمانی آسیا نخواهیم داشت اما برای اینکه بتوانیم در آینده نتیجه خوبی بگیریم باید از حالا تمرینات و اردوها را آغاز کنیم.
 
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مورد وضعیت تیم ملی شنا نیز خاطر نشان کرد: به جز رشته واترپلو، شناگران را نیز برای مسابقات انتخابی المپیک باید اعزام کنیم. سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان مشغول به تمرین است و برای ۲ شناگر دیگر نیز برای اردوی بلند مدتی در ترکیه در نظر داریم تا زیر نظر مربی خارجی تمرین کنند که آن هم هزینه‌های زیادی دارد. فدراسیون ما با ۳ رشته المپیکی نیازمند نگاه ویژه‌تری است.
 
وی افزود: هنوز بودجه امسال واریز نشده و باید تفاهم‌نامه‌ها را با وزارت ورزش امضا کنیم. در حال حاضر وزارت ورزش به دنبال تامین بودجه برای پرداخت جوایز مدال آوران است و این هم مسئله ساده‌ای نیست.
 
انتهای پیام/


5
پسندیدم