هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403
ساعت 04:11
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 31 فروردين 1403 ساعت 15:34
جمعه 31 فروردين 1403 15:24 ساعت
2024-4-19 15:34:39
شناسه خبر : 379654
 رئیس فدارسیون اسکواش با اشاره به مشکلات اقتصادی درباره اعزام‌های ورزشکاران اسکواش گفت: در ۲ ماه آینده، فدراسیون بالای ۷۰ نفر را اعزام خواهد کرد و این مسئله بار مالی زیادی را به گردن فدراسیون خواهد داشت و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور فدراسیون همه تلاش خود را برای تامین هزینه‌ها انجام می‌دهد.
رئیس فدارسیون اسکواش با اشاره به مشکلات اقتصادی درباره اعزام‌های ورزشکاران اسکواش گفت: در ۲ ماه آینده، فدراسیون بالای ۷۰ نفر را اعزام خواهد کرد و این مسئله بار مالی زیادی را به گردن فدراسیون خواهد داشت و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور فدراسیون همه تلاش خود را برای تامین هزینه‌ها انجام می‌دهد.

گروه ورزش-رجانیوز: امیر عزیزی‌پور در خصوص برنامه‌ها و روند پیش روی فدراسیون اظهار داشت: تقویم فدراسیون نهایی شده است؛ در اول اردیبهشت اعزام به مسابقات قطر جونیور و در اواسط خرداد اعزام تیم بزرگسالان به قهرمانی آسیا چین و به فاصله ۱۰ روز نیز مسابقات قهرمانی رده‌های سنی را در پاکستان خواهیم داشت. در ۲ ماه آینده، فدراسیون بالای ۷۰ نفر را اعزام خواهد کرد و این مسئله بار مالی زیادی را به گردن فدراسیون خواهد داشت. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور فدراسیون همه تلاش خود را برای تامین هزینه‌ها انجام می‌دهد و بر خلاف بعضی‌ها که به سادگی از اعزام‌ها کناره‌گیری می‌کنند، ما این موضوع را رسالت خودمان می‌دانیم و از آن دست نمی‌کشیم.

 

به گزارش رجانیوز، وی با اشاره به آماده‌سازی ورزشکاران رقیب از اعزام به مسابقات عنوان کرد: اعزام یک مسئله است و مراحل آماده‌سازی هم مسئله‌ای دیگر. اردوی اعزام به قطر جونیور در حال برگزاری است و اردوی تیم‌های رده‌های سنی و تیم ملی بزرگسالان نیز در دستور کار است که این‌ها نیز به جز بحث مالی، سختی‌های خاصی دارد. به جز این‌ها ۴ مسابقه در بخش ‌آقایان و ۴ مسابقه در بخش بانوان در سال جاری برنامه‌ریزی شده است که در حال تلاش هستیم همه این مسابقات دارای رنکینگ باشد و برای یک مسابقه نیز موفق بودیم. به دنبال این هستیم که ورزشکاران کسب رنکینگ کنند و در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان نیز از این مسئله استفاده کنیم.

 

رئیس فدارسیون اسکواش برخی اهداف فدراسیون را اینطور تشریح کرد: هدف ما مسابقات قهرمانی آسیا چهار سال آینده و کسب سهمیه المپیک است. از طرف دیگر به دنبال عقد تفاهم‌نامه‌هایی در کشورهای مختلف هستیم که رفت‌وآمدهای زیادی با کشورها داشته باشیم و در مسابقات هم دیگر شرکت کنیم تا در مسابقات داخلی نیز ورزشکاران خارجی خوبی حاضر شوند.

 

وی ادامه داد: نگاه ویژه فدراسیون به استعدادیابی و کودکان است که هم بتوانیم در گسترش این رشته نتیجه خوبی را داشته باشیم و هم استعدادهای خوبی را از کودکی کشف و به چرخه قهرمانی وارد کنیم. بخش پیشکسوتان را نیز فراموش نکردیم و خودمان را موظف کردیم که هر فصل برای این قشر مسابقه‌ای را داشته باشیم تا همه خانواده اسکواش دور هم جمع شوند.

 

عزیزی‌پور با تاکید بر اهمیت استعدادیابی گفت: استعدادیابی بر خلاف تصور بقیه، فرایند پیچیده‌ای است. تمام کشور را منطقه‌بندی کردیم و مربیان را در این مناطق پخش کردیم تا بتوانیم استعدادهای زیادی را کشف کنیم. دیگر به صورت گل‌خانه‌ای تعداد محدودی از ورزشکاران را مورد هدف قرار نمی‌دهیم بلکه برای همه موارد کشف شده، اردوها و بازبینی‌های خاصی را برنامه‌ریزی کردیم. البته هزینه‌های بسیاری نیز به وجود می‌آید که آن را نیز باید تامین کنیم ولی کار را به خاطر پول متوقف نخواهیم کرد. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز کمک ویژه‌ای به ما داشتن که باید از آن‌ها نیز تشکر کنیم.

 

وی افزود: در مجموعه ورزشی انقلاب یک پایگاه قهرمانی داریم اما کافی نیست. در شهرستان‌های دیگر محل‌های خوبی شکل گرفته که دارای خوابگاه، محل تمرین و... است و در سفرهای استانی سعی می‌کنیم این امکانات را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم که هم برای ورزشکاران آن استان و هم برای ورزشکاران ملی استفاده شود. برنامه داریم که یک محل بزرگ‌تر و بهتری را نیز ایجاد کنیم تا یک آکادمی مجهز را بسازیم.

 

رئیس فدراسیون اسکواش درمورد حمایت‌های بخش مدیریت ورزشی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به دنبال کسب سهمیه در المپیک هستیم، باید ورزشکاران ما رنکینگ‌های بالایی داشته باشند. هر اعزام نیازمند هزینه‌های بالایی است و این مسئله نیز حمایت و نگاه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را می‌طلبد تا بسته‌های تشویقی ویژه‌ای را برای ورزشکاران در نظر بگیرند و فدراسیون را در رسیدن به اهداف المپیکی، یاری کنند.

 

انتهای پیام/