هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403
ساعت 06:40
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 31 فروردين 1403 ساعت 18:15
جمعه 31 فروردين 1403 17:59 ساعت
2024-4-19 18:15:36
شناسه خبر : 379685
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:عملیات وعده صادق نتیجه امداد الهی، وحدت میدان و دیپلماسی بود و هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها را فروریخت.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:عملیات وعده صادق نتیجه امداد الهی، وحدت میدان و دیپلماسی بود و هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها را فروریخت.
گروه سیاست-رجانیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: ۲۱ ماه مبارک رمضان و مصادف با ۱۳ نوروز کنسولگری ما که به منزله خاک ماست مورد حمله مستقیم رژیم غاصب صهیونیستی با هواپیمای اف_۳۵ قرار گرفت ، این هواپیما مدرن بوده و از فاصله ۷۰ کیلومتری می تواند هدفی را مورد هجمه قرار دهد ، سردار زاهدی و یاران ایشان در این اقدام جنایت کارانه اسرائیل به شهادت رسیدند.
 
به گزارش رجانیوز، وی اظهار کرد: سه ساعت بعد از این حمله شورای عالی امنیت ملی تشکیل و بعد از بررسی نتیجه آن این شد که باید پاسخ قاطع به اسرائیل داده شود.
 
امام جمعه کاشان بیان کرد: وقتی خبر جلسه شورای عالی امنیت ملی ما منتشر شد کشورهای اروپایی و آمریکا تحرکات خود را شروع کردند، پیام نخست آنها این بود که به اسرائیل پاسخ ندهید هرچه بخواهید به شما می دهیم و در کنارش آمریکایی ها گفتند اگر حمله کنید خطر حمله ما به شما وجود دارد و پاسخ جمهوری اسلامی این بود که قطعا به جنایت رژیم غاصب صهیونیستی پاسخ می دهیم و اگر آمریکا هم دخالت کند پاسخ او را هم می دهیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:با وحدتی که بین میدان و دیپلماسی ما بود دستگاه وزارت امور خارجه از طریق روسیه،چین و الجزایر از شورای امنیت درخواست تشکیل جلسه کرد چراکه در ماده ۵۱ منشور ملل متحد آمده اگر خاک یا کنسولگری کشوری مورد تهاجم قرا گیرد دفاع مشروع حق طبیعی آن کشور است،به شرطی که به شورای امنیت اطلاع دهد اما آن جلسه با کارشکنی آمریکا،فرانسه و آلمان مواجه شد و بیانیه محکومیت علیه رژیم غاصب صهیونیستی صادر نکردند،همه سفرای جمهوری اسلامی توجیه شدند که به دنیا اعلام کنند ایران حق مشروع برای دفاع از خود را دارد.
 
امام جمعه کاشان بیان کرد:وقتی جهان قاطعیت جمهوری اسلامی را مشاهده کرد اروپا و آمریکا به جمهوری اسلامی پیام دادند اگر برای حمله به اسرائیل قاطع هستید درخواست ما این است که خودتان مستقیم از کشورتان پاسخ ندهید چراکه این موضوع فتح باب نشود و به گروه های نیابتی بگویید پاسخ دهند اما جمهوری اسلامی قاطعانه اعلام کرد از داخل خاک خود رژیم غاصب صهیونیستی را تنبیه می کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:وزارت امور خارجه کشورمان شب عید فطر همه سفیران منطقه را احضار و به آنها اعلام کرد اگر از خاک شما آمریکایی ها استفاده کنند خاک شما را مورد هجمه قرار می دهیم.
 
وی افزود:آقای کامرون وزیر انگلیسی بعد از پاسخ مشروع جمهوری اسلامی به جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، با مسوولان کشور ما تماس می گیرد و مدعی می شود من تا صبح نخوابیده ام چون ایران با ۳۰۰ موشک پاسخ اسرائیل را داده و مسوولان ما هم در جواب به وی گفتند ۶ ماه است غزه زیر موشک باران اروپایی ها و آمریکایی هاست،این عزت از ثمرات اتحاد میدان و دیپلماسی است.
 
