هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403
ساعت 04:32
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 31 فروردين 1403 ساعت 15:12
جمعه 31 فروردين 1403 13:02 ساعت
2024-4-19 15:12:07
شناسه خبر : 379639
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: یکی از رهنمودهایی که به روشنی از آیات و روایات استنباط می‌شود و جایگاه مهمی در جهان بینی و نظام ارزشی اسلام دارد، شناخت و پیروی از سنن الهی و انطباق با آنهاست.
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: یکی از رهنمودهایی که به روشنی از آیات و روایات استنباط می‌شود و جایگاه مهمی در جهان بینی و نظام ارزشی اسلام دارد، شناخت و پیروی از سنن الهی و انطباق با آنهاست.

گروه اجتماعی-رجانیوز: علیرضا افضلی نویسنده مقاله برتر «بازخوانی سنت‌های الهی عاشورا در مقاومت غزه و نابودی اسرائیل» در همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا، اظهارداشت: سنت های الهی، قوانینی هستند که خداوند بر عالم خلقت حاکم فرموده و از طریق آنها، تدبیر خود را در عالم خلقت جاری می‌سازد.

 

به گزارش رجانیوز، وی گفت: پدیده‌های جهان، محکوم به یک سری قوانین ثابت و سنت‌های تغییر ناپذیر الهی هستند که وقوع آنها، هرگز بیرون از آن قوانین صورت نمی گیرد.

 

افضلی افزود: در همین راستا، پدیده‌های اجتماعی و تحولات مرتبط با آن، براساس یک سلسله قوانین ویژه و دقیق شکل می‌گیرند که توسط خالق هستی تعریف و طراحی شده است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) بیان کرد: تحلیل و تبیین این نوع پدیده‌ها، از منظر سنت الهی، می تواند به تبیین دقیق تر آنها منجر شود.

 

 

وی اظهار داشت: در همین ارتباط، تحلیل پدیده بزرگ قیام عاشورا و به دنبال آن تحلیل جنگ اسرائیل با غزه و مقاومت مردم مظلوم غزه در برابر وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی از منظر سنن الهی، می‌تواند تحلیل‌های قابل توجه و عمیقی را برای ما داشته باشد.

 

افضلی درباره مقاله «بازخوانی سنت های الهی عاشورا در مقاومت غزه و نابودی اسرائیل» گفت: این مقاله با هدف بازخوانی سنن الهی قیام عاشورا، می‌خواهد با استفاده از روش تحلیلی توصیفی، جریان مقاومت غزه و نابودی اسرائیل را از منظر این سنن مورد بررسی قرار دهد. برای این منظور، سه سنت یاری مومنین، سنت امتحان و ابتلاء و سنت تقابل جریان حق و باطل و غلبه جریان حق بر باطل که در پدیده قیام عاشورا جاری بود، مورد بحث قرار گرفته و از منظر آنها، مقاومت غزه و نابودی اسرائیل مورد بحث قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/