هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403
ساعت 17:03
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 4 بهمن 1400 ساعت 11:32
دوشنبه 4 بهمن 1400 11:30 ساعت
2022-1-24 11:32:24
شناسه خبر : 354856
با پیشرفت علوم و فنون در نتیجه تلاش انسان ها برای ارتقا بیشتر خیلی ها علاقه مند به ادامه تحصل در مقطع کارشناسی هستند ، چرا که مسلما با علم بالاتر و مدرک بالاتر می توان به موقعیت اجتماعی و شغلی بالاتری هم رسید. بسته به گرایش که داوطلب انتخاب می کند آزمون او یا توسط وزارت بهداشت یا سازمان سنجش برگزار میگردد. داوطلبانی که میخواهند وارد این دوره شوند باید ابتدا مقطع کارشناسی خود را به اتمام برسانند.

کارشناسی یا لیسانس دوره‌ای از آموزش عالی است که تحصیل آن به‌طور معمول در مدت چهار سال و حداکثر شش سال انجام می‌شود. کسب مدرک کارشناسی بر حسب رشته به دو صورت پیوسته و ناپیوسته امکان‌پذیر است. در کشور آمریکا به کسانی که این دوره را با موفقیت به پایان برسانند، مدرک کارشناسی، برابر با درجه شناخته شده bachelor's degree اعطا می‌شود و او را لیسانسیه می‌نامند.

 

کارشناسی ناپیوسته

دوره‌ای است که پیش‌نیاز آن، مدرک کاردانی در رشته یا رشته‌های دانشگاهی است. تعداد واحد دوره کارشناسی ناپیوسته بر حسب رشته، بین ۶۵ تا ۷۰ واحد درسی است و مدت تحصیل این دوره به‌طور معمول دو سال و حداکثر سه سال است.

برای آغاز به تحصیل در این دوره، دانشجویان پس از اخذ مدرک دوره­ی کاردانی، در آزمون ورودی کاردانی به کارشناسی شرکت می‌کنند.

هر ساله تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان مقطع کاردانی متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند. داوطلبان مقطع کارشناسی ناپیوسته می توانند هم از طریق کنکور کاردانی به کارشناسی و هم از طریق ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ادامه تحصیل دهند و همان طور که روشن است همچنان رقابت اصلی بر سر رشته های پرطرفدار همچون گروه پزشکی است .

 

کارشناسی پیوسته

دوره‌ای است که پیش‌نیاز آن، مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی است و پذیرفته‌شدگان این دوره بر حسب رشته با گذراندن ۱۳۰ تا ۱۶۰ واحد به اخذ مدرک نائل می‌شوند. طول مدت تحصیل این دوره به‌طور متوسط ۴ سال و سقف مجاز آن ۶ سال تعیین شده است.

برای آغاز به تحصیل در دورهٔ کارشناسی پیوسته، نیاز به تکمیل دوره پیش‌دانشگاهی و پذیرش از طریق قبولی در آزمون سراسری است. پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی انجام می‌گیرد.

 

تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

برای ورود به مقطع کارشناسی پیوسته باید حداقل دارای مدرک پیش‌دانشگاهی باشید؛ البته مدارک دانشگاهی بالاتر نیز موردپذیرش است. مثلاً شما می‌توانید از کاردانش بدون گذراندن پیش‌دانشگاهی وارد دانشگاه شده و کاردانی پیوسته بگیرید. در این حالت شما با اینکه پیش‌دانشگاهی را طی نکرده‌اید ولی چون دارای مدرک کاردانی هستید می‌توانید برای کارشناسی پیوسته ثبت‌نام کنید (البته داوطلبان مرد باید به قوانین سربازی هم توجه کنند.)

برای ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته حداقل مدرک کاردانی موردنیاز است. مدرک کاردانی شما می‌تواند به‌صورت پیوسته و ناپیوسته باشد و تفاوتی نمی‌کند.