وی اظهار کرد:روز عید سعید فطر رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلان کردند که این رژیم خبیث اشتباهی کرده و باید تنبیه شود و بعد از پیام معظم له آمریکایی ها و اروپایی ها درخواست کردند اگر قصد پاسخ دارید خیلی سخت نباشد، جمهوری اسلامی اعلان کرد که پاسخ ما به رژیم غاصب صهیونیستی بازدارنده خواهد بود.
 
امام جمعه کاشان بیان کرد: آمریکا و غرب همه توان نظامی و دفاعی خود را بکارگرفتند و با ۷۰۰ پهباد شناساییف منطقه را زیرنظر داشتند و ۱۰۰ هواپیمای ناتو آمریکا و اروپا در فضای منطقه حضور داشتند، ۶ لایه دفاعی و پدافندی برای مقابله با پهبادهای ما ایجاد کردند، با لطف خدای متعال با دست عنایت امام عصر پهباد های کندسرعت ما بکارگیری شد ، موشک هایی که قدیمی بود استفاده شد اما آمریکا در آن شب سه و نیم میلیارد دلار موشک پدافندی زد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:ایران در جنگش غیرت دارد چراکه در این ۱۲ روز با شهروندان اسرائیلی مصاحبه کردند و از آنها سوال شد شما نمی ترسید که ایران به شما حمله کند و پاسخ اسرائیلی ها این بود که ایران نتیانیاهو نیست و در جنگش هم مروت و جوانمردی دارد.
 
وی افزود:یکی از مهمترین مراکز نظامی اسرائیل و مرکز اطلاعاتی جولان مورد هدف قرار گرفت،غرب همه توان دفاعی اش را بکار گرفت اما جمهوری اسلامی تنها از بخشی از توانش استفاده کرد،تقویت روحیه جبهه مقاومت از ثمرات عملیات وعده صادق است و در داخل کشور هم وحدتی بین همه نیروها ایجاد شد، تقاضا دارم شیرینی این عمیات تلخ نشود و هرچه می توانیم وحدت خود را تقویت کنیم.
 
وی اظهار کرد:بزرگداشت سعدی از مناسبت های هفته است،رهبر معظم انقلاب اسلامی در آبان سال ۱۳۶۳ به کنگره بزرگداشت سعدی فرمودند بی شک سعدی یکی از پایه های بنای استوار ادب فارسی و محصول شعر و نثر و تشکیل دهنده برازنده ترین اندام های پیکره شکوهمند فرهنگ کنونی ماست.
 
وی تصریح کرد:معظم له در شهریور ماه سال ۱۳۸۷ در دیدار با شاعران فرمودند سعدی در قله شعر اخلاقی،نصیحت و پند است و در سال ۱۳۹۲ فرمودند حکمت و اندیشه در سراسر اشعار سعدی گسترده است و در سال ۱۴۰۲ فرمودند شعر یک رسانه تاثیرگذار و ماندگار است و کتاب سعدی مملو از حقایق و معارف است.
 
امام جمعه کاشان بیان کرد:بوستان سعدی ۱۰ باب دارد که شامل باب عدل و تدبیر،احسان،عشق،تواضع،رضا،قناعت،تربیت،شکر،توبه و مناجات است،و این بیت :تواضع سر رفعت افرازدت،تکبر به خاک اندر اندازدت»از باب تواضع است و شعر«تو با خلق سهلی کن ای نیک بخت،که فردا نگیرد خدا بر تو سخت» از باب احسان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:شعر «سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی،عشق محمد بس است و آل محمد» از باب عشق کتاب بوستان است.
 
وی افزود: تولد شهید ابراهیم هادی آن مرد عارف به روز شهدای ورزشکار نامگذاری شده ما پنج هزار شهید ورزشکار داریم که یکصد نفر شهدای مدافع حرم هستند.
 
وی اظهار کرد:تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مناسبت های هفته است،صدام وقتی به کشور ما حمله کرد به دنبال گرفتن خاک،نابودی جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب اسلامی بود و حضرت امام خمینی(ره) برای مقابله با این تحرکات که انقلاب حفظ شود سپاه را تاسیس کردند و سپاه عظمت بسیاری دارد.
 
