هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 14 ارديبهشت 1403
ساعت 15:26
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 2 ارديبهشت 1403 ساعت 16:47
يكشنبه 2 ارديبهشت 1403 15:48 ساعت
2024-4-21 16:47:12
شناسه خبر : 379836
میزان پرشدگی سدهای کشور در هفته منتهی به پایان نخستین روز هشتمین ماه از سال آبی جاری ( یکم اردیبهشت) با رشد ۲ درصدی نسبت به هفته منتهی ۲۵ فروردین‌ماه به ۶۲ درصد رسید.
میزان پرشدگی سدهای کشور در هفته منتهی به پایان نخستین روز هشتمین ماه از سال آبی جاری ( یکم اردیبهشت) با رشد ۲ درصدی نسبت به هفته منتهی ۲۵ فروردین‌ماه به ۶۲ درصد رسید.
گروه اقتصاد-رجانیوز: فروردین‌ماه امسال بارش‌های خوبی در برخی مناطق کشور داشته‌ایم و برخی مواقع بارش‌ها موجب بروز سیل شد؛ همین امر سبب بهبود وضعیت پرشدگی حجم سدها شد.
 
به گزارش رجانیوز، همچنین بارش‌های اخیر منطقه بلوچستان به گفته عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب موجب بهبود وضعیت سدهای این منطقه شد.
 
اکنون و بر اساس آمار تازه منتشر شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور میزان پرشدگی سدها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا اول اردیبهشت‌ماه ۶۲ درصد شد که این رقم در پایان روز ۲۵ فروردین ماه ۶۰ درصد بود.
 
موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا اول اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته تقریباً برابر شد.
 
بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا اول اردیبهشت‌ماه ۳۱ میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب آب در سدها موجود است.
 
سال گذشته و در همین بازه زمانی ۳۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب آب در سدها بوده است.
 
مجموع آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا اول اردیبهشت در حالی به رقم ۲۵ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در سال آبی گذشته ۲۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیونم مترمکعب بوده که ۹ درصد کاهش دارد.
 
بر اساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا اول اردیبهشت‌ماه ۱۵ میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده است.
 
سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در مجموع ۱۵ میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده است.
 
انتهای پیام/