علاوه بر حداقل مدرک موردنیاز، تفاوت دیگر کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در طول مدت تحصیل است. کارشناسی پیوسته معمولاً ۴ سال و کارشناسی ناپیوسته معمولاً ۲ سال به طول می‌انجامد و تعداد واحدهای این دو به همین تناسب با یکدیگر متفاوت‌اند.

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی (چه پیوسته و چه ناپیوسته) در صورت تمایل می‌توانند در مقطع تحصیلی بعدی که کارشناسی ارشد است ادامه تحصیل دهند. به‌عبارت‌دیگر کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ازنظر اعتبار و ارزش هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و کاملاً یکسان‌اند.

 

چرا امروزه ادامه تحصیل در دانشگاه اهمیت ویژه ای پیدا کرده است؟

یکی از مسائلی که با پیشرفت علم و تکنولوژی حائز اهمیت شده ادامه تحصیل در دانشگاه می باشد. حرفه ای شدن مشاغل گوناگون باعث شده تا نیاز به تحصیلات آکادمیک و تخصصی در دانشگاه ها از ارزش بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شود. علاوه بر این دانشگاه محلی برای تبادل دانش روز است و یکی از مهمترین مسیرها برای کسب شغل و درآمد و به تبع آن بالا بردن منزلت و جایگاه اجتماعی می باشد.

امروزه دانشگاه مملو از افرادی است که با انگیزه و یا بدون انگیزه در آن مشغول به تحصیل هستند. داشتن علاقه و استعداد در هر رشته تحصیلی موفقیت افراد در سال های آتی زندگی را رقم می زند. بنابراین بهتر است هوشمندانه و با دیدی باز این انتخاب را که بدون شک یکی از تاثیرگذارترین و اساسی ترین انتخاب های زندگی است را انجام دهیم.

همچنین رسیدن به رویاهایی که فرد پیش از تحصیل در دانشگاه آنها را برای خود ترسیم می کند؛ باعث شده افراد جهت دریافت مدرک تحصیلی به اقدامات غیر منتظره ای همچون خرید مدرک دانشگاهی روی بیاورند. راه های بسیار زیادی برای رسیدن به دانشگاه وجود دارد اما یافتن راهی که افراد را به مقصد دلخواه هدایت کند کمی پیچیده است و ممکن است زمان بیشتری از آنها بگیرد. این زمانبر بودن به دلیل نقص اطلاعات افراد عادی در مورد محلی است که می خواهند در آن به تحصیل بپردازند.

برای این که این فرآیند طولانی و خسته کننده نشود بهتر است به شکل آکادمیک و تخصصی به مقوله ادامه تحصیل نگاه کرد و از مشاوره اهل فن بهره مند شد. مشاورین حاضر در موسسات مشاوره تحصیلی بهترین راه برای دستیابی به رویاهای تحصیلی افراد را پیش روی آنها می گذارند.

 

مشاوره تحصیلی کاردانی به کارشناسی

مشاوره تحصیلی کاردانی به کارشناسی

یکی مدل از مشاوره تحصیلی دانشگاهی، مربوط به مسائل کاردانی به کارشناسی می شود. از آنجایی که در گذشته مقطع کاردانی به کارشناسی همه دانشگاه ها کنکور داشت، لذا مشاوره تحصیلی دانشگاهی بیشتر روی قسمت کنکوری این مقطع تمرکز داشت.

اما امروز بجز دانشگاه های فنی و حرفه ای که آزمون دارند، هیچ کدام از دیگر دانشگاه ها برای مقطع کاردانی به کارشناسی آزمونی برگزار نمی کنند. از این رو برای این مقطع بیشتر به مشاوره تحصیلی انتخاب رشته و توضیحات در مورد شرایط و رشته های هر دانشگاه از طریق مشاوره های مختلف از جمله مشاوره تحصیلی تلفنی پرداخته می شود.

در همین راستا مشاوره تحصیلی دانش گذاران راهکار هایی ارائه می دهد. می دانید بدون هیچ مشکلی می توانید تغییر رشته دهید؟ حتی بدون توجه به معدل و حتی رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود!

مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز دانش گذاران در انتخاب دانشگاه شما را یاری می کند همانطور که گفتیم امروزه مهمترین قسمت مشاوره تحصیلی دانشگاهی برای کاردانی به کارشناسی مشاوره تحصیلی انتخاب رشته است.

در خصوص اعتبار دانشگاه ها، نحوه پذیرش کردن هر کدام، رشته هایی که هر دانشگاه ارائه می دهد، آینده شغلی هر رشته، واحد های هر رشته، شهریه دانشگاه های مختلف در مقطع کارشناسی نا پیوسته، نحوه درخواست میهمان شدن و یا انتقالی گرفتن و مسائل دیگر، می توانید از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

حتی می توانید شرایط خود را برای مشاوران ما شرح دهید و با در نظر گرفتن شرایط شما، مشاوره تحصیلی دانش گذاران بهترین راه ممکن را پیش روی شما قرار می دهد.

 

برنامه ریزی درسی

مشاوره تحصیلی کنکور کاردانی به کارشناسی

شاید خیلی از خانواده ها و داوطلبان ندانند که کنکور کارشناسی به دو صورت پیوسته و غیر پیوسته برگزار می شود. در کارشناسی پیوسته، داوطلبان پس از کسب رتبه در کنکور، انتخاب رشته کرده و مستقیما وارد رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی می‌ شوند. به طور معمول مدت تحصیل کارشناسی بین چهار تا شش سال می‌ باشد. در کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی)، دانشجویان پس از اخذ مدرک کاردانی، مجددا برای کنکور کارشناسی شرکت می‌ نمایند و پس از کسب رتبه و انتخاب رشته وارد مقطع کارشناسی می‌ شوند. تنها تفاوت کارشناسی ناپیوسته با کارشناسی پیوسته در این است که دانشجویان کارشناسی ناپیوسته، بایستی پس از دریافت مدرک کاردانی مجددا در کنکور شرکت نمایند.

 

برنامه ریزی کاردانی به کارشناسی

برنامه ریزی کاردانی به کارشناسی برای موفقیت داوطلبان کنکور کارشناسی ناپیوسته لازم است و افرادی که با برنامه ریزی برای کنکور مطالعه می کنند مسلما نتیجه بهتری نسبت به افراد بی برنامه کسب می کنند.

برای کنکور کارشناسی ناپیوسته داوطلبان می توانند همان رشته دوره کاردانی خود را انتخاب کنند و یا می توانند در کنکور رشته دیگری ثبت نام کنند.

به عنوان مثال داوطلبان کنکور کارشناسی ناپیوسته که دوره کاردانی خود را در رشته انیمیشن گذرانده اند می توانند برای کنکور کارشناسی ناپیوسته رشته نقاشی را انتخاب کنند.

افرادی که برای کنکور کاردانی به کارشناسی تغییر رشته می دهند نباید نگران باشد!

شما فقط باید تلاش خود را بیشتر کنید و با امید و پشتکار فراوان برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

این افراد با مراجعه به مشاوران تحصیلی می توانند راه و روش مطالعه برای کنکور را یاد بگیرند و با تمرکز و دقت منابع کنکور را مطالعه کنند و با برنامه ریزی کاردانی به کارشناسی حتما در کنکور کاردانی به کارشناسی موفق خواهند شد.

برای این که در کنکور کاردانی به کارشناسی موفق شوید، تغییر رشته دادن یا ندادن شما مهم نیست، شما باید با برنامه ریزی پیش بروید تا در رشته مد نظر خود قبول شوید.

مطالعه منابع به صورت دقیق و کامل به شما کمک می کند بهترین نتیجه را در کنکور کاردانی به کارشناسی کسب کنید.

اگر شما داوطلب کنکور کاردانی به کارشناسی هستید و می خواهید برنامه ریزی کاردانی به کارشناسی را دریافت کنید و برای مطالعه منابع کنکور نیاز به برنامه و راهنمایی دارید، با مشاوران تحصیلی دانش گذاران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کرده و به شما کمک کنند بهترین نتیجه را در کنکور کسب کنید.