امام جمعه کاشان بیان کرد:شهادت سپهبد قرنی از مناسبت های هفته است،آقای قرنی در سال ۱۳۳۶ درجه سرلشکری گرفت و انسان مومنی بود،سال ۱۳۳۷ کودتایی درون ارتش علیه شاه طراحی می کند و به زندان می افتد،با آیات طالقانی و میلانی مانوس بود و در سال ۱۳۴۲ دوباره دستگیر شد و وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید با حکم امام راحل(ره) در سال ۱۳۵۷ ربییس ستاد مشترک ارتش شد و نقش بارزی در خواباندن شورش های کردستان،گنبد و شمال کشور داشت اما حزب حاکم وقت که دولت موقت را داشت ایشان را در هفت فروردین برکنار کرد و در تاریخ سوم اردیبهشت گروه فرقان ایشان را به شهادت رساندند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:بزرگداشت شیخ بهایی به عنوان روز معمار بیان شده و ایشان متولد سال ۹۵۳ قمری در بعلبک لبنان است و در سال ۱۰۳۱ قمری رحلت کرد،وی از نوادگان یار حضرت علی(ع) حارس حمدانی است و در ۱۳ سالگی با پدرش به دعوت شیخ الاسلام در دوت صفوی ه ایران می آید.
 
وی افزود:شیخ بهایی ۳۰ سال از عمرش را در قزوین که پایتخت وقت کشور بود گذراند ،وی داماد شیخ الاسلام صفوی شد و با رحلت او خودش از ۵۳ سالگی تا ۷۵ سالگی مقام شیخ الاسلامی یعنی عالی ترین مقام روحانی در ایران را عهده دار می شود.
 
وی اظهار کرد:شیخ بهایی شاگردان برجسته ای را تربیت می کند،ملاصدار،علامه فیض،،محمدتقی مجلسی ازجمله شاگردان ایشان هستند.
 
امام جمعه کاشان بیان کرد:معماری شیخ بهایی زبانزد است،گنبد مسجد امام اصفهان،طراحی صحن نجف و مشهدالرضا(ع)،تقسیم آب زاینده رود به هفت ناحیه و منارجنبان ازجمله خدمات عمرانی ایشان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:شهادت حضرت حمزه سیداشهدا(ع) از مناسبت های هفته است که در زیارتنامه ایشان آمده که شما از کسانی هستید که خدا امر کرده و رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند پیامبر(ص) تاکید داشتند که حمکزه سیدالشهدا الگو شود.
 
وی افزود:شجاعت بی نظیر از ویژگی های حضرت حمزه(ع) است ک هبه عنوان شیرخدا مطرح شدند،ارتحال حضرت عبداالعظیم حسنی(ع) که در کامل الزیارات آمده اگر قبر حضرت عبدالعظیم را زیارت کردی به مثابه زیارت حضرت امام حسین(ع) است.
 
وی اظهار کرد:حادثه طبس از مناسبت های هفته است و آمریکایی ها از همان تاریخ فهمیدند که یک دست غیبی در ایران حاکم است،وقتی از وزیر دفاع آمریکا سوال شد چطور عملیات پنجه عقاب شما با نیروی دلتا شکست خورد پاسخ داد رهبر ایران در جماران با هر حرکت دستش یک هواپیمای ما را ساقط کرد.
 
امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش افزود: حضرت علی (ع) در حکمت ۴۷ نهج البلاغه می فرمایند،عفت یک شخص به اندازه غیرتش است،در جلد چهار صفحه ۲۴۶شرح مغنیه در بیان این حکمت آمده که عفت یعنی پاکی یک انسان در دست،زبان،شکم و بطن و در دامن است ولی به قرینه پایان حدیث که غیرت را طرح کرده بحث پاکدامنی مطرح است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:مغنیه مرد غیور را کسی می داند که حاضر نیست غیر در همسر او شراکت کند،ابن میثم می گوید غیرت یعنی نفرت طبیعی که انسان دارد از اینکه کسی در محبوبش شریک شود،مرحوم خوئی می گوید این نفرت انسان در امر محبوب می تواند وطن انسان باشد و غیرت نسبت به وظیفه شرعی و احکام و حریم شخصی باشد.
 
وی افزود:حضرت علی(ع) می فرمایند اگر کسی غیرت داشته باشد که دیگران در محبوب او شریک نشوند خودش هم عفیف شده و به ناموس دیگران نگاه سوء نخواهد داشت.
 
وی افزود:اگر کسی حاضر شود که چشم های آلوده به ناموسش نگاه بکنند خود این فرد نسبت به دیگران عفتش کم است.
 
انتهای پیام/