هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 15 ارديبهشت 1403
ساعت 07:10
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 2 ارديبهشت 1403 ساعت 16:56
يكشنبه 2 ارديبهشت 1403 15:48 ساعت
2024-4-21 16:56:48
شناسه خبر : 379843
 استاد اقتصاد دانشگاه سمنان مرحوم پرویز داوودی در گسترش و راه‌اندازی اقتصاد اسلامی تلاش وافری انجام داد، گفت: دکتر داوودی به دلیل تبحری که در حوزه اقتصاد داشت مورد وثوق همه گروه‌ها و جناح‌ها بود و وی در اخلاق و علم برجسته بود.
استاد اقتصاد دانشگاه سمنان مرحوم پرویز داوودی در گسترش و راه‌اندازی اقتصاد اسلامی تلاش وافری انجام داد، گفت: دکتر داوودی به دلیل تبحری که در حوزه اقتصاد داشت مورد وثوق همه گروه‌ها و جناح‌ها بود و وی در اخلاق و علم برجسته بود.
گروه اقتصاد-رجانیوز: «رحمان سعادت» در گفت‌وگویی درباره مرحوم «پرویز داوودی» استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، اظهار داشت: وی چند ویژگی خوب در کنار یکدیگر داشت. بنده شاگرد ایشان نبودم، اما معلم و مدرس خوبی در دانشگاه بودند و به‌ویژه در اقتصاد خرد و اسلامی از اساتید بنام این دوره از نظر علمی و اخلاقی بودند.
 
به گزارش رجانیوز، این استاد دانشگاه تاکید کرد: مرحوم داوودی در کنار معلمی و کار علمی، یک مدیر با سابقه اجرایی در سمت معاون رییس جمهور بودند که این نشان می‌دهد نه در حوزه دانشگاهی، بلکه در حوزه اجرایی نیز موفق بود. تقریبا همه کارگزاران جمهوری اسلامی در جناح‌های مختلف احترام ویژه‌ای برای وی قائل بودند که این ناشی از فرهیختگی، ادب و کارکشتگی وی بود. همه کارگزاران کشور به نحوی می‌خواستند از تجربیات دکتر داوودی استفاده کنند.
 
وی گفت: درست است که دکتر داوودی بیشتر در جناح راست فعالیت داشت، اما به دلیل همان ویژگی‌هایی که گفتم مورد وثوق همه گروها و جناح‌ها بود که همین مساله وی را برجسته می‌کرد.
 
سعادت تصریح‌کرد: مرحوم داوودی در حوزه اقتصاد اسلامی تبحر خاصی داشت و زمانی که داور، راهنما یا مشاور پایان‌نامه‌های دکتری بود، نسبت به مسائل اقتصاد اسلامی تاکید داشت و تا جایی که می‌دانم علاقه‌مند بود اقتصاد کشور را به اقتصاد اسلامی حرکت دهد و بتواند الگوی جدیدی از اقتصاد اسلامی را به نمایش بگذارد. این جزو اهداف وی بود.
 
وی گفت: دکتر داوودی در گسترش و راه‌اندازی اقتصاد اسلامی تلاش وافری انجام داد که خدمات، آثار و کارهای ایشان را ماندگار کرده است. من و تمام کسانی که اقتصاد خوانده‌ایم، این فرصت را داریم که با مراجعه به رفتار و آثار وی راه او را در جهت تعالی کشور ادامه بدهیم.
 
استاد اقتصاد دانشگاه سمنان تاکید کرد: دکتر داوودی الگوی خوبی برای نسل ما بود و کمتر استاد، کارگزار و مدیری پیدا می‌شود که بعد از اتمام دوره مدیریت یا تدریس دانشگاهی در اذهان ماندگار باشد، اما دکتر داوودی چنین شخصی بود و همه از او به نیکی یاد می کردند.
 
انتهای پیام/