هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 14 ارديبهشت 1403
ساعت 04:23
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 1 ارديبهشت 1403 ساعت 16:13
شنبه 1 ارديبهشت 1403 16:08 ساعت
2024-4-20 16:13:33
شناسه خبر : 379752
مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه تهران گفت: رژیم صهیونیستی هیبت و به عبارتی قدرت بازدارندگی خودش را از دست داده و دیگر نمی‌تواند مانند قبل در منطقه خط و نشان بکشد و خودش را مصون از حمله‌ بداند.
مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه تهران گفت: رژیم صهیونیستی هیبت و به عبارتی قدرت بازدارندگی خودش را از دست داده و دیگر نمی‌تواند مانند قبل در منطقه خط و نشان بکشد و خودش را مصون از حمله‌ بداند.
گروه سیاست-رجانیوز: «علی ربانی‌زاده» با اشاره به پاسخ کوبنده موشکی و پهپادی ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با بیان اینکه نهادن نام وعده صادق، حقیقتا برازنده این عملیات مقتدرانه و عزتمندانه بود، گفت: این عملیات موشکی بزرگ، از چند جهت برای ما حائز اهمیت بود.
 
به گزارش رجانیوز، مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه تهران اضافه کرد: به واسطه بزرگی این عملیات و اهداف آن، هیبت پوشالی و کاذب رژیم صهیونیستی که یک بخشی از آن در عملیات طوفان‌الاقصی مخدوش شده بود، به کلی از بین رفت. امروز رژیم صهیونیستی هیبت و به عبارتی قدرت بازدارندگی خودش را از دست داده و دیگر نمی‌تواند مانند قبل در منطقه خط و نشان بکشد و خودش را مصون از حمله‌ای بداند.
 
وی ادامه داد: این اتفاق هم بر روی افکار مردم و سردمداران کشورهای منطقه و هم بر روی افکار مردم کشورهای غاصب سرزمین فلسطین تاثیرگذار است. تاثیر آن بر افکار مردم منطقه این است که دیگر آن ترس و آن هیمنه‌ای که رژیم صهیونیستی از خودش ایجاد کرده بود در چشم مردم از بین رفت و توجه آنها احتمالا از این به بعد بیشتر معطوف به جمهوری اسلامی خواهد شد. در افکار صهیونیست‌ها نیز آن اقتدار پوشالی که به آن افتخار می‌کردند و پشتوانه‌ای که به آنها اجازه میداد برای منطقه خط و نشان بکشند، از دست رفت.
 
ربانی‌زاده تصریح کرد: همچنین این عملیات اولین تهاجمی بود که مستقیم از خاک ایران به رژیم اشغالگر صورت می‌گرفت؛ به عبارتی، تا پیش از این اگر عملیاتی هم بر ضد رژیم صهیونیستی صورت می‌گرفت از خاک سوریه، لبنان یا فلسطین بود. ولی در این عملیات جمهوری اسلامی برای اولین بار از خاک خودش، علیه غاصبین فلسطین تحرک و تهاجم نظامی صورت داد. این اتفاق بزرگ، چند دستاورد را به همراه داشت؛ یکی اینکه جمهوری اسلامی این خط قرمزی که از خاک خودش پهباد و موشک روانه رژیم کند، برای اولین بار رد کرد و قدم بسیار بزرگی به سمت هدف حقیقی یعنی محو اسرائیل برداشت.
 
مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه تهران دیگر دستاورد عملیات وعده صادق را نشان دادن قدرت تهاجمی جمهوری اسلامی ایران به مردم دنیا عنوان کرد و گفت: می‌توان گفت پیش از این نیز قدرت بازدارندگی ایران دیده می‌شد ولی بعد از این عملیات، قدرت تهاجمی و بدون ترس جمهوری اسلامی بر همه مردم و سردمداران کشورهای دنیا آشکار شد.
 
وی اظهار کرد: از دستاوردهای دیگر عملیات وعده صادق این بود که مردم کشورمان عزت و اقتدار جمهوری اسلامی رو به چشم خود دیدند؛ یعنی شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خودشان اجازه بدهند که علیه رژیم صهیونیستی که حامیانی چون آمریکا و انگلیس را دارد، عملیات موشکی با این حجم و بزرگی را صورت دهد. این اتفاق قطعا و حتما بر روی افکار مردم و اقتدار ملی تاثیر گذار است و ملت ایران را بیش از این به نظام جمهوری اسلامی ایران و آینده اسلام و فلسطین امیدوار می‌کند.
 
ربانی‌زاده خاطرنشان کرد: قطعا بعد از این عملیات بزرگ موشکی، کشورهایی که هم‌عهد با جمهوری اسلامی ایران برای محو غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می‌کنند، قوت قلب خواهند گرفت و از این به بعد حرکت ما به سمت این هدف متعالی با شتاب بیشتری صورت خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/